USS Enterprise Tamiya

• Topicstarter Topicstarter Germt
  • Startdatum Startdatum
G

Germt

Guest
Beste forumleden,
Ik ga beginnen met de bouw van de USS Enterprise.
Vrij uitgebreid, want er komt ook een hangardek in, en verlichting.
In houtbouw heb ik voldoende ervaring, en ooit in plastic de F15 en de F14 van Tamiya 1:32 gebouwd, en nog wat tanks , diorama's e.d.
Heb echter een paar algemene vragen.
1) Is het nodig om de delen die gespoten moeten worden eerst met primer te spuiten, zo ja, welke heb ik dan nodig.
2) De kleur van het dek zijn duidelijk verschillend, hoort natuurlijk ook zo, maar welke kleur van spuitbussen heb ik dan nodig, want ik gebruik voorlopig eerst spuitbussen van bijvoorbeeld Tamiya.
3) Ik heb ergens gelezen dat je bijvoorbeeld het dek met een soort lak kunt behandelen, ook om te voorkomen dat de decals na verloop van tijd loslaten.
Ook zijn alle andere adviezen welkom,:help:
Bij voorbaat dank,
Germt

de enige uss enterprise die ik ken is deze............:p:yes::rolleyes:

2_Star_Trek_wallpaper_USS_Enterprise_in_Earth_orbit_computerdestkop_x-393170.jpeg
Maar

Om niet flauw over te komen, ja je hebt een primer nodig.
Een gewone kunstofprimer is afdoende.
Tamiya verf is goed genoeg, doch zijn er natuurlijk ook wel andere.
Om de decals te behouden, heb ik ( niet uit eigen ervaring ) wel eens gehoord dat men hiervoor gewoon matte lak voor gebruiken.

Ik heb toevallig wel het bovenstaande model gehad, en deze heb ik met primer van de action behandelt.
Heeft het heel lang uitgehouden, tot mijn jongste telg hem in de handen kreeg................

Maar daar is geen primer tegen bestand.

Laatst bewerkt door een moderator:
41MNGWR275L._SL500_AA300_.jpg

Ik heb zelf net van Trumpeter de Yorktown besteld. Moet nog even wachten voordat die binnen is maar projectjes zat.

Zoek eens op het net want er zijn een aantal aardige bouwverslagen van vliegdekschepen met veel tips. Ik gebruik eerst een hele dunne laag primer en dan mmestal Tamiya verf uit een spuitbus waarbij ik ook veel gebruik maak van de AS serie spuitbussen.

Hoi Frans,
Dank voor je reactie, heb er al vele gelezen.
Ik ga voor het dek TS 63 gebruiken, dat komt het meest overeen met de foto's op het net.
Ik denk dat ik voor de romp TS 81 ga gebruiken, het probleem is dat ze deze wel in spuitbussen hebben, maar weer niet in potjes!!!!!
Misschien is het een optie om de bus leeg te spuiten in een potje?????????
zodat ik de kleine en diepliggende delen eerst kan voorschilderen met een kwastje, en daarna spuiten.

anders zelf met de potjes wat proberen te mengen. Doe ik ook wel eens. In het scheepsbouw gedeelte loopt een topic van de Italeri Schnellboot S-100 en daar zijn ook vele varianten zelf gemaakt door verf te mengen. Ik heb er een aantal van gezien en ze zien er allemaal mooi uit en toch ook iets anders. Doe gewoon wat je zelf mooi vindt. Misschien niet helemaal correct maar....bouw je het model voor jezelf of voor wat anderen mooi vinden ?

Back