v bar autotrim

ik heb wat problemen met de autrim van de 4.0 v bar op mijn goblin 700.

de heli blijft in hover muisstil hangen beter kan niet. hands of voor 3 4 sec en drift niet weg, enkel als ik een pirouette doe drift hij naar rechts. C.G is goed .. voor de rest vliegt hij als een eitje maar tijdens 3D als ik dan pirouette, moet ik hem altijd corrigeren:| dus wil ik die pirouette natuurlijk zoals hij moet zijn. ik heb al enkele autotrims gedaan maar het lukt me niet.

wat zie ik over het hoofd ?

Bij een langzame pirouette zal de heli altijd driften. Je duwt hem dan met de staart langzaam weg. Dit zie je ook op de simulator gebeuren. Het beste kan je een snelle pirouette(s) doen en kijken of de heli vlak blijft. Dan heb je geen last van driften en moet de heli mooi vlak blijven.

Bij een langzame pirouette zal de heli altijd driften. Je duwt hem dan met de staart langzaam weg. Dit zie je ook op de simulator gebeuren. Het beste kan je een snelle pirouette(s) doen en kijken of de heli vlak blijft. Dan heb je geen last van driften en moet de heli mooi vlak blijven.

oke, ik weet wat je bedoeld. Maar een vraagje: mijn CG is goed genoeg maar het kan nog iets beter als ik de lipo nog wat verder naar voor leg, maar dan gaat men canopy er niet meer over... NU, als ik nu autotrim doe met de lipo naar voor zodat het CG 'perfect' is en dan na de autotrim de lipo terug wat naar achter tot de canopy erover kan, ik denk niet dat dit kan he ofwel ? ookal is het maar een klein beetje?

Je omschreef dat het goed genoeg is en ik ga er dus van uit dat je staart niet als een baksteen naar beneden draait maar op ongeveer 30 graden blijft hangen?

Als je met de Goblin 3d gaat vliegen kan een klein beetje lood in het puntje van de canopy helpen. Dan kan je vervolgens de trimvlucht maken. Ga je alleen maar rondvliegen met wat stall-turns dan zou ik me er geen zorgen om maken en gewoon gaan vliegen.

De trimvlucht is er alleen maar voor om het perfecte 0-punt te vinden. Met een digitale pitchmeter, mechanisch goede instelling en een vlakke (waterpas) ondergrond kom je al een heel eind en is een trimvlucht soms helemaal niet nodig. Je kan het alleen zien bij een snelle pirouette en iedere heli drift van nature een beetje weg.

Wel bijzonder dat je met een Goblin geen goed cg kan krijgen. Die hebben toch ruimte genoeg? Of heb je voor lichtere lipo's gekozen.

Je omschreef dat het goed genoeg is en ik ga er dus van uit dat je staart niet als een baksteen naar beneden draait maar op ongeveer 30 graden blijft hangen?

Als je met de Goblin 3d gaat vliegen kan een klein beetje lood in het puntje van de canopy helpen. Dan kan je vervolgens de trimvlucht maken. Ga je alleen maar rondvliegen met wat stall-turns dan zou ik me er geen zorgen om maken en gewoon gaan vliegen.

De trimvlucht is er alleen maar voor om het perfecte 0-punt te vinden. Met een digitale pitchmeter, mechanisch goede instelling en een vlakke (waterpas) ondergrond kom je al een heel eind en is een trimvlucht soms helemaal niet nodig. Je kan het alleen zien bij een snelle pirouette en iedere heli drift van nature een beetje weg.

Wel bijzonder dat je met een Goblin geen goed cg kan krijgen. Die hebben toch ruimte genoeg? Of heb je voor lichtere lipo's gekozen.

als ik de heli op tafel oppak bij de kop dan staan de Skids nog bijna even vlak als de tafel zelf, hier bedoel ik mee dat de staart niet veel naar beneden zakt bij het oppakken. ik zal eens een filmpje maken van mijn pirouete, misschiens straks al als ik optijd thuis ben van het werk.

voor de rest heb ik een 12s hyperion Split pack. ik vlieg gewoon en 3D. maar ik zal het eens filmen, alvast bedankt voor je reactie joop!

hoi met hub
ik vind de beste manier om je c.g te bepalen
je hoofdroterbladderen uitklappen ,je heli bij de kop stevig vast houden en de bladderen verticaal houden zodat de hoofdas horizontaal is
een keer de staard 90 links en een keer rechts houden
dan zie je dat een paar gram een wereld van verschil maken
als ie neuszwaar is gaat ie meteen op zijn neus staan
het is maar een tip

gr hub

je hoofdroterbladderen uitklappen ,je heli bij de kop stevig vast houden en de bladderen verticaal houden zodat de hoofdas horizontaal is........ enz.
Zo kan je inderdaad het beste je cg bepalen. Niet door hem aan de kop op te tillen. Dan lijkt het altijd wel mee te vallen.

Zoals Hub al aangaf kan een paar gram een wereld van verschil maken. Hoeveel mAh zijn je packs? Gewoon uit interesse.

Back