UPDATE PHANTOM 3

Hallo vliegers ik heb natuurlijk ook een phantom 3 pro gekocht maar nu is er een update en nu is dat een probleem voor mij ik kan het niet voor elkaar krijgen graag zou ik willen dat iemand dat voor mij doet
ik kan naar jou toe komen dat is geen probleem als de afstand te doen is ik woon zelf in staphorst

Laatst bewerkt:
Ik kan u helaas niet helpen, maar u kan beter uw email adres uit de post halen, en/of de @ vervangen door (at) of iets dergelijks in verband met spam.
Er is in dit deel van het forum wel een topic over de Phantom 3 serie, misschien dat ze u daar van afstand kunnen helpen?

ik kan niet de update op mijn phantom zetten ik heb er geen ervaring mee dus ik zoek iemand d die het voor mij kan en wil doen .

Fred, ga naar de dji site, download daar het laatste bestand voor jouw Phantom,
Haal je sd kaartje uit je gimbal, stop deze in je computer en zet het gedownloade bestand op het kaartje.
Eenmaal klaar dan het kaartje weer terug in de gimbal, zender aan Phantom aan en de update wordt vanzelf geïnstalleerd... Duurt een minuut of tien...
Aan de voorkant van de gimbal zie je een klein lichtje rood/groen knipperen.... Als deze groen blijft is de update klaar...

De update voor de zender kan je uitvoeren via je telefoon en WiFi welke je hebt aangesloten, alleen maar even op download drukken

Ik hoop dat je hier wat mee kan, succes [emoji106]

Laatst bewerkt door een moderator:
Okay, laat t even weten als het gelukt is, succes[emoji106]

In Zwolle zit een vrij actieve club, RCZwolle.nl misschien dat iemand u daar mee wil helpen?
Hier is een filmpje van Droneland, met de Inspire, maar het principe schijnt hetzelfde te zijn:

Oke bedankt het probleem bij mij drone dat er geen groen lampje knipperd bij het updaten

Het lukt nog steeds niet , de drone knippert wel maar geen groen lampje wie kan mij helpen bij deze update ik wil er wel voor betalen

Wij zitten aan de andere kant van Nederland, probeer eens wat Ruud zie bij die club in Zwolle

Ps het is een heeeel klein lampje wat rood en groen knippert, voorop je gimbal

ik heb me aangemeld bij deze site het liefst zou ik graag een telefoon nummer hebben dan kan ik bellen en naar die gene toe gaan dat is voor handiger ik vind er mee vliegen leuk maar dat ik niet weet hoe ik hem moet updaten gaat er wel gauw de lol van af maar wel erg bedankt voor de hulp .
ik wacht wel af tot ze een reactie geven , maar als iemand anders mij kan helpen ik wil er wel een paar uur voor in de auto zitten dat heb ik er wel voor over

Als ik het kaartje er stop dan knippert hij even groen en gaat dan uit en alleen de lampje onder de drone knipperen

ga naar :
http://www.dji.com/product/phantom-3-pro/info#downloads
download :
Phantom 3 Professional Firmware v1.5.0030
2015-11-25
Pak deze zipfile uit.
Je hebt dan een file: P3X_FW_V01.05.0030.bin.

Haal het SD kaartje uit je Phantom. Via usb adapter op je pc of laptop aansluiten.
Verwijder vervolgens de .bin file op het SD kaartje en vervolgens kopieer je de net gedownloade P3X_FW_V01.05.0030 file op het SD kaartje.

Vervolgens stop je de SD kaart terug in je Phantom.
Zorg dat je accu meer dan 50% is opgeladen.
Zet nu je Phantom aan. Je hoort een paar keer beepen, vervolgens gaat die over in 4x beep achter elkaar.
Dit gaat ongeveer 20 min door. Op een gegeven moment hoor je beep... beep beep. Dit geeft aan dat de update klaar is. Zet de Phantom uit en haal de SD kaart eruit. Stop deze vervolgens weer in je pc of laptop. Je ziet nu dat er een .txt file bij is gekomen. Open deze en als het goed is zie je onderaan Succesful, dan is de update gelukt. Staat er Failed dan boven staande nogmaals herhalen.
Nu is je Phantom geupdate.

Gebruik je een android tab kijk dan of je de laatste versie van de DJI Go app hebt (v2.4.1) of als je een ipad of iphone gebruikt v.2.4.2
Als het goed is krijg je als je de RC, Phantom en de Go app hebt opgestart de mededeling dat je RC moet worden geupdate. Deze kun je via de Go app downloaden en installeren, dit wijst zich zelf.

Heb je alle bovenstaande gedaan dan is het verstandig om de IMU, gimbal en het kompas te kalibreren.

In deze video kun je zien hoe het moet:

Laatst bewerkt:
Back