ULV Koala home-build

ik had nog een paar foto's van onze koala
momenteel zijn we bezig het landingsgestel te vervangen
we gaan er remmen op zetten, hier voor moeten we alles aanpassen
alle onderdelen zijn besteld, nu maar wachten op een pakketje uit AMI-land
normal_1%7E0.JPG

normal_21.JPG

normal_27.JPG

normal_31.JPG

normal_15%7E0.JPG
 
aha leuk topicje :D

Met welke moter is deze uitgerust?
Volgens mij een Rotax 503 of 447
Weet je ook welk type :wink:
503 UL D.C.D.I. - 1V of
503 UL D.C.D.I. - 2V

(503 UL - 1V): 34,0 kW (45,6 hp) @ 6500 1/min(rpm)
(503 UL - 2V): 37,0 kW (49,6 hp) @ 6500 1/min(rpm)

447 UL - 1V
447 UL - 2V

(447 UL - 1V): 29,5 kW (39,6 hp) @ 6500 1/min(rpm)
(447 UL - 2V): 31,0 kW (41,6 hp) @ 6500 1/min(rpm)




hehe ik ga het Han moeilijk maken 8) :lol:
 
haha

pakketje uit AMI-land is er
't ziet er allemaal mooi/goed en pas klaar uit
velg'jes
"grotere" wielen
paar meter alu-buis
bolts en nuts
morgen gaan we beginnen, zal dan de foto's uploaden
 
Hoi Han,

als collega mla-pilot, toevallig weer eens op de site gekeken.
leuk om te lezen dat er nog "echte hout-bouwers" zijn
tegenwoordig zijn er alle nog maar van die tupperware vliegtuigen.

Wanneer hoop je met het toestel te kunnen gaan vliegen??

BTW, met betrekking tot de motor, ik zie een aankomend probleem met de vacuumleiding van de brandstofpomp, zo te zien heb je die van een transparante slang gemaakt. Volgens voorschrift van Rotax moet je een stugge ( korte) slang gebruiken. Anders krijg je te weinig pompdruk.
Zelf gebruik daarvoor PU-slang die ze gebruiken in de pneumatiek.

succes met de bouw en straks het vliegen!!

kijk eens op mijn site, http://home.hetnet.nl/~ptr008/index.html
ik heb het bouwstadium achter de rug, en geniet nu van het vliegen!!
 
calypsoD54 zei:
als collega mla-pilot, toevallig weer eens op de site gekeken.
leuk om te lezen dat er nog "echte hout-bouwers" zijn

Houtbouw vind ik veel beter en leuker te bewerken! :P


calypsoD54 zei:
BTW, met betrekking tot de motor, ik zie een aankomend probleem met de vacuumleiding van de brandstofpomp, zo te zien heb je die van een transparante slang gemaakt. Volgens voorschrift van Rotax moet je een stugge ( korte) slang gebruiken. Anders krijg je te weinig pompdruk.
Zelf gebruik daarvoor PU-slang die ze gebruiken in de pneumatiek.

op de club gebruiken wij ook van die brandstofslangen hoor, helemaal geen probleem mee gehad.
 
Hallo, houtwormen

op dit moment heeft de Koala nog niet weer gevlogen, we vliegen nu met een C22. dus kan het nog wel even wachten.
de wieltjes en remmen zijn helemaal gereed, maar nu het toestel toch nog in de "hangar" is willen we alles nog even na kijken, en ik moet/wil de motor kap nog een beetje opknappen.

groeten Han en Gezinus(Pa)
 
Hmm Han met Photoshop aant spelen geweest :lol:

Airbus zei:
heb juist ook mijn eerste ULM/VLA vliegtuigje gekocht :proost:
Een Chickinox Tandem 3asser met Rotax 503DCDI
:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

is wel wat werk aan, maar dat steekt niet op 1jaar :P

ik heb dus ook eentje he :wink:
 
dank je :D

Ja redelijk veel werk :P
maar lekker wat een beetje klooien is ook fun 8) :D
moter moet helemaal uit elkaar :wink:

Zo een toestel is het.
chickinox1-a7E%20Tandem1.JPG


alleen in het wit dan.

wisselstukken genoeg van een clubcollega 8)

Dat zou zalig zijn een eigen subforum 8) :thumbsup:
 
Back
Top