Universeel gebruik?

• Topicstarter Topicstarter noahjazz
  • Startdatum Startdatum
N

noahjazz

Guest
Hallo allemaal,

Ik zat me het volgende eigenlijk af te vragen; ik heb nu een stuurwiel zender van Futaba, kristallen zijn 40mhz AM. Kan ik nu een FM ontvanger aanschaffen met fm kristallen? M.a.w., zijn een ontvanger en kristallen universeel te gebruiken? Of moet ik alles nieuw kopen?

Alvast bedankt,

Robin

Robin,

AM en FM zijn manieren waarop de zender de informatie van de stuurknuppels overstuurd naar de ontvanger. Een FM ontvanger kan je ALLEEN gebruiken met een FM zender en een AM ontvanger kan je ALLEEN gebruiken met een AM zender.
Je kan ze dus NIET doorelkaar gebruiken.

MultiPlex heeft wel een omschakelbare zender die zowel AM als FM modulatie ondersteund (in de "Profi Car" lijn)......

Nooit geweten dat die ook bestonden in de modelbouw Dirk. Maar vreemd is dat niet je hebt tenslotte ook radio's die Am en FM kunnen ontvangen gewoon een kwestie van omschakelen.
Ik begrijp echter uit het bericht van Robin dat hij een specifieke AM zender heeft en een FM ontvanger wil gebruiken, DAT KAN DUS NIET.

denk dat AM ook een beetje outdated raakt, de FM zenders zijn voort vrij betaalbaar allemaal, en minder storingsgevoelig.

Back