Ultramat 14 plus

hallo

heb vorige week een ultramat 14 plus gekocht voor mijn lipo op te laden ,nou was ik dit weekeinde in het boekje aan het lezen en zag ik dat je met de lader ook nimh accus kunt ballanceren maar nu komt het probleem : in het boekje staat dat er een aparte kabel voor nodig is maar deze is nergens terug te vinden :mad: .graag zou ik met deze lader eens mijn nimh accu packs willen ballancen.

heeft hier iemand ervaring mee of weet hoe de kabel uitziet of hoe dan ook graag een reactie hier :)

groeten roger:)

krijg langzamerhand het gevoel dat je die stickpacks niet te ballancen zijn via de ultramat 14 plus .Maar ik heb wel een spintec batterymanager v2 ,maar of die ballancen doet weet ik niet(ben maar pas met de hobby bezig) :)

krijg langzamerhand het gevoel dat je die stickpacks niet te ballancen zijn via de ultramat 14 plus .Maar ik heb wel een spintec batterymanager v2 ,maar of die ballancen doet weet ik niet(ben maar pas met de hobby bezig) :)
Jawel, alleen heb je daar een andere tray voor nodig. Ik heb diverse Tamiya Suzuki Swift rijders gezien met balancer/ontlaad trays gezien voor stickpacks. O.a. van Much More alleen zul je wel zelf de balanceerkabel eraan moeten solderen en de weerstanden voor het ontladen weg moeten halen.

muchmorepackequalizer-1.jpg

heb nou voor de ta-05 een 5300 lipo gekocht van lrp vtec en zag op pkracing dat je ook voor de xray m18 lipos krijgt voor 35 euro :) ,aangezien de stickpacks van de m18 ook in de carisma gt14 pro passen(heb alleen de passende pinion nog niet ) ben ik aan het twijffelen me die lipo te gaan kopen om in te gt14 te stoppen. ben ik gelijk van de stickpacks af :p.

en wat een lange rijtijd met de lipo pffffffffffffffffffffffff geweldig :)

heb nou voor de ta-05 een 5300 lipo gekocht van lrp vtec en zag op pkracing dat je ook voor de xray m18 lipos krijgt voor 35 euro :) ,aangezien de stickpacks van de m18 ook in de carisma gt14 pro passen(heb alleen de passende pinion nog niet ) ben ik aan het twijffelen me die lipo te gaan kopen om in te gt14 te stoppen. ben ik gelijk van de stickpacks af :p.

en wat een lange rijtijd met de lipo pffffffffffffffffffffffff geweldig :)
LiPo is een goede keuze. Behalve een langere rijtijd ook nog eens minder gewicht (wat eindelijk ook resulteert in de langere rijtijd). ;) Ik heb in mijn Carisma ook een LRP 2S1P 2200mAh LiPo gehad, nadeel was dat ik er lood bij kon plakken omdat de kant van de motor zwaarder was en dus naar links last kreeg van grip-roll.

aha dus een griprol heet dat (wist ik niet) maar daar heb ik iig ook last van met mijn ta-05 zal ik dus lood moeten gaan plakken:)

ps gaat die carisma gt14 pro hard?
heb hem al 3 weken maar nog niet kunnen rijden wacht nog steeds op mijn pinion.

aha dus een griprol heet dat (wist ik niet) maar daar heb ik iig ook last van met mijn ta-05 zal ik dus lood moeten gaan plakken:)

ps gaat die carisma gt14 pro hard?
heb hem al 3 weken maar nog niet kunnen rijden wacht nog steeds op mijn pinion.
Grip roll voorkom je niet door lood te plakken, tenzij je er zoveel in plakt dat je beter een tank had kunnen kopen. :mrgreen: Voorkomen van grip roll is een kwestie van bandenkeuze, afstellen van de wielophanging en vering.

De GT14 kan best snel. Tijdens de M-Auto Wintercompetitie gingen ze sneller dan de Swifts. Vergelijk het met een 1:10 met 27 turns motor. Als je 3S LiPo's gaat rijden dan kun je meekomen met de snelle 1:10's. Op voorwaarde dat je goed kunt rijden natuurlijk. :lol: ;)

En die pinion is een drama. Na heel lang aandringen bij Graupner zijn er beperkt een aantal opgeboorde 8O pinions geleverd (lees omgeruild, ze zijn opgeboord van 2,0mm naar 2,3mm). Als je winkelier niet regelmatig klaagt dan kan het lang gaan duren. :evil: Wil je eerder een pinion hebben dan moet je even bij de heli-mensen vragen. Bij RCTechnics hebben ze pinions die prima passen. :yes:

Back