Usb Link

Ik heb een usb link van CC maar er zijn een paar instellingen zijn mij niet duidelijk :cry: En waar moeten ze op staan
De motor timing waar die op moet staan :?: :?: .
High Advance
Standard Advance (*)
Low Advance
Default (*)
De Current Limiting
Very Sensitive
Sensitive
Normal (*)
Insensitive
Disabled
Default (*)
PWM frequency
11khz (*)Of default (*)

En wat is verstandig om de cutoff voltage op te zetten (het is een 3 sp2 paket.
Het model waar het inzit is een ULTIMATE

Motor timing, dit is geheel afhankelijk van het type motor. indien de motor fabriekant iets opgeeft hierover dan deze waarde instellen. Indien men niets opgeeft dit lekker door de regelaar laten bepalen, deze weet het immers het beste.

Current limiting bepaald op welke manier de regelaar omgaat met de maximale stroom die hij kan hebben.
Je kan hem instellen dat hij al bij het bereiken bijna van de maximale stroom uitschakeld tot het compleet negeren ervan met de mogelijkheid tot opbalzen van de regelaar. CC waarschuwd hier dan ook voor. Indien de regelaar hierdoor stuk gaat heb je geen recht op garantie.

PWM frequentie moet ik je ook schuldig blijven, dat laat ik aan de regelaar over.

Indien je de nieuwe software al in de regelaar gezet hebt kun je eens proberen op de auto stand te zetten, de regelaar herkend dan hoeveel lipo's er aan hangen en stelt daar ook de afslag op in. Anders gewoon houden aan de waardes die in de beschrijving van de regelaar staan.

Op http://www.castlecreations.com/documents.html vind je alle beschrijvingen van de regelaars en de phoenix-link van CC.

Welke merk/type motor gebruik je?

Timing en PWM hangt af van het motortype. Low voor 2 pool Binnelopers, high voor 14 pool LRK's Eigenlijk is standaard zoals theo zegt altijd goed. Gelijk wat je ook insteld, de regelaar bepaald lekker zelf wat hij wil, binnen de ingestelde range.

PWM zet je maar gewoon op standaard als je daar geen verstand van hebt. De verschillen zijn niet groot. Als de motor nu toevallig een Kontronic Tango is, zou ik hem wel op de hoogste setting zetten, maar voor andere motoren is het verschil te gering en moeilijk te meten dat je je daar geen zorgen over moet maken..

cutoff voltage 8.8V :wink:

Niels

zelf uit laten zoeken kan niet. "Default" betekent zoveel als "standaardwaarde"

Niels

De motor is een axi 2212/34

PWM is 11khz (*) of Default (*)

De cutoff kan op 7,2 of 9 v en ik had hem op 9v staan met een soft cutoff type

PWM op default en de cut-off op 8,8 of 9 volt met een soft cutoff type is perfect.

De motor timing kun je eens mee spelen, maar dit zal niet zoveel verschil uithalen.

De current limiting zou ik lekker op default laten staan. Hiermee rommelen betekend dat je het risico loopt om de regelaar op te blazen en de garantie te verliezen.

Hallo Techneuten,

Ik heb een USB link voor CC, kan ik deze ook gebruiken voor Thunami regelaars om te programmeren via de PC

BVD, Janneman

Nee Jan dat gaat niet, voor de Tsunami zijn er aparte links om ze te programeren.

@ Theo
Ik probeer Curent limiting te veranderen in default maar hij springt weer naar normal(*) dus dat zal de regelaar zelf wel zien waar hij op moet staan.

En de PWM Frequency doet hij het zelfde dan gaat hij weer terug.
En ik kan ook geen Soft cutoff aanzetten want dan springt hij ook weer naar hart cutoff het zijn wel allemaal opties met een ster (*) heeft dat daar dan mee temaken :?:
Alleen de 9V daar staat geen (*) bij.
Maar ik vindt het wel prettig met een soft cutoff. ( bij cutoff type).

Nou zat ik nog een een stukje txt (vertaalt van engels naar nederlands) te lezen daar begijp ik uit dat je de lipo,s aan de regelaar moet laten zitten is dat zo :?: :?: .
Ik laat dat vertalen door Babel Fish maar dat zal wel niet helemaal kloppen.
Er Staat ook ESC wat is dat. :oops: :oops:
Ik zal de vertaling er bij plakken:

De selecties van het scheidingsvoltage zijn in de recentste versie van software veranderd. Deze nieuwe opties zijn van toepassing zowel programmering als phx-VERBINDING programmering plakken. Gebruik deze pagina om Eigenschap 1 te plaatsen: De Scheiding van het voltage. Een nieuwe Autooptie van de Scheiding is Li-Po toegevoegd als eerste optie onder het Voltage van de Scheiding. Alle bestaande voltagewaarden zijn bewogen "down" op de optielijst. De nieuwe optiekeuzen zijn: Optie 1: Auto Optie 2 van de Scheiding Li-Po: 4.0V Optie 3 van de scheiding: 5.0V Optie 4 van de scheiding *: 6.0V Optie 5 van de scheiding: 9.0V Optie 6 van de scheiding: 12.0V scheiding Het vastgestelde voltage cutoffs werk precies aangezien zij in vorige versies van de software hebben. De Autooptie van de Scheiding Li-Po werkt als volgt: Wanneer een batterij Li-Po eerst in ESC zal proberen wordt gestopt om het aantal cellen in uw batterij te ontdekken Li-Po en toen plaatste de scheiding aan 3.0V per cel (6V voor cel 2, 9V voor 3 cel, enz.). Nadat ESC het aantal cellen in uw batterij heeft ontdekt zal het die informatie terug naar u door 'beeping' aflossen; het aantal cellen. Telkens als u in een batterij stopt, zorg ervoor dat ESC het aantal cellen correct door de piepers te tellen heeft ontdekt. Als ESC het aantal verkeerd cellen ontdekte, moet u het scheidingsvoltage aan 3.0V per cel die door norm manueel plaatsen gebruikend de bovengenoemde lijst van opties programmeert. * Het BELANGRIJKE * slechts gebruik laadde volledig batterijen Li-Po wanneer Auto Li-Po wordt geselecteerd! * BELANGRIJK * telkens als u in een batterij stopt Li-Po, tel de piepers die op macht worden uitgezonden tot verzekeren ESC het correcte aantal cellen in uw batterijpak heeft ontdekt!

Guus gooi die vertaling AUB weg. Ik zal me vanavond effe aan het vertalen zetten zodat je de correcte versie krijgt.

Lipo's nooit aan de regelaar aangesloten laten, de regelaar verbruikt ook in de ruststand een klein beetje stroom en dat is net genoeg om eventueel je cellen te vernielen (onder de 3 volt onbelast).

Guus, in emmeloord vliegen ook andere cc10 gebruikers, vraag as zondag daar eea bij de indoor

@theo

Ik bedoel met de accu er aanlaten zitten als je met de kabel aangesloten bent aan de pc dus de PC aan de regelaar en dan je accupaket er ook aan.
ik ben er achter gekomen dat je maar één comando tegelijk kunt overzetten.
Ik was er met die vertaling wel achter dat er niet veel van klopt. :(
ik wacht al op de vertaling :lol:

@ Niek
Ja,ik geloof het wel maar die doen het net de piepjes
(kom je ook in Emmeloord of ben je dan in alphen)

Guus het is vreemd dat je maar een ding tegelijk kan programeren. Bij mijn regelaars stel ik alles in op de pc en zend dan in een keer alle info over. Heb je wel de laatste nieuwe software (momenteel al versie 1.10)van de site van CC gedownload. De vertaling moet helaas effe wachten tot morgen, kreeg onverwacht visite.

Geen haast hoor :D :D .
Ik heb de zelftde software gedownload maar als ik de ene veranderd heb en dan de andere springt de andere weer terug of ik doe nog wat verkeerd .

ik zal morgen nog wel eens wat proberen. :lol:
Oja ,maar ik moet ook nog aan het behangen (Raymon zijn kamer)dus het zal wel later worden :( :wink:

guus per tab blad moet je de boel oversturen.
dus niet alle bladen instellen en dan overstuuren
dan sptingt het weer terug .
dus per blad overstuuren [ik had hetzelfde probleem
groeten wiebe

Ja Wiebe: je hebt gelijk het wil wel per tab blad ,maar het was mijn onkunde :oops: dat ik het niet goed deed.
Het wordt me allemaal al wat duidelijker het gaat wel wat makelijker als met de piepjes,en zeker als je zo'n taal knobbel hebt als ik :lol:

Back