Upgrade Tail Unit Trex600. Welke?

Hallo.
Ik heb op mijn Trex600ESP stock plastike staart bladhouders zitten.
van een fijne Webshop verkoper vernam ik dat het feitelijk geen verschil maakt ofdat de plastike of de aluminium staart bladhouders erop zitten.
Zelf vind ik die alu versie er gelikter uitzien.
Maar..........kan iemand mij vertellen of het slechts een kwestie is van die aluminium bladhouders te halen en die dan 1 op 1 over te zetten, of moet ik er ook van die andere linkjes bijhalen die van slider vork naar bladhouders lopen?
Ik zag net dat die linkjes van plastik zijn en zou dat ook graag anders zien.
Heeft iemand misschien tips en tricks om die de stock Tail Unit en dan vooral het bladhouders gedeelte met die vork met plastik linkjes 'safer' te upgraden?
Hoor het graag.
Vr Gr Erwin

Safer is om NIET voor de metal grips te gaan! Er zijn er die juist omgaan naar kunstof vanwege de kracht die op de spindel bolts komt te staan.(boutjes in de grips)
Als je deze een beetje te vast zet met de aluminium grips "kunnen''deze boutjes breken met crash als gevolg.De kunstof grips hebben ook wat meer flex zoals ze dat zeggen.Het wil niet zeggen dat het dan niet kan gebeuren.
Misschien kun je de kunstof grips combineren met een Quickuk tail upgraden...
FF mailen naar een aantal webshops en je weet genoeg.

Groeten

Peter

Voor een trex 600 nitro pro zoals de mijne kan de nieuwe align tail unit 1 op 1 overgezet worden.
Ik weet niet welke versie jij precies hebt?

Heren, mijn dank voor de reactie en input.
Ik laat voorlopig zoals het nu is nog maar de hele staart stock zitten.Dus ook met de plastike bladhouders.
Zal tzt wel even verder kijken.
Ik verwacht dat deze stock staart situatie goed vliegend te krijgen moet zijn.
Het betreft trouwens een Align Trex600ESP versie. (TT op de staart)
Ik denk dat deze de voorganger is van de huidige Trex600Pro.
Iemand van jullie nog positieve ervaring met betere staart bladen dan die stock van Align?
Hoor ook dat graag.
Vr Gr Erwin

Ik zou gewoon ff beter in verdiepen voor je over gaat voor de looks.
Ik weet niet wat je vlieg ervaring is maar een stock trex moet voor een groot bereik van ervaring voldoende zijn.

groeten

Peter

Alu grips op beide 550's.. 2200 rpm op de kop. geen problemen met de tailgrip bouten. gewoon vast is vast en de loctite zn werk laten doen.

Verschil tussen plastic en metalen grips is er wel. met de plastic grips kan de gain iets hoger heb ik ondervonden. komt door minder gewicht wat naar 0 pitch wil.

Standaard staart van de 600 is meer dan zat.

Met de stock carbon bladen van align is niks mis hoor.. had ze op mijn trex 600N en nu ook op mn 550. Maar je kan ze natuurlijk altijd vervangen voor bijv Edge, Curtis Youngblood, KDBB om maar iets te noemen.

Back