UPDATE: laatste pagina! Electroheli vliegclub HAPS (gemeente Cuijk, Noord-Brabant)

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Raptor Rulezzz, 13 nov 2007.

  1. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Hallo Allemaal,

    De meeste van jullie kennen mij wel, persoonlijk of via het forum. Voor diegene die mij niet kennen, Ik ben Richard, 24 jaar en ik ga begin 2008 in Haps wonen. Ik vlieg al ruim 10 jaar en ben bij 4 verschillende clubs lid geweest. Nu kom ik al jaren in Haps en vloog daar gewoon wild of bij de Heon (www.heon.nl). Nu heb ik kortgeleden besloten om bij de Heon te stoppen omdat het gewoonweg TE ver rijden is. Het kost me namelijk op zo'n zondag snel 3 uur reizen (retour) om te gaan vliegen, dat is natuurlijk te gek. Niet te spreken over het geld wat het kost en global warming (niet dat ik het klimaat nu zo fijn vind).

    Nu heb ik het idee opgevat om een vliegclub op te richten enkel voor helicopterpiloten met ELECTRISCHE helicopters. Niet zonder reden, ik vlieg namelijk zelf ook electrisch en electrisch maakt minder herrie dus minder overlast... dus is het makkelijker een geschikt veld te vinden & te houden! Nu heb ik zelf wel wat velden op het oog, waar ik nu ook al regelmatig vlieg (met toestemming van de boer). Maar het is natuurlijk niet haalbaar om een club op te richten in je eentje, dit moet draagkracht hebben.

    Dit is dus een oproep richting gezellige vriendelijke mensen die electroheli vliegen en in de omgeving van Haps (Gemeente Cuijk, Noord-Brabant) wonen en wel interesse hebben in een eHeli-only club. Ik zou het erg fijn vinden als deze mensen contact met mij zouden willen zoeken zodat we, na gezamelijk overleg misschien iets op poten kunnen zetten.

    Kom aub niet met alternatieve clubs in de buurt, met mijn vliegstijl (3D, laag boven de grond, risicovol) moet je meestal niet aankomen bij clubs waar ook vliegtuigen vliegen. De vliegtuigmensen (en soms ook helimensen) kunnen zo'n vliegstijl vaak niet waarderen. De laatste keer dat ik gecrasht ben door een stuurfout is overigens ruim 2 jaar geleden.

    Cheers,

    Richard
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2010
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Richard, voor het geval je het nog niet wist, in Mill zit modelvliegclub de Red Baron en in Boxmeer vliegt Columbia naast de A73, daar moet je dus uit de buurt blijven. Ik zou even contact op nemen met die clubs, wie weet wat er daar allemaal zou kunnen spelen. Ik heb het adres van deze thread doorgestuurd naar onderstaande personen. Tekst van mijn bericht heb ik je via PB gestuurd.

    Mill, volgens www.airtoi.nl
    Secr: M.F. Bartels
    Edelhert 14
    5454 HM St. Hubert
    tel: 0485-452301
    jselten apestaartje ginneschrik.every1.net
    Vliegterrein: Wilbertoord

    Volgens de gemeentegids
    http://www.gemeente-mill.nl/asp/info/Info.asp?nPageID=6591
    Secr. A.P.M. Bongers
    Kerkstraat 105
    5411 CK Zeeland
    tel. 0486 452468
    email: ab2468 apestaartje wish.net

    Boxmeer, Columbia
    www.mvccolumbia.nl
    Secr.Gerard van Esch
    telefoon: 0485574358
    email: box0157 apestaartje home.nl / mvc apestaartje gmail.com
     
  3. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Ik ken deze vliegclubs. Ik vlieg normaliter meer richting Cuijk, dus uit de richting. Tevens is het zo (gebleken uit praktijktesten van mij/andere bij een andere club) dat een afstand van hemelsbreed 1,5km al meer als voldoende is om eventuele storing uit te sluiten. Aangezien ik hemelsbreed eerder 10+ km's van de genoemde clubs af zit is er geen probleem met eventuele storing.

    Iniedergeval bedankt voor het attenderen van deze clubs op dit iniatief, ik hoop dat ze hier positief op reageren.

    Groetjes,

    Richard
     
  4. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    He jakkes nog een beetje te ver weg om zomaar ja te roepen (het klimaat opwarmen is best duur tegenwoordig :( ),
    Geweldig idee echter, zou het super vinden om meer mensen met dezelfde RC interesse te ontmoeten en samen te kletsen / vliegen.
    Het is wat je zegt, weinig mensen zitten te wachten op "dat gefriemel op de flightline" wat ik juist prachtig vind om te zien en hopelijk ooit te leren...
    Als je voorzichtig informeert hier en daar en verteld wat je vliegt dan voel ik toch altijd wat wrijving of voorbehoud en sommige zijn uitgesproken anti heli...dus vloog ik ook wild op een nabijgelegen veldje (2,4 Ghz over een paar weken dus heeft de evt. omgeving van mij ook weinig last/risico's).
    Ik woon wel in NB maar vlakbij Breda, toch nog een uurtje heen rijden en een uurtje terug.
    Als het je lukt om wat gegadigden te vinden kom ik op z'n minst een keer kijken Richard.

    Eric
     
  5. relaxteb

    relaxteb

    Lid geworden:
    10 dec 2006
    Berichten:
    327
    Locatie:
    Grave
    leuk, ik kom ook wel een keer kijken. Vlieg zelf met nitro aan de maas in Grave, maar kijken is ook leuk :)
     
  6. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Bedankt al voor de leuke reacties! Uiteraard is iedereen (ook nu al wildvliegend) van harte welkom om een keer te komen kijken/vliegen.

    Ik begrijp overigens best dat ik een hele horde mensen mis met het idee om enkel eheli's te vragen, maar ik denk dat dit de enigste manier is om zo'n club van de grond te krijgen. Let's face it... een 90er brandstof maakt best wel wat leven, zeker voor de buurt geen prettige ontwikkeling als die elke keer je rustige zondag verpesten. Zelfs mijn T-rex 600 maakt nog een rotherrie door het bladgeklapper etc, maar in vergelijk is hij erg stil. Mochten er overigens mensen zijn die enkel interesse zouden hebben mochten brandstofheli's ook toegestaan zijn, reageer dan iniedergeval wel. Contacten leggen is altijd leuk en als je een keer bent wezen kijken wil je misschien wel overstappen naar een wereld zonder stationairnaalden, gloeipluggen en olie wat van de heli afdruppelt :wink: (uiteraard cynisch bedoeld, ik heb ook jaren brandstof gevlogen... electro is voor luie mensen, geen gezeur en geen vuiligheid)

    Cheers,

    Richard
     
  7. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Ik vindt het wel interessant :wink: .
    Ben zelf beginnend heli vlieger, dus info en hulp kan ik wel gebruiken.
    Probleem van mij is dat ik ploegen werk en ik geen "vaste dagen" zou kunnen komen vliegen/helpen.
    Maar ik houdt de vorderingen wel in de gaten 8) .
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2007
  8. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Dat je in ploegen werkt betekent natuurlijk niet automatisch dat je niet bij een club zou kunnen vliegen. Ik vlieg zelf ook alleen wanneer het uitkomt, zaterdag/zondag en soms doordeweeeks s'avonds (in de zomer). Zelf geef ik overigens ook al enkele jaren vliegles (prive) maar als we een club kunnen verwezelijken dan kan dat natuurlijk daarbij. Wel zit ik te denken om als het ooit zover komt toch een vergoeding te blijven vragen voor het lessen, dit in verband met het motiveren van de leerling, de leraar en als omkostenvergoeding (zender,leskabel, tijd etc). Een deel van de vergoeding zou dan ook naar de clubkas moeten gaan om hiervan misschien af en toe eens iets leuks te kunnen organiseren ofzo. Ik roep maar wat!

    Overigens ben ik al niet helemaal alleen in mijn plan, er is nog een beginnend helivlieger in Haps die ook interesse heeft en iemand in Groesbeek. Dan zijn we al met 4 :wink:

    Cheers,

    Richard
     
  9. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik woon in nijmegen en ben zelf lid van cumulus in winssen. Desondanks ben ik bijna nooit op de club te vinden maar vlieg hier in de buurt op een veld waar bijna geen mensen in de buurt (kunnen) komen. Da's wel een heel prettig veld. Bovendien doet de boer doet niet moeilijk, hij komt wel eens kijken met z'n vrouw.
    Anyway, ik heb ook wel interesse om met mijn elektroheli's langs te komen, het is voor mij maar een kwartier rijden naar haps en met emer mensen is altijd veel leuker.
     
  10. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    hallo, is er nog nieuws of al een datum voor een eerste meeting in Haps ???
     
  11. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    @Richard,
    Ik woon op 24km/17minuten afstand van Haps en vlieg sinds begin dit jaar ook veelvuldig met E-Heli's (E325/E550/E620), de afstand is dus niet het probleem ... Wel het feit dat ik ook altijd een vliegtuig meeneem en daarmee om en om vlieg, 10min Heli / 10 min Vliegtuig / 10min Heli / 10 min Vliegtuig ...

    Indien er in Haps zo'n E-heli-club wordt opgericht zal ik zeker af en toe komen buurten/vliegen en mogelijk zelfs lid worden. Aangezien ik echter al bij 2 clubs (Venray & Well) lid ben denk ik dat het bij een beperkt aantal keren zal blijven, maw ik zal zeker niet tot de vaste kern van zo'n club gaan behoren.

    Succes,
    Emile
     
  12. BarnOwl

    BarnOwl

    Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Aerdt
    Ik woon hier nogal buitenaf en ik vlieg op een prachtig groen veld van mijn buurman. De belangrijkste reden dan ik twee jaar geleden met helivliegen ben begonnen is dat ik er af en toe effe tussenuit kan (Ik heb een zaak aan huis hier) en na drie batterijen met de 600 heb ik weer genoeg adrenaline om er tegenaan te kunnen.

    Ik mis echter wel het sociale aspect van een club en een dedicated electro heli club spreekt me wel aan. Bovendien is Haps een half uurtje rijden dus goed te doen.

    Op mij kun je rekenen Richard!
     
  13. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Kijk al heel wat leuke reacties lees ik hier!! Ik zal zeer binnenkort even een iedereen emailen en een inventarisatie maken van wie geintereseerd is.
    Ook zal ik in de komende paar maanden even goed gaan rondkijken om een geschikt veld te zoeken + bijbehorende gewillige boer. Het veld waar wij nu altijd "wild"vliegen lijkt me erg geschikt en de boer vond het vliegen van ons nooit erg, dus misschien is dat al wat.

    Groetjes,

    Richard
     
  14. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Richard, ik ben benieuwd. Het lijkt me leuk om met andere heli vliegers te vliegen. Op de meeste clubs zijn heli's sterk in de minderheid en zelfs nog minder voor elektro heli's, alhowel dat wellicht gaat veranderen :)
     
  15. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Vooral het idee om alleen electroheli's te vliegen spreekt mij aan.
    M.i. vliegt iedereen straks electro...als we dan al niet weggewaaid of ondergelopen zijn ;)
    Ik kan nog heel veel bij leren van anderen op het gebied van vliegen en setups.
    En dat gaat het best en het snelst als je een aantal mensen om je heen hebt met exact dezelfde intresse.
    Ik hoor het graag als je het voor elkaar krijgt Richard.

    Eric
     
  16. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Ik heb iedereen een PB gestuurd met het verzoek om mij wat gegevens toe te mailen zodat ik een lijst kan maken van geinteresseerden en hun via deze weg op de hoogte kan houden.

    Mijn emailadres ben ik alleen wel vergeten te vermelden, maar dit is gewoon richarddijkgraafAPESTAARThotmail.com

    Cheers,

    Richard
     
  17. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik heb een email gestuurd, maar er vervolgens niets meer van gehoord, misschien is het leuk om al even een korte reactie te geven via email ?
     
  18. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Ik heb van iedereen inderdaad emails ontvangen, helaas heb ik nog niet iedereen kunnen beantwoorden omdat ik momenteel druk bezig ben met mijn opleiding. Ik moet helaas nog wat vakken afsluiten, dit kost veel tijd en energie en ik ben er dus nog niet aan toe gekomen!

    Als je mij gemaild hebt kun je er vanuit gaan dat hij aangekomen is. Waarschijnlijk heb ik dit weekend of uiterlijk volgend weekend een reactie terug gestuurd.

    Overigens heb ik contact opgenomen met de gemeente om de betreffende ambtenaar te kunnen gaan spreken over de mogelijkheden, maar hier heb ik nog niks van vernomen. Zodra ik iets weet mail ik het rond.

    Groetjes,

    Richard
     
  19. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    OK prima, dank je voor de update, gelukkig leeft het nog wel, ik wacht rustig af.
    succes met je opleiding
     
  20. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    UPDATE:

    Om na te gaan bij de gemeente of er een mogelijkheid was dat hun misschien nog ruimte beschikbaar hadden heb ik contact met hun opgenomen. De reactie was het volgende:

    Helaas, maar verder ook niet zo heel erg. De volgende stap is dat ik een advertentie ga plaatsen in "de Schakel" het lokale blaadje van Haps wat elke 2 weken uitgegeven wordt.

    Het was al de bedoeling om alle emailadressen etc. in een bestand te zetten maar hier ben ik nog niet aan toe gekomen. Dit gaat uiteraard binnenkort wel gebeuren en dan krijgen jullie alle updates via de email.

    Groetjes,

    Richard
     

Deel Deze Pagina