USB Lader

Voor mijn kleine helikoptertjes gebruik ik een 'USB Powered' lader(tje), de GA006 van Walkera.
Werkt perfekt. Is ook erg gemakkelijk voor onderweg en heel veel zaken worden tegenwoordig zo geladen (telefoon, fotocamera, tablet etc.)

Nu ben ik echter die adapter kwijt van 230V naar USB. Naar mijn beste weten was dit een 700mA uitgang.

Vraag: ik kan zo'n adapter aanschaffen, echter deze levert 2100mA :D ...
Kan ik deze dan wel gebruiken of help ik daarmee de accu's naar z'n grootje :rolleyes:.
Ik gebruik de 240mA en 600mA 3,7V lipo's en de bedoeling is dan ook om hiermee de 1500 en 700mA Li-Ion accu's in de telefoon en fotocamera te laden.

Ik weet helaas ruim onvoldoende van elektrotechniek om te weten of dit kan zonder schade of ongelukken.

echter deze levert 2100mA :D ...
Kan ik deze dan wel gebruiken of help ik daarmee de accu's naar z'n grootje :rolleyes:.

Die 2100 mA is de maximale stroom die de adapter kan leveren.
Als het apparaat dat er door gevoed wordt, minder stroom vraagt, zal de adapter minder stroom leveren.
De USB lader bepaalt dus hoeveel stroom er van de adapter gevraagd wordt.
Volgens mij kan het dus geen kwaad.

Ik heb hetzelfde met mijn hubsan x4 lipo'tjes,ik neem de hubsan al eens mee naar mijn werk en wou dus laden in de auto.
Usb ladertje voor thuis aan de pc had ik ook en heb dus eens opgezocht wat een usb poort levert.
Een pc usb poort levert normaal gezien 500mA dus heb ik ook gezocht achter een 12V plug voor in de auto die dat levert.
In de action hebben ze van die pluggen,in de auto5 hier in belgie ook,misschien carrefour eens proberen.Heb ze ook al zien liggen een keer bij de zeeman en de wibra.
Ik wist ook niet zeker of het ladertje het teveel aan laadstroom zou tegenhouden dus heb op safe gespeeld en eentje gezocht dat aan de specs voldoen.
Moest het ladertje het teveel aan stroom niet tegenhouden dan zou het wel kunnen dat het ook lukt met iets meer mA,dan is je accu gewoon sneller vol maar is dan weer iets minder goed voor de levensduur.Een accu laden met minder mA dan voorgeschreven kan ook,dit duurt iets langer dan voor die vol is.
Natuurlijk als het usb ladertje bijvoorbeeld 500mA vraagt om te kunnen laden en je plug levert maar 400mA dan kan het zijn dat dit niet werkt.

Maximaal leverbare stroom moet gelijk zijn of hoger dan de gevraagde stroom. Spanning is belangrijker, die mag niet hoger zijn dan wat het te voeden apparaat op ingang kan verdragen.

Bij stroom is het niet wat de voeding geeft maar wat de belasting vraagt.

Back