UM F-27Q Stryker 180

Hallo allen.
Is er iemand op dit Forum die vliegt met een Parkzone UM F-27Q Stryker 180?
Ik zou graag iemand willen spreken die al daadwerkelijk met dit toestel gevlogen heeft.
Vr dank.
Erwin

Ik ben wel benieuwd naar de vergelijking tussen de grote en de kleine. Ik vlieg de grote, en dat is een vreselijk leuke vliegmachine. Heeft de kleine hetzelfde snelheidsgevoel en aerobatic mogelijkheden?

Hallo allen.
Even een update omtrend mijn Stryker Micro.
Heb de laatste weken met goed weer de nodige vluchtjes kunnen maken met dit kleine wonder.
Het is niet mijn eerste Micro vliegtuig, want ik vloog al met een UMS Sbach 342 Micro.

Ik kan nu volmondig zeggen dat deze Stryker Micro echt een heerlijk toestel is.
Zelfs zo heerlijk dat ik er gisteren een tweede van heb bijbesteld.
Ik heb er tot nu toe ongeveer 50 vluchten mee gevlogen.
In het begin was het even wennen aan de toch wel hoge snelheid die dit kleine wonder kan behalen in combinatie met het formaat.
Deze Stryker Micro vliegt strak en rap genoeg.Denk een 50km per uur maximaal op doorvlucht.
Heeft ook nog eens uitstekende zweefeigenschappen.
Landen is met koppie erbij houden een eitje.Toestel is zo mooi af te flairen.
Gisteren met iets meer wind gevlogen.
Spelen met het gas en de neus van het toestel in de wind houden resulteert in bijna stil kunnen hangen.
Wat een vermaak zeg.Lijkt bijna net een heli.

Ik heb het toestel al een paar keer zo hoog weggevlogen dat het bijna niet meer te zien was.
Heb dit gedaan om de reikwijdte van die Micro ontvanger uit te testen.
Nou kan zeggen: met vlag en wimpel geslaagd.
Het toestel blijft gewoonweg ten alle tijden contact houden met mijn Spektrum DX6i zender.
Ongelooflijk hoe het kan.
Het enige nadeel wat dit toestel heeft, is dat het tot windkracht 2 prettig is om mee te vliegen.
Daarboven wordt het een speelbal van de wind.
Maar dat mag ook wel voor een toestel van slechts ±70 gram.

Ik vlieg deze Stryker Micro met 2S 180Mah Lipo packjes.
Weet nu dat het CG bij Micro vliegtuigen erg nauw luisterd.
Met de 180Mah packjes is het CG bij mijn Stryker Micro helemaal perfect.
Vlieg gemiddeld 5 minuten rond.
Op half gas is 7 minuten wel haalbaar en zelfs op half gas is het ook erg vermakelijk vliegen, want er zit ook dan snelheid genoeg in.
Als ik deze Stryker Micro vergelijk met mijn Sbach 342 dan zit daar een wereld van verschil in.
Mag geen appels met peren vergelijken, maar de Stryker Micro heeft toch echt mijn voorkeur.
De Sbach 342 vind ik leuk om mee rond te tuffen en vooral de starts en landingen vanaf asfalt mee te maken.
Want ook dat is wel effe andere koek.
Starten en vliegen is goed te doen.
Maar behoorlijk landen en het toestel netjes en strak aan de grond zetten.........Argghhhhh

Al met al bevalt de Stryker Micro mij dus meer dan goed.
Had op voorhand niet kunnen weten hoeveel schik dit toestel mij zou bieden.
Geef de Sbach 342 een cijfer 7 maar deze Stryker Micro een dikke 10.
Vind het echt een groot wonder hoe ze het anno 2011 kunnen maken.
Een Micro vliegtuig van ±70 gram wat super strak vliegt en erg veel potentie heeft in vliegmanouvres.
Met recht een blijvertje dus.
Vr Gr Erwin

Er staan aardig wat draadjes hier op het forum over opladen. Daar zou ik even in zoeken als ik jou was. Ik heb wel gelezen dat enkele mensen op meer dan 1C laden, omdat de moderne accu''s dat zouden kunnen hebben, maar zeker weten doe ik het niet.

Succes,

Freek

Ik vlieg nu ook een paar weken met de Stryker 180 en het is een waanzinnig kistje. Met gemiddeld in 4 à 5 seconden over een voetbalveld vliegen maakt hem behoorlijk snel (omgerekend ca. 70 - 90 km/h). Loopings, rolles, boomerangs, allemaal geen probleem.

Matig filmpje:

Laatst bewerkt door een moderator:
Back