Mede-modelvliegers,
Ik ben al jaren in het bezit van een P-38 lightning van PAF modellbau.
PAF-Flugmodelle
Deze heb ik in het verleden gevlogen met de aanbevolen PERMAX450 brushed motoren en 8 NiMH cellen 2000mAh. Vliegklaar gewicht was 1600gram. Vloog wel, maar eigenlijk te zwaar en te kort.
Nu ben ik aan het kijken hoe ik hem kan upgraden naar brushless + LIPO, niet zozeer om meer power te krijgen, maar eerder om het vlieggewicht omlaag te krijgen en de vluchtduur omhoog.
Nieuwe setup moet voldoen aan :
-max 20A per motor (ivm 20C 2000mAh 3s1p LIPO)
-propellor 6x5,5 of iets in die richting, niet te groot in ieder geval.
-bij voorkeur motor-as van 3,2mm, zodat ik mijn huidige spinners kan gebruiken.
-hoeft geen pylon-racer te worden.
-beetje betaalbaar zijn.
Heeft er iemand ideeen over een mogelijke setup? Ik heb al half hobbycity.com afgezocht, maar kom er niet uit.
Alvast bedankt.
MVrGr
Paul
Ik ben al jaren in het bezit van een P-38 lightning van PAF modellbau.

PAF-Flugmodelle
Deze heb ik in het verleden gevlogen met de aanbevolen PERMAX450 brushed motoren en 8 NiMH cellen 2000mAh. Vliegklaar gewicht was 1600gram. Vloog wel, maar eigenlijk te zwaar en te kort.
Nu ben ik aan het kijken hoe ik hem kan upgraden naar brushless + LIPO, niet zozeer om meer power te krijgen, maar eerder om het vlieggewicht omlaag te krijgen en de vluchtduur omhoog.
Nieuwe setup moet voldoen aan :
-max 20A per motor (ivm 20C 2000mAh 3s1p LIPO)
-propellor 6x5,5 of iets in die richting, niet te groot in ieder geval.
-bij voorkeur motor-as van 3,2mm, zodat ik mijn huidige spinners kan gebruiken.
-hoeft geen pylon-racer te worden.
-beetje betaalbaar zijn.
Heeft er iemand ideeen over een mogelijke setup? Ik heb al half hobbycity.com afgezocht, maar kom er niet uit.
Alvast bedankt.
MVrGr
Paul