US Hobbytechnik Ornithopters

Discussie in 'Ornithopters' gestart door Korobelnik, 15 feb 2006.

  1. Korobelnik

    Korobelnik Guest

    Wij hebben in Voorraad en beschikbaar onmiddellijk alle Ornithopteres
    Amerikaanse hobbytechnik: Parkhawk 1,2 Slowhawk 1,2, Shrike,
    Yardhawk, Pterodactyle enz... gaat de informatie in Nederland voorbij

    http://ovirc.free.fr/ornithopteres_hobbytechnik.php
    Ovirk
    Robert Korobelnik
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Robert, die info gaat in Nederland niet voorbij, maar men kijkt hier de kat uit de boom. Velen die mijn ornithopter gezien hebben kunnen nog steeds niet geloven dat het daadwerkelijk vliegt.
     
  3. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Ach, het moet je ook aanspreken...
    Vind het jammer dat de meeste orni's fladderen als een driftig musje, kon het maar met rustige vleugelslagen, de techniek vind ik echter weer erg interessant ;)
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

  5. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Weet ik, zei ook de meeste he ;)
    Helaas zijn de grotere wat buiten mijn budget......
     
  6. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    tja,
    Peter, het is helaas, niet anders, de flapfrequentie van orni's heeft een direct verband met de grootte en het gewicht. Kleintjes zullen altijd sneller (moeten) flappen dan de grotere om in de lucht te blijven, of ze moeten in verhouding erg licht zijn.
    Mijn aangepaste Eagle vliegt trouwens nog steeds goed als ik de flapfrequentie tot 4 slagen per seconde verlaag, dat is best langzaam.
    Mij spreekt het ornivliegen erg aan, ik heb in de afgelopen 40 jaar met zowat alles gevlogen, maar dit is een nieuwe uitdaging :lol:
     
  7. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Niet anders dan in de echte natuur dus.
    Eigenlijk heel realistisch dus 8)
     
  8. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Precies, als je langzaam klappende orni's wil zien, dan moet je naar de natuur kijken. Een mooi voorbeeld is een zwaan, die klapt mooi langzaam, maar wat is de spanwijdte? Ik weet het niet precies, maar vast wel in de buurt van 2m?
    Een mechanische orni van die afmetingen zal er ook wel indrukwekkend uitzien, wel geeft dat problemen, want er komen dan erg grote krachten op het mechaniek te staan.
     
  9. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Frank,
    Daar zit je niet verkeerd mee, volgens mij kan een knobbelzwaan namelijk een spanwijdte van 2.50meter behalen.

    Grote Orni's flapperen langzamer, kijk maar eens naar Project Ornithopter (http://www.ornithopter.net) van een ornithopter vliegtuig.
    [​IMG]

    DIT FILMPJE laat een 1/4 schaalmodel zien.

    Dit Filmpje een taxi-test van het volledige ornithopter vliegtuig.

    Beide filmpjes ongeveer 10Mb (dit is de Low Res)

    Groet,
    Bas
     
  10. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Mijn droom idee is eigenlijk een meeuw of een buizerd die vliegt en flapt zoals de zwevers op deze site: http://www.ornithopter.de/index.htm
    Heel lage flapsnelheid en supermooie ribbenvleugels. Echt respect voor deze bouwers. Ook trouwens omdat het een tijd geleden gebouwd is. Moet je eens kijken naar de aansturing. Servoos van 20 kilo zo'n beetje 8O . Nu moet dat veel beter te doen zijn met standaard servootjes en lipo's.

    Probleem met het nabouwen van een meeuw of buizerd is alleen dat het meer op een vliegende vleugel gaat lijken.
     
  11. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Ja Bas, ik ken ook deze sites en filmpjes.....................
    Grappig dat we dezelfde interesse hebben.
     

Deel Deze Pagina