Upgrade Hubsan 501s

Discussie in 'Multicopters' gestart door vleugel, 13 apr 2019.

  1. vleugel

    vleugel

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Delft
    Ik heb mijn Hubsan alweer drie jaar en vlieg er nog steeds met plezier mee.
    In de zomer maanden gaat hij elke fietstocht mee in de fietstas om op een mooi plekje een paar opnames te maken, het lastige was altijd om de propellers er steeds op en af te halen om deze in de fiets tas op te bergen, ik heb dan ook de originelen Hubsan propellers vervangen voor de opvouwbare DJI low-noise propellers.
    Het ombouwen is vrij simpel de bestaande gaten uitboren met een 4,2 mm boortje en dan het tappen van de linkse en de rechtse schroefdraad.
    De drie pootjes waarmee je de propellers vast klikt op de Mavic heb ik laten zitten en schroef de propellers zover op de motor van de Hubsan dat een van de pootjes in de sleuf van het Hubsan motortje schiet, dit benut ik dus als borging van de propellers op de Hubsan.

    Ook heb ik de Hubsan van een nieuwe zwaardere accu voorzien ( 7,4v 3400MAH 25C Li-PO accu ) dit is echter wat lastiger de drone moet open gemaakt worden.
    Volgens de fabriek opgave zin de accu`s 18mm dik maar bij metingen thuis was dit 19.7 mm om deze accu te kunnen plaatsen moet na het openen van de drone de hoofd printplaat worden los gemaakt d.m.v. 4 schroefjes, de aansluiting van de silicone kabel naar de EC2 connector en de trekontlasting moeten verwijderd worden.
    Ik heb een nieuwe silicone kabel gemaakt en deze verlegt naar de zijkant en voorzien van een T plug gelijk aan de nieuwe accu, dit houd in dat het accu klepje zowel aan de rechter en de linker kant iets moet worden Inge freest zodat de accu kabel en de print kabel buiten de drone komen te zitten.
    De printplaat heb ik niet meer vastgeschroefd in de drone, daar deze nergens heen kan en vrij strak zit als de accu is geplaatst.

    Upgrade testen.

    Ik heb een test uitgevoerd in mijn tuin het weer was niet al te best 10a 12 graden en een harde wind, vervolgens de drone op een meter van de grond 20 minuten laten hooveren na de landing gelijk de temperaturen gecontroleerd, de motoren waren gewoon koud, en de accu was hand warm dit is een hele verbetering met de oude situatie na tien minuten was de accu al bloed heet, ook vloog de drone gevoelsmatig stabieler en maakte minder lawaai.
    Ik moet het verder nog een beetje uittesten en denk met deze accu`s meer dan 30 minuten kan vliegen.

    gr Vleugel
     

Deel Deze Pagina