UPDATE: laatste pagina! Electroheli vliegclub HAPS (gemeente Cuijk, Noord-Brabant)

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Raptor Rulezzz, 13 nov 2007.

  1. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik had een email van richard en bjorn maar ben dat helaas kwijt geraakt na mijn laatste (computer)crash.

    Ik zal hem eens een pb sturen

    Bas
     
  2. Wipeout

    Wipeout Guest

    Zit er nog leven in dit draadje?
    Ik ben geinteresseerd!
     
  3. Xplorer

    Xplorer

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    256
    Woon zelf ook in Nijmegen en vlieg met een e heli, heb wel interesse maar het is alweer bijna twee jaar geleden dat er binnen drie weken een uitspraak van de gemeenteraad zou komen, is er al nieuws?

    Thnx
     
  4. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Om hier even weer wat te posten:

    IK heb officieel de handdoek in de ring gegooid wat betreft het starten van een "nieuwe" vliegclub in de omgeving van Haps. Dit bleek na uitvoerig overleg met verschillende partijen (grondeigenaren, gemeente) niet of zeer moeilijk haalbaar.

    Daarom zijn we verder gaan kijken. Nu ben ik zelf vorig jaar (met nog enkele anderen) lid geworden van modelvliegclub "The Red Baron" in Wilbertoord (7km van Haps, 2km van Mill). Hier ben ik ook lid geworden van het bestuur en ben ik tegenwoordig voorzitter.

    Het is een leuke club met een groot veld en mooie keet, alleen weinig leden. Er mag maar erg beperkt gevlogen worden met brandstof (zaterdag van 13:00 tot 17:00 en woensdagavond). Maar voor electro gelden er andere regels. Deze mogen het gehele weekend vliegen en de woensdagavond. Dit zorgt ervoor dat het een ideale club is voor de fanatieke electrovlieger, heli dan wel vliegtuig.

    Dus woon je in de buurt en zoek je een leuke club waar je kan electrovliegen?? Kom dan eens kijken!

    Het is op de hoek Tipweg - Verbindingsweg in Wilbertoord.

    Verbindingsweg - Google Maps

    Met vriendelijke groet,

    Richard

    En owja... geen verplicht lidmaatschap KNVVL, geen brevetten, Doe maar normaal dan doe je gek genoeg mentaliteit, geen gezeur.. Gewoon gezellig samenzijn en onze hobby beoefenen, dat is waar het bij "The Red Baron" om gaat!!
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2010
  5. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Als er interesse is wil ik trouwens wel een soort "informele" meeting organiseren via dit topic.

    Kunnen mensen die interesse hebben eens geheel vrijblijvend bij ons leuke clubje komen kijken!

    Laat maar weten in dit topic of daar behoefte aan is.... zo niet, dan kun je natuurlijk altijd nog een keer met mij via een PB afstemmen om langs te komen!!

    Gr. Richard
     
  6. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Hi Richard, da's lang geleden. De laatste keer zag ik je bij een demo op een braderie in Linden, maar goed dat terzijde ...
    Ik wil wel een keer komen kijken in een weekend, ik zou zeggen; organiseer een mini meeting, kijken of er interesse is !?

    gr
    bas
     
  7. Frans

    Frans Guest

    Hey RaptorRulezzz,

    Hoe is jullie opkomst op zaterdagen, zo rond de middag?

    Ik weet dat de meeste mensen bij clubs vooral op zondagen komen, maar dan kan ik helaas niet i.v.m. sport. Wanneer ik kan (alleen in de zomerstop eigenlijk), ga ik het liefst naar Venlo.

    Maar jullie zijn stukken dichterbij! Ik vlieg al een tijdje (2 jaar) maar heb nog niet echt iets leuks kunnen vinden in de buurt. Ik ging / ga altijd naar Heon en Jupiter.

    Ik zou graag een keertje langskomen op zaterdag. Wat doen jullie aankomend weekend (18 september)?

    Zijn er kosten verbonden aan gastvliegen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2010
  8. Wipeout

    Wipeout Guest

    Hallo Richard,

    hier ook interesse!
     
  9. Xplorer

    Xplorer

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    256
    zullen we dan eens aankomende zaterdag bij elkaar komen op het veld van the red baron?

    Bas (yeti) ben je ook van de partij? eventueel kunnen we carpoolen vanuit Nijmegen, ik heb nog wel plaats voor een drietal personen...
     
  10. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    'k zou wel willen maar nee gaat niet lukken, mijn vrouw moet weg dus moet ik bij de kids blijven. En zondag is de laatste dutch3d wedstrijd.

    Weekend daarna moet ik thuis even checken ....
    Bas
     
  11. Xplorer

    Xplorer

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    256
    neem je de kids toch mee ;)....

    Nee helaas dan maar een andere keer, we kunnen nog wel met een aantal verzamelen, wie heeft er nog meer animo?
     
  12. Wipeout

    Wipeout Guest

    zaterdag de 18e verjaar ik weer, dus da's voor mij ook geen optie...
     
  13. Frans

    Frans Guest

    Ik ben helemaal voor! Het alleen vliegen wat ik nu veel deed ben ik een beetje zat. :) Ik kan bijna elke zaterdag, dus laat maar horen!
     
  14. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Nou interesse genoeg zie ik!

    Vandaag lukt helaas niet meer en de komende 2 weekenden ben ik weg (helaas moet ik op vakantie naar Turkije... wat een straf!)

    Ik zal het even overleggen met de rest van het bestuur en binnenkort een datum prikken!

    Om terug te komen op de vragen. Er zijn geen kosten verbonden aan gastvliegen en op zaterdag is het bij ons het drukste, want dan mag er ook met brandstof worden gevlogen. Gemiddelde opkomst 2 - 5 mensen. Op zondag word er ook regelmatig gevlogen.
    Druk is het overigens op beide dagen nooit.

    Ik zal hier binnenkort even een datum + uitwijkdatum(in geval van slecht weer) posten!

    EDIT: 23 en/of 24 oktober zou het kunnen worden. Op de zaterdag van 13 uur tot 17 uur (electro kan ook s'ochtends al, maar ik wil aanwezig zijn en ga niet van 9 tot 17 op het veld staan)
    En op zondag enkel elektro en tijd kunnen we gewoon afspreken (vanaf 12 uur ofzo).

    Graag bij mij opgeven per PB met naam, adres en waar je mee komt en welke datum je wil komen + tijd.

    Gr. Richard
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2010
  15. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    oei, 24 oktober is grote heli najaarsmeeting in Almere ....

    Bas
     
  16. fvdwerdt

    fvdwerdt

    Lid geworden:
    22 nov 2010
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Nijmegen
    Hoi allemaal,

    Is die meeting al geweest??

    Ik ben zeer geïnteresseerd. Ben een beginner en ben samen met mijn zoon net begonnen aan het heli gebeuren. Kom uit Nijmegen maar er is volgens mij in Nijmegen niet veel te doen mbt clubs die heli vliegen. Dus ik zoek iets in de buurt en Wilbertoord is goed te doen.

    Groetjes, Frank
     
  17. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    naar mijn weten is die meeting niet geweest. Frank, er zit in Winssen (vlak naast de Groene Heuvels) een club en die heet : RMVC Cumulus , ben ik ook lid van.
    Als je zin hebt kom je een keer kijken; 12december hebben we weer indoormeeting in sporthal in Druten, dus je bent welkom !

    groetjes
    bas
     
  18. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Als je nog heli gaat aanschaffen
    http://www.modelbouwforum.nl/threads/beginners-guide;een-heli-kopen-hoe-en-wat-en-wel-niet.39647

    Ga een zondagmiddag even langs bij Cumulus in Winssen. Hele handel meenemen. Probeer niet zelf te vliegen.
    Radio Model Vlieg Club Cumulus uit Winssen (Gld)
    Cumulus elektro fly-in


    Ik weet niet hoe het met helivliegers zit in Millingen en 'Bemmel'.

    Phoenix, Millingen a/d Rijn
    MBC Phoenix

    Nimbus, bij knooppunt Ressen, A15/A325
    Radio Modelvliegclub Nimbus te Bemmel
    modelvliegclub-%93nimbus%94-heeft-weer-een-veld
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  19. fvdwerdt

    fvdwerdt

    Lid geworden:
    22 nov 2010
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Nijmegen
    Okee, dan zal ik zeker op zondagmiddag naar Cumulus gaan. Ik dacht dat er daar geen heli gevlogen word omdat ik op de website alleen info over vliegtuigen zag staan.
    Word er in de winter trouwens nog wel gevlogen?

    Ik kom ook kijken op 12 december in de sporthal in druten.

    Groetjes, Frank
     
  20. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Tuurlijk wordt er in de winter gevlogen, zo lang het niet stormt of regent, kun je vliegen. Niks mooier dan onder strakblauwe koude hemel boven sneeuwwitte velden te vliegen. Maar ik ben al drie jaar niet meer bij Cumulus geweest, ook geen lid meer.

    12 december ben ik waarschijnljk ook in de sporthal. Ik ben met mijn intellugente blik en lengte van 2.00m niet te missen.
     

Deel Deze Pagina