v-bar4.0 verstelt swach na vlucht

hoi
ik heb mijn t-rex 600 omgebouwt na fbl
het is zoon model met push pul aansturing
om de resolutie een beetje goed te krijgen moest ik de linkjes aansluiten op het binnenste servohevel gaatje
afgestelt op ongeveer +-10 graden pitch
en 8 graden cinc
in de eerste vlucht dreef deze helemaal af na links
na controle stond swachplaat beetje scheef
gecorigeert
2de vlucht was beter
merkte echter dat ie bij volpitch na rechts voorover nikt
na controle was de swachplaat weer eenbeetje scheef
net of ie de instellingen niet onthoud


iemand een iedee wat hier aan de hand is

gr hub
 
Ik denk juist dat ie meer onthoud dan je leuk vind...

Een vbar is een electronische stabilisatie, heeft 3 gyro's aan boord
Hiermee controleerd hij of de hoek van de heli verandert. En hij checkt dit met wat hij van de zender terugkrijgt
Als deze twee niet met elkaar kloppen, bv de heli gaat rechtsaf terwijl dit niet door de zender wordt ingegeven, corrigeert de estab dit.
Maar, hij ziet alleen hoeken. Word de heli rechtstandig opzij geblazen, doet de vbar niets

Omdat een estab constant kijkt wat de hoeken zijn en corrigeert, zegt de stand van de swash geen ene fluit.
Deze mag alleen (!) worden afgesteld in een instelmodus oid van de betreffende estab, zodat de gyro's even uit staan, en hij dus niet corrigeerd
Jij corrigeert de swash na het vliegen, dus niet in de setup.

Uitgaande dat je de eerste setup aan de computer goed hebt gedaan, heb je nu eigenlijk de swash scheef gezet
De vbar corrigeert dat wel weer, maar goed is het niet.
Misschien komt daar zelfs je probleem in de tweede vlucht vandaan.

Een estab, maakt niet uit welke, rommelt gewoon wat met de servo's
Op de grond moet je gewoon vertrouwen op je instelkunde, en dat je dit toen goed hebt gedaan
Staat allemaal in het geheugen van de vbar en de zender, kan weinig mee fout gaan (of je moet zelf gaan sleutelen......)

Lang leve computers...

Je kan niet meer zomaar ervan uitgaan dat de hardware fout is als er iets scheef staat.
Doe de eerste setup via de computer opnieuw
Via de vbar kun je nog een keer een trimvlucht maken, indien je dit wilt
Hiermee zet je hem helemaal 100% op 0, waardoor hoover met windstil eindeloos zonder correctie kan
Bij mij vond ik het niet nodig, die doet dat al zonder de trimvlucht
 
na controle stond swachplaat beetje scheef
gecorigeert
2de vlucht was beter
merkte echter dat ie bij volpitch na rechts voorover nikt
hoe heb je dit gecorrigeerd? hopelijk niet met trim in de zender? Sowieso zegt de stand van de swash niks, hier mag je alleen naar kijken als je in de setup mode zit.
Hoe hoog staat je main rotor gain? En als je in setup pitch geeft blijft de swash dan wel vlak?

Wat bedoel je trouwens met
bij volpitch na rechts voorover nikt
naar rechts? of na een rechtse bocht gaat hij voorover?
 
hoi ik had de swash gecorigeert in de setup mode
vandaag was het goed weer ,heb ik eerst een autotrim vlucht gemaakt op alle 3 de banken
en na de trimvlucht op hoogte eens goed links en rechts,en na vooren en na achteren gestuurt
had iemand mij vertelt dat ik dat de stabi moest aanleren
moet zeggen de vlucht erna vloog ie veel beter
en bij het pitchen verdraaide hij zich ook niet meer
maar ging strak omhoog
eigelijk het grootste probleem opgelost
heb nu eigelijk alleen nog een beetje drift op de staard

gr hub
 
4.0 is OUD !!! Update naar 5.3 !!!
Volgens mij is dit zelfs gratis. Maar dat is voor mij te lang geleden om zeker te weten.

Als je alle mechanisch perfect recht maakt is een trimvlucht niet nodig.
Maar je hebt het al gedaan.....
 
Back
Top