V-Bar

Discussie in 'Flybarless' gestart door Rhelie, 4 mrt 2009.

  1. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb sinds vandaag de V-bar voor mijn Logo 500, nu staat er in de handleiding dat de servo`s wel tot 20 amp kunnen trekken onder zware belasting.
    Momenteel is de heli voorzien van een 5 A UBEC.

    Heeft iemand een suggestie voor een goede ubec ? Het liefst wil ik dus geen aparte accu voor de besturing.
     
  2. jd1uth

    jd1uth

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Uithuizermeeden
    20 amp is wel heel veel heb net de manual ook even bekeken staat er inderdaad is dat geen druk fout 2 amp denk ik eerder
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2009
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    20Ampère door die dunne servodraadjes lijkt me inderdaad iets te veel van het goede.
     
  4. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Dan heb ik dus een ontvangeraccu nodig !
     
  6. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Je kan ook een Jive kopen, die heeft ook een max 15A BEC aan boord.
     
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Hmmm, heb net dit draadje nog eens gelezen :
    hoge-bec-belasting-door-digitale-servos

    Ik heb niet zo`n exotische setup en zal de 7,5 amp UBEC bestellen, dan kan ik nog steeds de boel via de aandrijfaccu van stroom voorzien.

    Bedankt voor de info !
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  8. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    Die 7,5 A UBEC heb ik daarnet aan mijn T-Rex 500 ESC gesoldeerd. Ik heb 3 digitale servo's (Align DS510) op de swash en een s9254 op de staart (moet er nog opkomen).

    Volgende week hoop ik de s9254 binnen te hebben en dan kan ik ermee aan de slag.
     
  9. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Gisteren m`n eerste vluchtje gedaan met de V-stabi :)
    Ik heb het vooringestelde model gebruikt van de Logo 500
    Het voelde meteen vertrouwd aan, de heli gedraagt zich als met een fly-bar, niks meer en niks minder. Ik hoefde niet te trimmen en dat mag ook niet, de staart zwabberde iets..maar bleek mechanisch ook nbiet goed te staan.

    De programeermodule is echt een aanrader ! daarmee kom je vanzelf in de juiste menuutjes terecht in het oerwoud van instellingen die op de PC zichtbaar zijn.

    Ik ben dus tevreden en ga straks (als de staart goed is) even verder testen.

    Jammer van de slechte behuizing, de servozijde is beveiligd tegen verkeerdom aansluiten, de sensor en interface zijde niet, en het sensorkabeltje valt er met gemak uit na gebruik van de interface. Als de sensorsteker verkeerdom wordt ingestoken is het einde sensor a 260 euro.
     
  10. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    En nu knallen in Ultra! Ben benieuwd naar je verdere ervaringen.
     
  11. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Vanmiddag even flink gas gegeven ;) staart is nu strakker als hij was met de 401 ! De heli gaat werkelijk als een raket nu, hij zou iets moeten opboomen in de classic modus maar merk daar niks van.
    Vanavond maar eens een andere modus uitproberen !
     
  12. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Gisteren na 1 vluchtje overgeschakeld naar de Ultra modus.
    Dit hebben ze mooi gedaan :-D de heli kan ongelooflijk stil hangen, net alsof hij vastzit, alles gaat veel smoother nu, rechtuitvliegen gaat als vanzelf en hoef niet te corrigeren. Daardoor is het wat onwennig en lijkt het een beetje of er iemand anders staat te vliegen.

    Ik durf te zeggen dat hij nu (behoorlijk) beter vliegt als met de fly-bar !
    Ik ga er de komende dagen nog veel mee vliegen.
     
  13. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Da's mooi om te horen Rene, krijg mijn Vstabi 4.0 ook van de week binnen, ben benieuwd!!
     
  14. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik ben ook benieuwd wat de 4.0 gaat brengen, Hopelijk hebben ze de behuizing verbeterd ;)

    Mooi trouwens dat Henseleit jou als aanspreekpunt kiest, Proficiat !
     
  15. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    4.0 is enkel de software, aan de hardware is niks veranderd als ik het goed begrepen heb. Je kan gewoon nu een V-Stabi met de laatste software kopen en de 4.0 downloaden (betalend !) zodra die beschikbaar is.

    Enkel de unit voor de Rigid ziet er wat anders uit (wit dacht ik) maar dat is enkel omdat die via Heinseleit geleverd wordt bij de rigid. Volgens mij enkel esthetische aanpassing.
     
  16. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik bedoelde de Henseleit uitvoering, maar zo te zien is de box hetzelfde .

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  17. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Hier maar even verder met mijn ervaringen met de V-stabi :)

    Ik heb inmiddels de upgrade gedaan via een internetverbinding.
    De 4.0 versie is een stuk eenvoudiger in te stellen en belangrijker : instelbare vliegeigenschappen die verbazingwekkend zijn !

    Vanmorgen heb ik de trimvlucht gedaan, die activeer je door de accu aan te sluiten met vol pitch. Dit moet je doen bij windstil weer, anders heeft het geen zin en zal het averechts werken op het systeem. 3 minuten hooveren en zo weinig mogelijk sturen, het systeem weet dan precies waar er getrimt moet worden. Bij mij werkte het perfekt.

    Ok. tijdens hooveren merk ik niks van de upgrade, maar als ik er wat F3C figuren mee ga vliegen, wel degelijk ! Bij snelle voorwaartse vlucht zet het systeem de staart keurig in de vliegrichting wat veel snelheid oplevert. Verder weet ik niet wat ze veranderd hebben, maar het lijkt alsof je met een vleugelmodel staat te vliegen, of aan het simmen bent. Alles gaat gewoon perfect :D

    Moeilijk te omschrijven, maar een heel aparte ervaring.
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2009
  18. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Nog een week of 2 hoop ik, mijn verwachtingen zijn iig hoog!!
     
  19. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Same here.... Ben benieuwd naar het verschil tussen de XLE met 4.0 en de Rigid met 4.0.
     
  20. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Einde vliegplezier voor de pasen :( tijdens een full speed achterwaartse vlucht dacht ik een looping te maken :) De maingear dacht daar anders over en spuugde al zijn tandjes over het veld :confused:
    Gelukkig zat ik net in de stijgende lijn toen het geratel begon en kon zonder schade een autorotatie maken. Die herringbone gears zijn super kritisch en er zat iets op en neer speling in de maingear, dus dat zal de oorzaak zijn geweest. Verder geen schade dus volgende week kan ik weer verder.
     

Deel Deze Pagina