v stabi 4.0 geen connectie met usb

ik heb de cd rom geinstalleerd op een nieuwe computer met windows 7,
als ik nu het programma open en de v bar aansluit via usb heb ik geen connectie, heb al alles geprobeerd, andere topic bekeken met het zelfde probleem maar ik geraak er maar niet uit,

nu tijden het callibreren van de zender (tx signals), mijn servo's gaan de juiste kant uit op de heli, maar op het programma van de v stabi geeft hij aan dat de collective negatief gaat, en als ik de pitch reverse in mijn zender, dan gaat de collective in het programma wel juist maar niet op de heli. waar zit hier het probleem ?? zender is een futaba ff10, v bar 4.0.
swash type in de zender moet toch h-1 zijn of niet ?

ik dacht het te hebben opgelost als ik ch 1, 2, en 3 in reverse zette en dan men pitch in de zender ook in reverse te zetten, alles ging de goede kant uit op het programma maar nu ging elevator weer de verkeerde kant op de heli ...

Laatst bewerkt:
The stick inputs must match certain directions, center positions and
overall throws in the VBar. There is no real standard for radio
equipment, so we will have to deal with various DIFFERENT SIGNAL ranges,
depending on the equipment used

Sorry. Ik bedoel alle 3 de swashservo's (normaal=n en reverse=r) in die standen die ik gaf zetten en kijken welke stand combinatie de juiste is
Gr
Martin

enkel in men zender pitch ge reversed dan gaat hij in het programma de juiste kant uit aileron en elevator ook, maar op de heli gaat de swash negatief als ik positief geef en de aileron gaat ook de verkeerde kant uit,
reverse ik alle 3 de servo's in het swash menu in het programma dan gaat de collective goed en aileron ook (op de heli en het programma) maar dan gaat elevator weer de verkeerde kant op op de heli, dus alles staat dan goed in het programma en de heli, buitten elevator...

ik heb alles geprobeerd, enkel zoals ik al zei, alle 3de servo's in het v bar programma in reverse en alles werkt, buitte elevator gaat verkeerd op de heli, (radio controls the Vbar, vbar controls the heli,) met de zender zet ik de signale juist op het v bar programma, met het v bar swashmenu zet ik de servobeweging juist, of niet ?

Back