V-Stabi met Satteliet ?

Discussie in 'Flybarless' gestart door Blitske, 6 feb 2014.

  1. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Hey iedereen , ik ben momenteel een RJX600Ep aan het bouwen ( zie ander draadje bij de bouwverslagen ) maar ben nu bijna zo ver dat mijn V-Stabi erop kan en nu heb ik verschillende meningen nodig .
    Wat zouden jullie voorstellen ( ik vlieg met Spectrum ) de V-Stabi enkel voorzien van 2 sattelieten of er toch ook een ontvanger tussen plaatsen .
    Zonder ontvanger is het natuurlijk veel minder draadwerk maar is dit even betrouwbaar ?
    Wie heeft hier ervaring mee of goede raad ?

    grtjs Blitske
     
  2. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Ik gebruik spektrum dsmx satellieten icm een spartan vortex en voorheen msh brain. Naast minder bekabeling geeft het bij de brain dan de mogelijkheid om de governor te gebruiken wat met een ontvanger niet kan; vbar idem dacht ik.
    M'n 450 had een satelliet, 500 en 600 hebben beide 2 en dat werkt gewoon goed.
    Kijk verder eens naar de failsafe mogelijkheden want zonder ontvanger moet de fbl gyro dat regelen. Meestal is dat throttle op 0 (dus motor uit) en de servo's die hun positie behouden.
    Elders las ik eens dat de vbar heeft ook een log functie waarin eventuele problemen met de spektrum satellieten worden vermeld dus dat zou je dan kunnen controleren.
     
  3. startrex

    startrex

    Lid geworden:
    4 aug 2007
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Zeewolde
    Ik heb goede ervaringen met vBar in combinatie met 2 satelites. Vlieg het al een poos op een Goblin 500 en sinds begin dit jaar ook op de Logo 600.
     
  4. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    Ik vlieg al weer meer dan een jaar met 2 satellieten. Geen enkelprobleem in het gebruik.
    Lekker eenvoudig qua bekabeling.
    Gewoon doen dus.
     
  5. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Hey tof van jullie reakties al !
    Ik begin dus toch ook over te hellen om het enkel met de sattelietjes te doen , een beetje zekerheid kan nooit geen kwaad he .
    ik laat met de tijd zeker nog iets horen .
    Als er nog reakties zijn laat ma komen he .
    Grtjs Blitske
     
  6. dieter

    dieter

    Lid geworden:
    13 dec 2004
    Berichten:
    417
    Locatie:
    Aalter [.be]
    Hallo,
    ik vlieg al een hele tijd met vbar icm twee satellieten, al honderden probleemloze vluchten gedaan, o.a. op Goblin 700, TDR en sinds kort Logo 700, nog geen enkel probleem mee gehad. Werkt perfect. Ik let er wel altijd op dat de satellieten volgens de instructies van Spektrum geplaatst worden, de ene in het horizontale vlak en de andere in het verticale vlak.
     
  7. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Het enige wat het ontvanger doet is de signalen ontcijferen voor je servo's. Als je de satellieten direct in je flybarless unit prikt zal je flybarless unit dit doen. Qua betrouwbaarheid geld eigelijk, hoe minder draad hoe beter. Ik zou gewoon je satellieten direct in je FBL unit prikken.
     
  8. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Jullie zijn allemaal erg bedankt , ik ben er gerust en na jullie bevindingen ontvanger aan de kant en de 2 satellieten zullen het bij mij ook wel doen .
    Vanavond alles inbouwen en dan wachten op redelijk weer voor de maiden .

    Grtjs Blitske
     
  9. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    Als het bij jullie net zo hard waait als hier zal dat jammer genoeg nog wel even duren. Evengoed succes met de maiden.
     
  10. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.619
    Locatie:
    belgium
    Hier in Belgie ook last van winderig weer :eek:nweer: Ik heb mijn maiden ook al moeten uitstellen :(
     

Deel Deze Pagina