US navy sleepboot "HOGA YT 146"

Hallo,

Ik vroeg me af of er mensen zijn die een bouwtekening van de havensleper "Hoga" in hun bezit hebben.
De naam van deze havensleper is omstreeks 1948 omgedoopt in "City of Oakland", de romp is dezelfde enkel het aantal waterkanonen is veranderd van één naar vier en werd van dan af gebruikt als blusboot.

Hier volgt een webadres waar een foto en een beetje geschiedenis over deze sleper staat:

www.cr.nps.gov/maritime/nhl/hoga.htm

Als er iemand in het bezit is van deze bouwtekening en bereid is ze te kopieren voor mij, tegen vergoeding uiteraard, dan hoor ik dat graag.

dank bij voorbaat

Groetjes lucky.

Dit is een kit van Billing Boats, en die hebben geen spantenplannen. Tenzij een heldere geest, de houten ramen, eerst even op het fotcopieermachine legt. Ik heb ook al vruchteloos gezocht naar spantenplannen van BB.
Succes.

Hey Gilbert,

Inderdaad zoals je zegt is het een bouwdoos van BB, en die spantjes kopieren is inderdaad een oplossing maar daarvoor moet ik wel eerst de bouwdoos aanschaffen en das toch wel een prijzige oplossing :( daar ik hem op schaal 1:25 wil maken. BB verkoopt ook afzonderlijke plannen van sommige bouwdozen maar de hoga stond er jammergenoeg niet bij.
Alvast bedankt voor je reactie.

groetjes Lucky.

Lucky, ik bedoelde ook niet direkt dat jij hem moest kopen, maar alle modelbouwers zouden er mee geholpen zijn, als vroegere kopers een kopietje hadden genomen van hun bouwdozen. Een bijdrage in de kosten zou dan voor iedereen een oplossing zijn.
Ter info, voor alle lezers, deze firma is de goedkoopste die ik gevonden heb op het net voor nieuwe modellen: http://www.schwab-modellbau.de/
Er komen natuurlijk nog verzendkosten bij.

hey Zinnia,

De aanschaf van de bouwdoos zou ik overwegen als ik alle andere opties heb geprobeerd om een afdruk van het bouwplan te bemachtigen. k' Heb al enkel mail's gezonden doch zonder resultaat :? . Zoals je al zei tzal dus nie makkelijk worden.
De link naar de site die je opgaf is interresant, k'ga eens inlichtingen nemen naar de verzendkosten (kan misschien nog van pas komen :wink: ).

groeten Lucky.

Back