URSUS eigenbouw FPV

Zo,

zoals in mn eigen draadje gezegd, ik wil weer eens wat bouwen :-) en het model is type URSUS. Wel vanaf scratch / eigen ideeen.

_MG_0183.JPG

Spanweidte is 200 cm. Deels depron / styropor / vuren.
Accu 3S3000 of 3Smeer.

Vleugel = styro + papier / behangplaksel

De rest weet ik nog niet ;-), leuk meisje., maak ik ook na.

Maten overgenomen van dit plaatje.

URSUS_malowanie.jpg

Schitterend vliegtuig zo'n tank. :cool:
Ik ga dit volgen hoor. Volgens mij heeft freijn er ook een.
Prachtig om te zien vliegen.

Hi

Goed bezig

Zat me al af te vragen
Mischien wat V stelling in de vleugel
Maar zo tezien zit je al met div vleugel profielen in je hoofd
Er kan altijd nog snellere vleugel op

Rob

Ja, er komt V stelling op de vleugeluiteinden, het hele geval moet een beetje zelfstabiliserend zijn. IK heb gisteravond m'n eigen tijd op de 5 meter figuurzagen weer wat scherper gezet, wat een partij gaten zeg.

_MG_5696.jpg

Yep, ik heb nog een 750 Kv buitenloper liggen van pak em beet 1Kw, die gaat achterop boven de vleugel...tenminste das de bedoeling, kan nog alle kanten op.

_MG_5697.jpg

Ik heb nog eens nagezocht. De motor is een towerpro 3520-7 (The Future is Electric) en was de eerste motor in mn calmato sport. (zie draadje hier ergens op forum, en deze kist ging op 6S als een raket omhoog)

BM3520-7.jpg

Max 1kW (das wel een beetje veel voor dit motortje), maar draait mooi op 6/700 watt,...rendement dan +70% . FF aant rekenen geweest ...op 3S wordt dat wel een 14/8 prop voor een beetje vermogen....400watt (kv is ca. 6/700kV) Hmm..400 watt voor een schuimpje van 2m is nog ruim....

Laatst bewerkt:
Vraagje : ik ben de motormount aant maken, moet de motor nu down of up thrust hebben ? (motor is pusher / achterop de romp). Volgens mij down thrust en (van achter gezien) een paar graden richting rechts gemonteerd zijn. (draaimoment tegengaan) IK heb op 3S net even proefgedraaid....dat wordt dus een 15" prop op 3S voor 350 watt.. nondeju ..40cm prop.....het lijkt verdorie wel een windmolen !!

Laatst bewerkt:
"15" flinke prop maar moet kunnen met 2m span.

Motor moet ook down thrust hebben. Het is de hoeveelheid lift t.o.v. motorvermogen/lift dat je compenseert. Meer snelheid/meer motor is meer lift. Dus moet je hem drukken om rechtuit te gaan. Hangt af van je profiel. A-sym heb je vaak veel meer domp nodig dan vol-sym.

Side thrust blijft ook gelijk. ook naar rechts.

Alleen als je motor bovenop staat wil het nog wel eens andersom zijn. en bij vliegende vleugeltjes is het maar een beetje afwachten wat het doet.

Vraagje : ik ben de motormount aant maken, moet de motor nu down of up thrust hebben ? (motor is pusher / achterop de romp). Volgens mij down thrust en (van achter gezien) een paar graden richting rechts gemonteerd zijn. (draaimoment tegengaan) IK heb op 3S net even proefgedraaid....dat wordt dus een 15" prop op 3S voor 350 watt.. nondeju ..40cm prop.....het lijkt verdorie wel een windmolen !!

Hi
Net effe naar mijn condor 188 gekeken

As motor wijst naar achter. En naar beneden
Dus richting staart wiel

Zij trust is net als dat motor voor op zit

ik schroef alu kruis altijd met 4 schroefjes op motor schot
Zodat ik motor domp altijd kan aanpassen

Laters. Rob

ja maar waar ga je 2 motoren laten.
Buiten de tailbooms komen ze wel ver naar buiten en zit je al met je ailerons.

Er tussen moet je kleinere props gaan draaien.

2x 10 of 11" wordt denk ik wel krap?

sja...hmm, als ik de ursus van freijn albert hein :-) zie dan hangt er ook een klont motor achterop, en idd met 5000 mAh accus (450gram ) moet toch een hoop te balanceren zijn.

ok. we gaan gewoon voor de pusher setup, later zien we wel verder.

Bij een Wing krijg je het CG meestal ook wel goed met wat accu en die heeft helemaal geen neus. Dus als je motor een beetje in de juiste verhoudingen is moet het idd wel lukken.

Een staartboom klaar. Zowel romp als staartboom worden bedekt met 3mm depron btw.
Morgen maar de vleugel snijden. Prop is een 15*10 ff voor het passen.

_MG_5700.jpg

Ik heb de motor zelfs iets verder naar achteren geplaatst vanwege het lawaai van de prop zo dicht bij de vleugels.

HELEMAAL voorin hangen nu 2 X 3s 3000 batterijen.

Met de FPV set zouden die wat naar achteren geschoven kunnen worden.

Back