Ik kan het niet laten, nog maar een keer dan, dit is zo waanzinnig knap gemaakt allemaal!!!
Mvg,
Pascal.
Hey Pascal, fijn dat je het kan waarderen, nu ik maak ook maar gewoon onderdeel per onderdeel, wat ik wel merk t.o.v. andere bouwers, is dat het allemaal veel en veel trager gaat, waarschijnlijk zitten die detailles daar toch voor iets tussen. Fijn dat je volgt, ik sta altijd open om vragen of oplossingen mee te delen...
Waanzinnig Jan. Je blijft kijken. Mooie details.
Wat voor materiaal gebruik je voor de lasnaden?
Wel zoals je al zag voorzie ik altijd eerst een "mooie" stabiele laklaag, dan met behulp van het of lasnaden plan maar hier vooral door studie van de vele dokfoto's heb ik de echte lasnaden de juiste plaats,
Dan gebruik ik masking tape met hoge "TACK" die dus goed blijft plakken, kleiner dan 0,4mm wordt moeilijk op schaal wil dat zeggen dat de lasnaden ongeveer 20mm zijn wel ik weet het dat is eigenlijk wat te groot maar fijner materiaal is eigelijk niet moeilijk, het moet ook nog blijven plakken en dat lukt niet echt meer bij 0,2mm dan vlieg het er gewoon af.
Als de tape eenmaal goed zit komen er 3 tot 5 lagen lak over, dit sealt de tape en zorgt ook voor een relatief sterke adhesie van de tape omdat hij dan mooi zit ingebed in de verf.
Ik heb 3 lagen rood gebruikt en 2 lagen matte vernis. zodra de bovenkant een mosgrijs kleurtje heeft komt er nog een laag of 2 over de beide kleuren, waarschijnlijk breng in hiervoor ook nog even de decals aan. Dus binnen 2 maand of zo

.
Elke keer dat ik dit bouwverslag open, valt mijn mond steeds verder open van verbazing, over dit werk en zeker de details, in één woord "adembenemend"
Bedankt Frank voor deze lovende woorden, als meerdere mij erop wijzen dat het toch wel ok is denk ik dat ik min of meer goed bezig ben. Zodra alles een kleurtje heeft zal het wel snel gaan en dan komt ook het leuke werk alles automatiseren, al moet ik zeggen dat ik hiervoor toch ook al heel veel voorbereidingen tussenin doe, soms is dit naderhand erg moeilijk en ik heb toch ook vaak beschadigingen als ik het dan nog moet doen vandaar ik zo nu en dan toch al werkende dingen laat zien...
Is weer geweldig Jan. Je gaat trouwens als de brandweer. Volgens mij gaat de Wrestler dit jaar nog water onder de kiel krijgen. Even een opmerking. Ik heb nog een drietal foto's bijgevoegd die ik gevonden heb. Ik ben 90% zeker dat deze van de Wrestler zijn. In ieder geval niet van de Boxer of de Fighter. Het gaat om de rode ( bluswater?) leiding. Deze komt vanaf het stuurhuisdek waar ook de rookkasten op staan. Aan BB zijde zit in de blusleiding van de FIFI's een T- stuk met een afgeblinde leiding die naar achteren wijst. Hier vanaf komt de leiding die ik bedoel.
Bekijk bijlage 369839
Bekijk bijlage 369840
Bekijk bijlage 369841
Er is zelfs een mogelijkheid dat deze leiding inmiddels ook is verwijderd op de Wrestler. Immers de Boxer en de Fighter hebben dezelfde aansluiting bij de rookkast. In dat geval zou je hem ook gewoon kunnen vergeten.
Hahaha Hey Sjoerd, jij ,ziet ook alles he, inderdaad heeft de Wrestler een langere buis aan het FIFI gedeelte, nu ik zit daar een beetje gewrongen met het probleem dat de cabine erop en eraf moet.
en dat die verdoemde buis doorloopt tot het winch dek. Dus hier moet ik nog iets op verzinnen, als je goed kijkt zit de aansluiting op de BB zijder er wel er zit een mof met bouten op de rest van de buis, als ik eens heb nagedacht hoe ik dat ga doen zonder dat het te fragiele wordt gaat deze hier gewoon tegenkomen, ik denk met wat lijm het wordt daar toch niet functioneel.
Nu heb ik wel enkele foto's waarop deze buis ook is verwijderd maar op latere foto's staat hij er dan weer...
Het zal vrij simpel zijn of ik zet ze erop als het mogelijk is om dit te doen zonder dat dit dan een zwak punt wordt en anders blijft het zo... (waarschijnlijk komt hij er wel dus, zeker nu jij dit ook al hebt gezien kan ik niet anders he

)
Hier en daar heb ik toch al wat water bij de wijn moeten doen niet alles is 100% correct maar ja waarschijnlijk heeft elke boot dat wel ergens.
Ik ben het met frank eens, adembenemend

Grt peter.
Thx Peter, ondertussen weet jij het ook al he we doen gewoon rustig aan en zoals bij jou boot stap voor stap komt het wel, als je zo stiekem eens kijkt hoeveel uren er in zo'n boot zitten pfff onbegrijpelijk.
Gelukkig hebben we wat thuis tijd, al moet ik zeggen dat het stilaan wat teveel wordt zo nu en dan voel ik toch wat modelbouw moeheid op me af komen. Waarschijnlijk zal dat wel over gaan zodra de romp is gespoten. dat is voor mij echt het rotste werk.
Bedankt nu ik hoop ook een beetje inspiratie te kunnen zijn, ik heb een aantal jaar geleden ook de inspiratie opgedaan van de toenmalige fantastische bouwers en hoop deze microbe nu wat verder te verdelen (waarschijnlijk is dit nu niet mijn beste uitspraak maar je begrijpt het wel) hoe meer detail bouwers er zij hoe beter toch?
Ik kan uren en uren zitten kijken naar een mooi gedetailleerd model, als het dan nog van jezelf is dat fantastisch niet?
Ik weet dat jij nog een deel van het dek tegoed hebt, maar ik denk er over om dit te herspuiten, ik heb verf gevonden van beter kwaliteit, misschien maak ik het wel geheel overnieuw, maar het komt natuurlijk nog!
Heren bedankt voor jullie lovende opmerkingen en waarderingen, dat geeft veel moed om elke keer weer verder te gaan.
Nu Ga ik nog de laatste keer de romp's grijze kleur primen zodat ik morgen mij een aantal uren kan bezighouden met lasnaden te maken...
Tot ...