uni pro

• Topicstarter Topicstarter ikke79
  • Startdatum Startdatum
I

ikke79

Guest
hey

Ik heb mijn techrek bijna af alles aangesloten maar de uni pro wil de motor van de duiktank niet laten draaien, er zitten 3 letjes op de uni pro een rode groen en een gele als ik hem aansluit op de accu en zet de ontvanger aan met de zender begint het groene letje te knipperen en dat is het enige wat de uni pro doet wie weet raad.

groet mick

Hallo Mick,

Je bent wel wat " zuinig " met info; alleen maar " hij doet het niet!"

Wat heb je zelf zo al geprobeerd? Heb je op de ontvanger uitgang al eens een gewone servo geplaatst, i.p.v. de unipro?

Als dit verder niets opleverd, zou ik het toch in de bedrading zoeken.

Suc6
Hans

Hallo Mick,
als die Unipro niets doet stuur hem dan naar Engel voor reparatie?
Wanneer je hem terug krijgt is de grote vraag.
Als je een van Norbert had kon je er even heen fietsen om te laten repareren.
Heb je ook al eens gezien hoeveel Engel duurder is dan Norbert?
Engel € 59,80 en bij Norbert € 45,00 voor hetzelfde.
Alleen de service is bij Norbert ook nog 200% beter en de schakelaar heeft ook nog meer functies.

Hein

Hoi Mick.
Zit er op de motor van de duiktank ook microschakelaars.(aan/uit)
Zoja kan het zijn dat deze niet goed gesoldeerd op deze microschakelaar.
Probeer eens rechtstreeds stroom op de motor te zetten ,loopt deze dan wel,dan zit het in de schakeling.

In de beschrijving van Engel staat dat hij een leermodus moet doorlopen. Doet hij dat wel? Anders weet het ding niet hoeveel magneetjes hij moet tellen en doet hij niets.

Hallo Mick,
Heb je ook al eens gezien hoeveel Engel duurder is dan Norbert?
Engel € 59,80 en bij Norbert € 45,00 voor hetzelfde.
Hein

Hein,
Ik kan het systeem bij Norbert niet vinden. Het uni-pro systeem is met 4 magneetjes op het grote tandwiel van de duiktank, deze worden gedetecteerd met een hal-sensor.

Hans

hey lex

als ik de zender aan zet met de onvanger dan gaat het groene lampje knipperen dan geef ik met de zender de opdracht bail dan gaat het groene lampje steeds 2 keer knipperen dan geef ik met de zender opdracht vullen dan gaat het groene lampje steeds 3 keer knipperen dan kan ik kiezen 80/20 dat is met hall sensor of linear als ik een keuze maak maak niet uit welke (ik heb ze alle 2 geprobeerd) moet ik het jumpertje eruit trekken maar dan gaat het groene lampje constant knipperen en er gebeurt verder niets.
Ik heb de handleiding alle een aantal keer doorgenomen maar kom er niet uit heb het gevoel dat ik iets vergeet maar wat.

wie kan me helpen

Alexander Engel KG is a major supplier of model hobby accessories, manufacturer of R/C model boats and RC model submarines
dit is de link voor het downloaden van de beschrijving van de uni pro

groet mick

hey lex

als ik de zender aan zet met de onvanger dan gaat het groene lampje knipperen dan geef ik met de zender de opdracht bail dan gaat het groene lampje steeds 2 keer knipperen dan geef ik met de zender opdracht vullen dan gaat het groene lampje steeds 3 keer knipperen dan kan ik kiezen 80/20 dat is met hall sensor of linear als ik een keuze maak maak niet uit welke (ik heb ze alle 2 geprobeerd) moet ik het jumpertje eruit trekken maar dan gaat het groene lampje constant knipperen en er gebeurt verder niets.
Ik heb de handleiding alle een aantal keer doorgenomen maar kom er niet uit heb het gevoel dat ik iets vergeet maar wat.

wie kan me helpen

Alexander Engel KG is a major supplier of model hobby accessories, manufacturer of R/C model boats and RC model submarines
dit is de link voor het downloaden van de beschrijving van de uni pro

groet mick

Hoi Mick,

Ik denk dat dit de handleiding voor een andere switch is, er staat niets over de hall sensor, magneetjes, en knipperende LED's. Dit is voor de UNI, jij hebt het over de UNI PRO. Welke heb je, met of zonder hall sensor, en dus proportionele regeling?

hey lex ik heb met hall sensor, maar ik kan kiezen voor aandrijving met hall sensor of gewoon aansturing met de schuif van de zender zonder hall sensor
ik heb de draden aangesloten volgens schema maar als ik ga meten heb ik op de - spanning ik heb de draden en het schema een aantal gecontroleerd.

groet mick

Mick,

Wat je schrijft zegt niet zoveel. Daarnaast kan ik maar met moeite chocolade van je verhaal maken, begin eens met normale zinnen te schrijven, hoofdletters, punt, komma, dat helpt.

Wat meet je waar, en in welke schakeltoestand. Maar even vooropgestelt, ik ken de uni en uni pro zelf niet, wel de BTS. De uni zal daar wel veel op lijken denk ik, de pro met hall sensoren is weer heel andere koek. Voor zover ik weet ben jij de eerste die dit ding gebruikt. Het zal toch iets zijn van de handleiding stap voor stap volgen, of ander Engel een mailtje schieten. Mogelijk kom je er via het forum sowieso niet uit en dient er 'hands on' naar gekeken te worden. Dan kun je hem bijvoorbeeld naar een sub meeting meenemen.

Lex,
het is nagenoeg dezelfde regelaar als Norbert heeft met die schuifregelaar er naast.
Deze telt de omwentelingen van het tandwiel via de magneten.
Hij heeft de magneten van het Marcus Rieger systeem er opzitten.
Ik heb zo'n ding ook nog liggen.
Op de zender komt een aparte draaischakelaar voor de instelling zo ver als de zuiger in de tank gaat tot een bepaald punt.
Dat stel je in op de zender maar dat gebeurt via het tellen van de aantal keren dat de magneet langs die sensor gaat.
dat is bv tot het water net aan de voet van de toren komt.
En dan via het draaien gaat hij verder.
Het is heel mooi spul als het goed is afgesteld maar voor dat het goed is.
En dat moet je echt met een gebruiksaanwijzing instellen.

Mick heb je de gebruiksaanwijzing?
Het gewoon vertellen is makkelijk maar het schrijven hoe hij precies ingesteld wordt is niet makkelijk.

Hein

Hey

Je hoeft ook geen chocolade te maken van mijn verhaal Lex, dat is mijn vraag niet, mijn vraag is of er iemand is die ervaring heeft in het instellen van een uni pro, of iemand die ook met dit probleem te maken heeft gehad mischien is er iemand die nu ook zit te klooien om het ding aan de praat te krijgen.

groet mick :rolleyes:

Mick,
je kunt ook lezen water geschreven wordt.
Jouw schrijfstijl is zeer warrig en daar heeft Lex gelijk in.
Maar daar gaat het nu even niet om.
Ik stelde ook een vraag aan jou na de vraag van Lex.
Maar aangezien je waarschijnlijk meer van chocolade houd en zo een reacties aan Lex terug geeft zul je waarschijnlijk zo nooit een reactie krijgen hoe je dat ding moet instellen..

Hein

Hey

Je hoeft ook geen chocolade te maken van mijn verhaal Lex, dat is mijn vraag niet, mijn vraag is of er iemand is die ervaring heeft in het instellen van een uni pro, of iemand die ook met dit probleem te maken heeft gehad mischien is er iemand die nu ook zit te klooien om het ding aan de praat te krijgen.

groet mick :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Back