upgraden brushed setup P-38 PAF.

Mede-modelvliegers,

Ik ben al jaren in het bezit van een P-38 lightning van PAF modellbau.
Lightning.jpg

PAF-Flugmodelle
Deze heb ik in het verleden gevlogen met de aanbevolen PERMAX450 brushed motoren en 8 NiMH cellen 2000mAh. Vliegklaar gewicht was 1600gram. Vloog wel, maar eigenlijk te zwaar en te kort.

Nu ben ik aan het kijken hoe ik hem kan upgraden naar brushless + LIPO, niet zozeer om meer power te krijgen, maar eerder om het vlieggewicht omlaag te krijgen en de vluchtduur omhoog.

Nieuwe setup moet voldoen aan :
-max 20A per motor (ivm 20C 2000mAh 3s1p LIPO)
-propellor 6x5,5 of iets in die richting, niet te groot in ieder geval.
-bij voorkeur motor-as van 3,2mm, zodat ik mijn huidige spinners kan gebruiken.
-hoeft geen pylon-racer te worden.
-beetje betaalbaar zijn.

Heeft er iemand ideeen over een mogelijke setup? Ik heb al half hobbycity.com afgezocht, maar kom er niet uit.

Alvast bedankt.

MVrGr
Paul

2x Zoiets?

Hobbycity Online R/C Hobby Store : C20 brushless Outrunner 1550kv $12.50

of
Hobbycity Online R/C Hobby Store : SCM 3223 1200kv Brushless Outrunner $16.66

of
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TowerPro 2406-21 Brushless Outrunner Motor $10.95

of
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 28-26B 1350Kv Brushless Outrunner $14.95

Laatste zijn kwalitief erg goed en zal het goed doen met 6x5.5 prop

Vliegt er zelfs een met 6x6 prop.

2 van deze erbij:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : SuperSimple 20A ESC (card programmable) $9.29)

En gaan met die banaan.

Zou misschien ook een 3 cell lipo in mogen met meer mah als je veel volgas wilt vliegen.
Je hebt de power van 2 motoren dus met de zelfde vliegstijl als met de zelfde motor in een 1 motorige kist ook 2x zoveel verbruik.

Maar vliegtijd kun je natturlijk zelf testen.

Laatst bewerkt:
heey, deze laatste lijkt mij inderdaad een perfecte motor te zijn voor mijn doel.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/...uct_Name=TR_28-26B_1350Kv_Brushless_Outrunner

Op de site van megamotors staan inderdaad ook erg leuke motors oa MIG AC 400 /14, alleen kunnen ze kwa prijs natuurlijk niet op tegen onze hong-kong vrienden.

Waarschijnlijk zal mijn P38 een stuk minder wegen met de nieuwe setup, zodat ik nieteens veel volgas zal hoeven te vliegen, dus denk wel dat dat kwa vliegtijd met mijn 2000mAh LIPO goed zal gaan komen. Denk dat er toch wel een kleine 10min in zal zitten. Met de oude setup hield het na 4min al op.

Bedankt voor het meedenken, ik ga even een bestellinkje plaatsen :D

MVrGr Paul

Back