Ik heb sinds vandaag de V-bar voor mijn Logo 500, nu staat er in de handleiding dat de servo`s wel tot 20 amp kunnen trekken onder zware belasting. Momenteel is de heli voorzien van een 5 A UBEC. Heeft iemand een suggestie voor een goede ubec ? Het liefst wil ik dus geen aparte accu voor de besturing.
20 amp is wel heel veel heb net de manual ook even bekeken staat er inderdaad is dat geen druk fout 2 amp denk ik eerder
Hmmm, heb net dit draadje nog eens gelezen : hoge-bec-belasting-door-digitale-servos Ik heb niet zo`n exotische setup en zal de 7,5 amp UBEC bestellen, dan kan ik nog steeds de boel via de aandrijfaccu van stroom voorzien. Bedankt voor de info !
Die 7,5 A UBEC heb ik daarnet aan mijn T-Rex 500 ESC gesoldeerd. Ik heb 3 digitale servo's (Align DS510) op de swash en een s9254 op de staart (moet er nog opkomen). Volgende week hoop ik de s9254 binnen te hebben en dan kan ik ermee aan de slag.
Gisteren m`n eerste vluchtje gedaan met de V-stabi Ik heb het vooringestelde model gebruikt van de Logo 500 Het voelde meteen vertrouwd aan, de heli gedraagt zich als met een fly-bar, niks meer en niks minder. Ik hoefde niet te trimmen en dat mag ook niet, de staart zwabberde iets..maar bleek mechanisch ook nbiet goed te staan. De programeermodule is echt een aanrader ! daarmee kom je vanzelf in de juiste menuutjes terecht in het oerwoud van instellingen die op de PC zichtbaar zijn. Ik ben dus tevreden en ga straks (als de staart goed is) even verder testen. Jammer van de slechte behuizing, de servozijde is beveiligd tegen verkeerdom aansluiten, de sensor en interface zijde niet, en het sensorkabeltje valt er met gemak uit na gebruik van de interface. Als de sensorsteker verkeerdom wordt ingestoken is het einde sensor a 260 euro.
Vanmiddag even flink gas gegeven staart is nu strakker als hij was met de 401 ! De heli gaat werkelijk als een raket nu, hij zou iets moeten opboomen in de classic modus maar merk daar niks van. Vanavond maar eens een andere modus uitproberen !
Gisteren na 1 vluchtje overgeschakeld naar de Ultra modus. Dit hebben ze mooi gedaan :-D de heli kan ongelooflijk stil hangen, net alsof hij vastzit, alles gaat veel smoother nu, rechtuitvliegen gaat als vanzelf en hoef niet te corrigeren. Daardoor is het wat onwennig en lijkt het een beetje of er iemand anders staat te vliegen. Ik durf te zeggen dat hij nu (behoorlijk) beter vliegt als met de fly-bar ! Ik ga er de komende dagen nog veel mee vliegen.
Ik ben ook benieuwd wat de 4.0 gaat brengen, Hopelijk hebben ze de behuizing verbeterd Mooi trouwens dat Henseleit jou als aanspreekpunt kiest, Proficiat !
4.0 is enkel de software, aan de hardware is niks veranderd als ik het goed begrepen heb. Je kan gewoon nu een V-Stabi met de laatste software kopen en de 4.0 downloaden (betalend !) zodra die beschikbaar is. Enkel de unit voor de Rigid ziet er wat anders uit (wit dacht ik) maar dat is enkel omdat die via Heinseleit geleverd wordt bij de rigid. Volgens mij enkel esthetische aanpassing.
Hier maar even verder met mijn ervaringen met de V-stabi Ik heb inmiddels de upgrade gedaan via een internetverbinding. De 4.0 versie is een stuk eenvoudiger in te stellen en belangrijker : instelbare vliegeigenschappen die verbazingwekkend zijn ! Vanmorgen heb ik de trimvlucht gedaan, die activeer je door de accu aan te sluiten met vol pitch. Dit moet je doen bij windstil weer, anders heeft het geen zin en zal het averechts werken op het systeem. 3 minuten hooveren en zo weinig mogelijk sturen, het systeem weet dan precies waar er getrimt moet worden. Bij mij werkte het perfekt. Ok. tijdens hooveren merk ik niks van de upgrade, maar als ik er wat F3C figuren mee ga vliegen, wel degelijk ! Bij snelle voorwaartse vlucht zet het systeem de staart keurig in de vliegrichting wat veel snelheid oplevert. Verder weet ik niet wat ze veranderd hebben, maar het lijkt alsof je met een vleugelmodel staat te vliegen, of aan het simmen bent. Alles gaat gewoon perfect Moeilijk te omschrijven, maar een heel aparte ervaring.
Einde vliegplezier voor de pasen tijdens een full speed achterwaartse vlucht dacht ik een looping te maken De maingear dacht daar anders over en spuugde al zijn tandjes over het veld Gelukkig zat ik net in de stijgende lijn toen het geratel begon en kon zonder schade een autorotatie maken. Die herringbone gears zijn super kritisch en er zat iets op en neer speling in de maingear, dus dat zal de oorzaak zijn geweest. Verder geen schade dus volgende week kan ik weer verder.