Ik ben sinds een dikke week terug bezig met het instellen van mijn V-bar governor, maar geraak er helaas niet wijs uit, ik ben helemaal nieuw met Vbar, en al zeker met de governor daarvan ...
Mijn probleem is het volgende ik krijg precies mijn throttle endpoints niet goed? deze moet je toch instellen in het Gov ll menu? En volgens diverse sites zou ik geen wijziging hoeven te doen bij het gebruik van de scorpion opto 130A, gewoon de sliders van Govll menu op -100 en +100 laten staan, maar dan begint de motor pas te draaien op 3/4 stick input, in normal mode, en heb ik een hoop delay bij het afzetten van de throttle hold...
Als ik de endpoints goed zet met behulp van de sliders in het Gov ll menu dan begint de motor te draaien op ongeveer halverwege stick input.
De aansluitingen zijn als volgt.
Futaba sbus aangesloten op de Aux van de vbar
De esc aangesloten op de Collective/esc van de vbar
De 3 swash servo's aangesloten op kanaal 1 2 en 3 van de vbar
en de tailservo aangeloten op de tailservo aansluiting van de vbar.
De gyro aangesloten op gyro sensor van vbar
de phase-sensor van de scorpion met behulp van de optokabel aan gesloten op sensor 2 van de vbar
Ik heb de vbar ook geupdate naar de pro 5.3 software en het is een silverline versie (nieuw).
als ik de governor functie uitzet werkt alles normaal.
Ik denk dat ik iets over het hoofd zie maar ik zou niet weten wat het is...
Ik heb al diverse filmpjes van Mr mel bekeken en alles ingesteld zoals hij het vermeld.
Mijn probleem is het volgende ik krijg precies mijn throttle endpoints niet goed? deze moet je toch instellen in het Gov ll menu? En volgens diverse sites zou ik geen wijziging hoeven te doen bij het gebruik van de scorpion opto 130A, gewoon de sliders van Govll menu op -100 en +100 laten staan, maar dan begint de motor pas te draaien op 3/4 stick input, in normal mode, en heb ik een hoop delay bij het afzetten van de throttle hold...
Als ik de endpoints goed zet met behulp van de sliders in het Gov ll menu dan begint de motor te draaien op ongeveer halverwege stick input.
De aansluitingen zijn als volgt.
Futaba sbus aangesloten op de Aux van de vbar
De esc aangesloten op de Collective/esc van de vbar
De 3 swash servo's aangesloten op kanaal 1 2 en 3 van de vbar
en de tailservo aangeloten op de tailservo aansluiting van de vbar.
De gyro aangesloten op gyro sensor van vbar
de phase-sensor van de scorpion met behulp van de optokabel aan gesloten op sensor 2 van de vbar
Ik heb de vbar ook geupdate naar de pro 5.3 software en het is een silverline versie (nieuw).
als ik de governor functie uitzet werkt alles normaal.
Ik denk dat ik iets over het hoofd zie maar ik zou niet weten wat het is...
Ik heb al diverse filmpjes van Mr mel bekeken en alles ingesteld zoals hij het vermeld.