Upgrade Tugboat 686

Daar is hij dan: de Tugboat 686.
Voor iets meer dan 3 tientjes compleet met RC bij de deur afgeleverd.

IMG_20240929_105944068.jpg
IMG_20240929_105858511.jpg

Niet veel aan in elkaar te zetten, maar wel lekker veel aan up te graden.

IMG_20240929_105955774.jpg

Gelukkig inclusief een duidelijke handleiding.

Zo kan ze mooi naar de Marine Menno! Ben je gauw klaar, dus niets meer aan doen. Wens je veel bouw en vaarplezier! Gr. Klaas.

Haha, ja.
Is ook een idee.
"A" registratienummer erop en klaar.
Is best een idee

We zien wel wat het wordt.
Eerst maar leuk details aanbrengen.
Het is een, voor mijn doen, heel grote boot.
Dus dat gaat vast lukken.

Hoe lang is ze eigenlijk. Zie 14 op de doos staan. 14 inch, of 35 cm? Gr. Klaas.

Positief blijven denken Menno! Dit is toch min of meer een almost ready to sail combinatie? Neem aan dat bij de zender ook een ontvanger is. Las in de beschrijving dat alleen de batterijen voor de zender ontbreken. Als spanningsbron voor het schip wordt een 1S Lipo gebruikt die via een USB aansluiting kan worden geladen. Gr. Klaas.

Ja klopt.

-Batterij in de boot aansluiten: check.
- Batterijen in zender doen: check.
-Lampjes op boot en zender moeten gaan knipperen: check
-Knopje op zender indrukken om te connecten: check
-Knipperen stopt en worden steady lampjes: NOT check.

Ik zou niet weten wat ik fout zou kunnen doen, maar ik vermoed dat ik dat toch doe .

Bij ons op de Vaargroep varen diverse van die dingetjes rond.
Allen fool proof plug and play.

Maar ik weer niet.
Eigenlijk best knap.:koud:

Wordf er een afstand tussen zender en ontvanger geadviseerd tijdens het binden? Soms moet dat (erg) dichtbij gebeuren. En anders even vragen bij de andere 686 kapiteins. Gr. Klaas.

Nee, daar staat niets over.
Tenminste, niet dat ik dat uit de tekeningetjes begrijp.

Maar ik zal eens een vraagje eruit gooien bij de collega's.

Bij mijn MPX Smart zenders/ontvangers wordt 25 cm geadviseerd. Als ik mijn reeds met ontvanger gebonden FrSky module opstart moeten zender en ontvanger meer dan één meter van elkaar zijn. Was in het begin even spannend. Zou het even opstarten zoals je beschreef en daaarn de zender steeds dichter bij de ontvanger houden. Zal best wel een keer lukken. Gr. Klaas.

Dat is uiteraard een goede optie.
Alles eruit en nieuw er in.
Maar ik had nu juist zo'n zin in een bootje waar dat niet nodig bij was.

In de modelbouwelarij ben ik best goed, al zeg ik het zelf, in het bouwen, schilderen en details aanbrengen.

Alle techniek echter, is voor mij een noodzakelijk kwaad om een model varend te kunnen maken.
Ik heb er geen aardigheid in.
En daardoor kan ik het ook niet goed, wat weer terugvoert naar het vorige punt.
Een vicieuze cirkel dus.

Daarom vond ik dit zo'n fijn bootje.
Ik hoef er alleen aan te doen wat ik leuk vind om te doen.
Ik ga er ook geen verlichting op aanbrengen, geen ontkoppelmechanisme, geen waterspuitjes.
Niets.
Gewoon lekker klooien met wat ik wel goed kan en leuk vind.

We zullen zien of het bootje het daar mee eens is.

klinkt misschien beetje gek , maar heb je de volgorde van inschakelen al eens omgedraaid?
Eerst zender aan dan bootje aan of omgekeerd.
Meestal is het iets waarvan je achteraf denkt, was dat het nu :weetnie:

En er is zo'n duidelijke handleiding bij! Toch knap frusterend Menno. Normaliter schakel je (met ingedrukte bindknop) de zender in en daarna de ontvanger. Als de ontvanger ook een bindknop heeft deze voor het inschakelen indrukken. Maar misschien heeft deze combinatie een versimpelde bindmodus. Gr. Klaas.

Back