Unmanned Aerial Vehicle

Goeiemiddag modelbouwforumers!

ik ben nieuw op dit forum dus ik zal me even voorstellen,
Ik ben Stef, 21 jaar en student.
Momenteel studeer ik in Valencia (Spanje) aan de Universidad Politécnica de Valencia.

Ik volg momenteel een project genaamt UAV waar we een modelvliegtuigje (model moet nog bepaald worden) op een flexibele standaard vastmaken en vervolgens doormiddel van accelerometers, gyroscoop, microprocessor en wat regeltechniek zichzelf stabiel moet houden en bepaalde manoeuvres kan uitvoeren.

Dit project is een jaar eerder ook al uitgevoerd met een model cesna vliegtuig, echter is dit niet helemaal goed gelukt omdat het model op een standaard staat en het echt van de propeller moet hebben terwijl de vleugels bovenop het vliegtuig zitten

uav-valencia.webs.com/photos/Old-UPV-UAV/Uld%20UAV.png

nu dachten we dus om een vliegtuig te gaan kopen dat de vleugels onder of in het midden van het vliegtuig zitten gemonteerd om zo een betere luchtstroom te krijgen.

zitten we hier een beetje in de goede richting te denken of kunnen jullie iets aanraden dat zou kunnen werken ?

ben echt een beginner dus jargon fouten voorbehouden ;)

Welkom op het forum. ;) Even het plaatje maar dan goed.

Uld%20UAV.png

Ik denk dat het weinig uitmaakt of je een hoogdekker (vleugels bovenop) of laagdekker (vleugels onderop) hebt. Een bovendekker is op zich in vlucht stabieler omdat de massa onder de vleugel hangt. In het geval van jouw montage dus geen direct voordeel. :?

Voor de volledigheid. Omdat het model op een flexibel statief gemonteerd is, kan er dan van uit gegaan worden dat het model in een windtunnel geplaatst wordt?