Upgrade vervangen Servo's van Parkzone VisionAire

Hallo mede piloten.
Ik heb een vraagje waar ik na zoeken op het internet niet achterkom.
Mijn Parkzone VisionAire heeft fabrieksaf deze servo's erin zitten:
E-Flite 13g Digital Micro Servo EFLR7155

Nu vraag ik mij af welke kwalitatief betere servo's ik erin zou kunnen steken.
Waarom zou ik dat willen vragen jullie je mischien af????

Ik vlieg erg veel.
Doorgaans heeft de ervaring in de praktijk mij geleerd dan stock fabrieksaf servo's niet altijd het beste in kwaliteit hoeven te zijn.( let wel= hoeven te zijn, het kan dus wel )
Nu zou ik dus heel erg graag Upgrade servo's in mijn VisionAire willen zetten want zoals de meesten van jullie al wel weten hebben servo's niet het eeuwige leven.Mocht ze tijdens een vluchtje spontaan kapot gaan dan is vaak het toestel reddeloos verloren.(op het rudder servo na natuurlijk)
Er zitten 13grams digitale snelle servo's in mijn Parkzone VisionAire omdat die nodig zijn voor het kunnen prophangen en ook in combinatie met de 3-assen Gyro werken.(goedkope HXT 9grams analoge servo's gaan dus niet werken)
Ik vraag me dus af of ik zomaar de servo's kan omruilen voor betere/duurdere servo's en dat zal werken???
Kan iemand mij hierover meer vertellen?
Zoja, dan graag advies welke servo's te adviseren?
Ik zit wel wat vast aan het formaat van de stock servo's want zou graag dezelfde formaat servo's erin steken want heb geen behoefte aan snijden/plakken en knippen.
Ik hoor het graag van de kenners.
Vr Gr D

Dankjewel.
Die site kende ik nog niet.
Zal er eens op gaan neuzen.
Denk dat het een Hitec servo zal gaan worden maar weet nog even niet precies welke.
Gaat vast goed komen.
Vr Gr D

Pas op, je hebt digitale servos nodig, zie ook de melding in de manual van de AR635 ontvanger.

Hoi Niek.
Bedankt voor je tip en advies.
Ik had al door dat alleen digitale servo's werken in de VisionAire.( RCGroups staat er vol mee)
Maar moet je eerlijkheidshalve zeggen dat ik nog steeds bij de originele servo's ben.
Die voldoen goed voor hun prijs en heb er tot op heden nog steeds geen eentje door slijtage naar de eeuwige jachtvelden zien vertrekken.Ben dus content met de stock servo's.
Inmiddels al wel 3 stuks vervangen maar die gingen allemaal kapot na het ervaren van een Mid-Air.
Waarbij de VisionAire het wonderwel goed overleefde op paar schrammen na.Ha ha ha ha
Vr Gr D

Moet je eerlijk bekennen dat mijn huidige VisionAire nog steeds fris en fruitig rondfladdert.
Werkelijk een TOP machine en ene die mijn favoriet is.
Wat de servos betreft houd ik het gewoon bij de originele.
Die voldoen perfect en zijn betaalbaar.
Ze gaan lang mee en heb er veel vertrouwen in.
Morgen mag mijn VisionAire weer mee naar het veld.
Heb er tegenwoordig een Turnigy plush 80A regelaar inzitten.
Wilde aanvankelijk vliegen op 4S 2200Mah Lipo voor meer power, maar de stock motor wordt gloepes heet na 5 minuten vliegen.
Heb de 80A regelaar maar laten zitten en vlieg haar nu alleen nog maar op 3S 2200Mah Lipo en dat gaat super.
Prophangen een eitje dmv de Gyro en een lust voor het oog om te zien.
Vr Gr Erwin

Ik ben met mijn PZ sukhoi al aan de 3e servo bezig.
In 2 maanden tijd al 2 nieuwe elf7155 gekocht.
Nu de 3e kapot en stop ik met eflite.
De HK-D922MG van hobbyking komt goed overeen voor iets meer dan €5!

En een hoop speling.. Niet aanraadbaar.

De digi van Mpx/Hitec met carbo tandwielen zijn super.
(ook een superieure prijs dat wel..)

Indien perse MG's gewenst, de swash servos van align zijn niet te duur (430) voor ca 25 a 30 euries

En een hoop speling.. Niet aanraadbaar.

De digi van Mpx/Hitec met carbo tandwielen zijn super.
(ook een superieure prijs dat wel..)

Indien perse MG's gewenst, de swash servos van align zijn niet te duur (430) voor ca 25 a 30 euries

Ik vindt €25 veel te veel voor een servo voor een schuimpje.
Prijs-kwaliteit verhouding is ver te zoeken.
Mijn xt900 doen het ook nog steeds super.
Die eflite servo van bijna €20 waren na een paar vluchten al klaar.

Servo discussie is overal. Ze komen bijna allemaal uit China.

Zelf geen last van de originele servos die in de VisionAre zitten.
Vlieg toch best wel veel met dit toestel omdat het een erg veelzijdige kist is.
Maar de servos houden zich erg goed vind ik.
Die Hitec servos als vervanging zijn bewezen goed maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor.
Ik hou het wel bij de originele.
Vr Gr E

Back