UPDATE: laatste pagina! Electroheli vliegclub HAPS (gemeente Cuijk, Noord-Brabant)

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Raptor Rulezzz, 13 nov 2007.

  1. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Iedereen die mij gemaild / gePBed heeft moet nu een email hebben ontvangen. Heb je die niet ontvangen, laat het mij even weten.

    Ik stel voor dat we het verhaal daar voortzetten, met af en toe hier een update voor geinteresseerden. Dit om te voorkomen dat dit topic het elektro helicopter gedeelte gaat beheersen.

    Cheers,

    Richard
     
  2. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Ik kan voorlopig niet via m'n gewone mail antwoorden tot ik van een trojan af ben.
     
  3. mdesmidt

    mdesmidt

    Lid geworden:
    30 mei 2007
    Berichten:
    655
    Locatie:
    Scherpenzeel
    Richard,
    Succes met dit initiatief.
    Ik woon niet echt in de buurt maar zal zeker komen kijken en wie weet .........
     
  4. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Richard,

    De toch nog enigzins positieve reactie van de gemeent Cuijk verbaast mij. Hadt verwacht dat modelvliegen binnen alle gemeentes nog steeds te boek staat als lawaaisport (wat het nooit is geweest) en daarom met alle mogelijke middelen geweert zou worden op voorhand.

    Cuijk is net te ver, ben reeds lid van 2 modelvliegclubs en m'n voorkeur gaat uit naar clubs die proberen een zo'n breed mogelijkgebied van de modelvliegsport te faciliteren.

    Verder succes met dit initiatief.

    Rick
     
  5. marcelm

    marcelm

    Lid geworden:
    18 dec 2007
    Berichten:
    11
    vandaag een 22E besteld..
    of ik wel/niet lid wil worden van een club weet ik nog niet, ik kom uit wijchen en dat is toch een 20 minuten rijden.

    Maar goed, voor nu kun je me wel op de hoogte houden.

    marcel.mattheijer.nl (en dan alleen die a in mijn achternaam vervangen door een @ en dan heb je mijn email adres)
     
  6. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Zo mensen de eerste helimeeting zit erop ! Ik wilde even laten weten dat het erg leuk was , ondanks de ijzige kou !
    Gelukkig heeft iedereen alles heel gehouden, alleen had er iemand startproblemen .... (ben je inmiddels thuis gekomen emile ...)

    Iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar en tot de volgende meeting ! (volgende week zondag?)

    Er volgen nog wat foto's

    Bas
     
  7. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Misschien een beetje late reactie, maar ik ben ook geinteresseerd, bij ons op de club zijn ze niet zo heli vliegerig, eigenlijk nooit een heli te vinden. Dus als er weer iets georganiseerd word, zou ik graag op de hoogte gehouden willen worden!
    mijn mailadres is HarmJansen91@hotmail.com
    en vlieg met een synthesized minititan.
    BTW, mag er misschien op den duur ook met electro vliegtuigen gevlogen worden? ik denk dan aan shocky's , ligte electro toestellen.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2007
  8. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
  9. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Leuke foto's , bier was zo te zien in overvloed aanwezig?;)
     
  10. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Vaste kofferbakinhoud van Rich geloof ik:p

    Grt.
     
  11. hubris

    hubris

    Lid geworden:
    8 mei 2007
    Berichten:
    607
    Locatie:
    Nijmegen
    Dus hebben jullie geprobeerd de startmotor aan te drijven met een heli-accu? :confused: Klinkt niet erg handig :rolleyes:

    Maarre.. volgende keer ff een snelle post in het meeting-forum, dan pak ik misschien ook nog wel ff de fiets om te komen kijken :D
     
  12. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Oeps, kwam je niet weg met de auto?....
    Vond het heel gaaf, ondanks dat m'n vullingen eruit geklapperd zijn van de kou en mijn MiniTitan tegen de wind in moest worstelen ;)
    Mooie locatie, beeld het me al in bij 25-30ยบ met een BBQ tje en een biertje...
    Het is een uurtje rijden voor mij, maar zeker de moeite waard om regelmatig over E-heli's te kletsen en naar de vliegkunst van anderen te kijken(en te leren).

    Tot ziens,
    Eric
     
  13. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Hey!

    Ja ik had vast inkopen gedaan voor oudjaarsavond he! En gelukkig konden we de auto nog wel aanduwen, de startmotor draaide namelijk wel maar die pakte de motor niet mee zeg maar.

    Ik vond het overigens super gezellig en ik denk dat er nog wel meer foto's zullen volgen (er zijn er genoeg gemaakt, er is zelfs gefilmd). Als we in de toekomst hier zo een veldje kunnen hebben om gezellig met zn allen een beetje te vliegen en te ouwehoeren (dat hoort er natuurlijk ook bij) dan vind ik het al helemaal te gek!

    Cheers,

    Richard
     
  14. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2007
  15. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Ik denk dat niemand problemen heeft met shocky en dergelijk ander klein elektro gevlieg. Bijna iedereen heeft wel zo'n ding, of heeft er ooit 1 gehad denk ik.

    Overigens was het officieel nooit de bedoeling om een "echte" meeting ervan te maken, ik had alleen iedereen laten weten dat ik ging vliegen en het gezellig zou vinden als er meer mensen kwamen. Dat bleek niet tegen dovemansoren gezegd.... wat een opkomst!

    Cheers,

    Richard
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2007
  16. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Gek he, ga je naar een Electro Heli meeting werkt je startmotor niet :-(

    Maurice en Richard hebben hem 2 meter achteruit geduwd (1447 + 90 kg) en m'n Vehikel was gestart ... pfffff ... toen ik hem thuis op de oprit had staan probeerde ik hem nogmaals te starten, tja ... dat wordt morgenvroeg dus duwen naar de garage ... :mad:

    Tip ... NOOIT iemand alleen achterlaten ... de laatste 2 altijd samen aanrijden ... je zou zo in de middle of nergens maar eens achterblijven en dan ook nog eens geen GSM bij hebben. :puppydogeyes:

    Desalniettemin heb ik super genoten en gevlogen, leuk gezelschap en publiek ... smaakt naar meer!

    Ik heb een filmpje gemaakt van Richard zijn Trex 600, tis wel wat wazig aangezien ik hem op AUTO Focus had staan ... :)
    Aan het einde wordt het behoorlijk "Close" daar wordt het gras "letterlijk" gemaaid.

    Video: Trex600 Richard - E-Heli Meeting Haps (27MB) => Verbeterde versie!


    Tot de volgende keer,
    Emile :cool:
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2007
  17. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Heb je mazzel gehad emile ...


    Deze kreeg ik net van hans
    [​IMG]
     
  18. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Richard,

    Laat mij ook maar even weten wanneer jullie weer zo'n dag hebben.
    Ook mij kun je mailen.
     
  19. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    [​IMG]

    Deze foto kreeg ik net van hans :wink: (Als je goed kijkt zie je het gras rond de rotorkop vliegen, maar door het verkleinen is dat een beetje weggevallen)

    Cheers,

    Richard
     
  20. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Nou, dan moet je het filmpje maar eens bekijken, dan zie letterlijk dat het gras gemaaid wordt.
    Voorlopig ben ik zelf nog niet zo ver, zal ook nog wel even duren vrees ik.
     

Deel Deze Pagina