uw mening oven de tamiya scania's

ik ben van plan om een scania van tamiya te kopen om daar mij hobby mee te beginnen maar ik weet niet of die trucks een beetje goed zijn graag wil ik daar uw mening over.

Nee, zijn hartstikke slecht, eerste rangs-rotzooi.

Ken je de ZOEK-functie al?

ja tuurlijk maar er zijn wel veel omgebouwd op di forum dus ik dacht dat het wel goed zou zijn maar dan moet is zelf maar een bouwen....

de vrachtwagens van tamiya zijn allemaal zeer degelijk gemaakt. europeese trucks zijn op de cabine na vrijwel het zelfde. vandaar dat verbouwen vrij makkelijk gaat!

ik denk wel dat ik er een koop want het bouwen is wel makkelijk met die beschrijving en ik ga zelf een kiep trailer maken met een schroefspindel denk ik...

gr henk harm

hallo ik zou zelf nooit aan tamiya beginnen
koop dan de wedico scania r serie
is wel stukken duurder
maar het is veel sterker
en het is van metaal en
je hebt meestal geen gek[l]oot
met het elektro

hee kenk-harm, je hebt de juiste keuze gemaakt met de aanschaf van een tamiya scania ik heb momenteel 3 tamiyas rijden gemoet maareens op mijn site gaan zien www.tamrob.be met tamiya heb je zeer veel mogelijkheden veel plezier verder met het bouwen en hopelijk lukt het spuiten van je wagen groetjes Tamrob

ok als u het zegt dan koop ik er wel een u hebt er 3 en u bent er tevreden over ik he alleen wel gelezen dat ik de voor as om moet draaien dat was een foutje in de tekening alvast bedankt voor uw reactie gr hhh

Qau uiterlijk vindt ik Tamiya er heel mooi uitzien.Ladderframes,gedetailleerde cabines.Dat kan ik van Wedico niet zeggen.Hoekige caines,een U profiel als frame en veel te grote koplampen(op de Amerikaanse truck).
Nee,ik ben er niet echt van ondersteboven.Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Hieronder een voorbeeld wat ik (ver)gebouwd heb van een Tamiya Deliverytruck Mercedes.
brinks008.jpg

BrinksNederlandBV008.jpg

en nog een voorbeeld waar ik nu mee bezig ben.........
MB1977007.jpg

MB1977043.jpg

succes met je beslissing.
gr Marcel.

hallo
welkom bij de rc modeltrucks,
ik bouw ook enkel maar tamiya luxe autoos en trucks,
qua ruimte voor je electra is een tamiya cabine ruimer dan wedico/robbe,
dus geen gekl... met de electronica inbouw,
en is ook wat goedkoper,
en je hebt een 3 bak,
en je kan geen meter spuiten???!!!!
je model is niet langer dan 1 meter dus moet je lukken,hahaha,
gewoon eerst op een afval stuk kunstof proberen laagje voor laagje,
en anders zoek je even info op t spuitcabine topic gedeelte,
succes met de rc modeltrucks,
mvg markioo

hallo ik zou zelf nooit aan tamiya beginnen
koop dan de wedico scania r serie
is wel stukken duurder
maar het is veel sterker
en het is van metaal en
je hebt meestal geen gek[l]oot
met het elektro

Ik vind wedico persoonlijk veel te veel geld voor het geen dat je maar krijgt. wat is het nut van een metalen cabine?
ik geloof eerder dat tamiya sterker is, de plastic cabines buigen nog wat mee terwijl alu gelijk buigt en breekt. ik vind het ook onzin dat je nog eens een hele hoop geld moet ophoesten als je nog een mooi chassis erbij wil. bij tamiya heb je dit allemaal in 1.... 3 voor de prijs van 1 wedico.
ik klink mischien aanvallend maar dit was niet zo bedoeld. dit is mijn persoonlijke mening.

groetjes

hallo ieder zij mening he
en ik heb ook helemaal niks tegen tamiya,
maar mijn eerste truck was een wedico vandaar,
dat ik meer met wedico heb.
[als ik een tamiya als eerste truck had, had ik mischien hier meer mee haha]

Back