Uniflow of header-tank?

hallo,

Na lang zoeken heb ik uiteindelijk gevonden waarom ik de OS-32 in
mijn Caliber 30 niet correct afgesteld kreeg.
Bij een volle tank loopt ie namelijk bijzonder rijk en verarmt aanzienlijk
naarmate de tank leegt.
Ik weet dat dit een gekend probleem is maar, hoe los ik het nu
juist op?
Een header-tank?
De tank uniflowen schijnt ook wel te helpen...

Wat is nu de beste methode om een constante mengeling te krijgen?

Bedant
Wouter

beste oplossing? uniflow, maar ikzelf vlieg een raptor met de os32, en header tank.
loopt prima over de gehele tankvulling.
ik zou eerst een headertank proberen, als het probleem dan niet weg is kan je er altijd uniflow met headertank van maken (allerbeste)

Iets heel anders om in de gaten te houden: pitch/gas verhouding. te weinig toerenvoor de betreffende gasstand maakt de motor extreem overgevoelig op het mengsel door gebrekkige aanzuiging. Wat is er trouwens mis mee om gewoon uniflow of header te proberen?? Het kan niet slechter zijn dan wat je nu hebt....

Als ik zou weten wat uniflow en headertank waren, kon ik misschien ook nog mee discussiëren ...

pitch/gas curves zijn juist afgesteld. Daar is niets mis mee.

Het ding heeft gewoonweg niet dezelfde kracht over heel het
tankbereik. In het begin loopt ie rijk, in het midden heb ik power
zat voor zo'n 3 minuten en daarna gaat ie armer lopen.

Zal eerst eens een headertank proberen voor ik aan de tank
zelf begin te prutsen.

Een headertank lost helemaal niets null nada op met betrekking tot het arm gaan lopen wanneer het brandstof niveau daalt. Een headertank heeft een heel ander doel.

Een uniflow setup daarintegen lost dit probleem wel helemaal op.
Ik vlieg zelf dan ook met een header tank en een uniflow setup waardoor bij mij het probleem helemaal weg is.

P.S. Gerard, you heli loopt wel degelijk armer met een lege tank dan met een volle :)

he john, idd in het begin loopt ie wle rijker maar na 2 minuten ofzo wel constant tot het einde, kan niet zeggen dat ie dan op het einde nog armer gaat lopen.

dalijk op de raptor 50 v2 (als ie binnen is :wink: ga ik ook uniflowen)

Ik vlieg ook met een caliber met headertank en heb die problemen niet een ander voordeel is dat in combinatie met een T fliter je een vul aansluiting krijg en je dat ding kan tanken zonder de kap er af te moeten halen
(t filter net onder kap uit laten komen)

succes

Remco

Back