v-tail mixer

• Topicstarter Topicstarter Bartjuuuh
  • Startdatum Startdatum
B

Bartjuuuh

Guest
Ik zie mensen vaak zeggen dat je een v-tail mixer voor tussen je ontvanger en servo's voor een paar euro ergens kunt kopen, maar als ik kijk op een paar sites zie ik steeds prijzen van 20 dollar en hoger. Zoek ik dan verkeerd, of is mijn definitie van "een paar euro" verkeerd?

Ik denk dat men hier mechanische mixers bedoeld. Die zijn (waren) erg goedkoop maar het probleem zal de verkrijgbaarheid zijn denk ik. Je zult er flink naar moeten zoeken want de moderne computer zenders hebben deze mogelijkheden allemaal al voorgeprogrammeerd in het geheugen zitten.
Een elektronische mixer die je tussen de servo's en ontvanger monteerd zijn nog wel vrij makkelijk te verkrijgen maar dan zit je op prijzen van $12 en hoger. Daar komen dan nog de verzendkosten bij.

Hallo Bart,

Ik gebruik met succes de mixers van Conrad nr 116629-8b, in m'n Walrus liggen er vier:
116629_BB_00_FB.EPS.jpg

Deze zijn er in bouwpakket, € 12.95, of kant en klare module, € 17.95.

Beschrijving Conrad:
Geschikt voor alle radiografische installaties vanaf 2 kanalen. Voor het mengen van besturingsfuncties bij Delta's. Alleen radiografisch bestuurbare vliegtuigen en modellen met V-besturingssysteem. Ook zeer geschikt voor het aandrijven en besturen van bepaalde voertuigen (kettingvoertuigen). De servo's met stekkersysteem Conrad, Graupner-J/R en Futaba kunnen rechtstreeks, de anderen m.b.v. adapterkabels, op de menger worden aangesloten. De draairichting van de servo's kan op de menger worden ingesteld.
Technische spec.: Voedingsspanning 3 - 6 V= (van ontvangeraccu) • Stroomverbruik ca. 2 mA • Temperatuurbereik -10 tot +50 °C • Gewicht ca. 10 g • Resolutie 9 bit (512 stappen) • Afm. (lxbxh) ca. 37 x 30 x 12 mm.
Bouwpakket.
Module, kant-en-klaar opgebouwd en getest. Wordt geleverd zonder adapter- en servokabels.

Heej, kijk, da's een mooie tip. Conrad pakketjes zijn altijd erg makkelijk te bouwen en werken over het algemeen idd vrij goed. Alleen jammer dat Conrad hier niet echt naast de deur zit, en dat je inclusief verzendkosten toch weer hoog uitkomt. :?
Dan m'n Delta'tje maar even laten liggen tot ik er een keer langskom... :)

Bart,

als je af en toe even op de Conrad-site kijkt, daar melden ze geregeld akties met bestellen zonder verzendkosten. Vaak voor of rond feestdagen. Scheelt weer lekker!

Oh, da's goed om te weten! Bedankt voor de tip! Ik zal het in de gaten houden!

Heb hier nog een Simprop V-Tailmixer lliggen, nog nooit gebruikt, wil ik wel opsturen voor 15 euri..

Peter

wow, da's helemaal mooi. kant en klaar voor elf euro in huis! Super! Heb hem gelijk besteld :D

@Pjotrrr: Bedankt voor het aanbod, maar als echte nederlander neem ik natuurlijk altijd het goedkoopste... :roll: :wink:

Hey ik ben ook bezig aan een hydro-plane. Nu is het zo dat ik me een zender gekocht heb die niet over een mixer-functie beschikt. Ik heb begrepen dat dit wel nodig is bij een hydro-plane.
Ik heb me dus ook een v-tail mix cable van protech aangeschaft.
Maar nu snap ik ni echt goed wat de werking hiervan is??? Kdenk begrepen te hebben dat deze tussen de servo's en ontvanger van de elevators komt?
Graag wat meer info a.u.b.
greetz

Kijk eens op de volgende pagina's. Hier staan allemaal ontwerpen voor mixers om zelf te maken, sommigen met goede uitleg hoe het werkt:

http://www.rcgroups.com/forums/archive/index.php/t-215097.html
http://www.gaspode.co.uk/planes/radio/radio.htm#elevon
http://www.geocities.com/ilufa/MIXER_E.htm
http://www.eagleairaust.com.au/mixer.htm
http://aeropic.free.fr/pages/modelisme/mixer/mixerenglish.htm

Ik heb er overigens geen van allen ooit zelf gebouwd, dus ervaring heb ik er niet mee (ik heb een mixer in mn zender zitten)

Elke elevator krijgt een eigen servo. Die twee servo's sluit je aan op de uitgangen van de V-tail mixer. De ingangen (servo snoertjes) van de mixer sluit je aan op de ontvanger, één op het hoogteroer kanaal en de andere op het rolroer (of richtingroer) kanaal. Als je nu met het hoogteroer UP geeft moeten BEIDE elevons omhoog bewegen. Als je met de rolroeren naar rechts stuurt moet de rechter elevon omhoog en de linker omlaag bewegen. Als je naar links stuurt gaat de linker omhoog en de rechter naar beneden. Klopt dit niet dan moet je de servo aansluitingen omdraaien of de servo's omwisselen. Met een beetje experimenteren moet je er makkelijk uit kunnen komen.

Hartelijk bedankt voor de uitleg het is volledig duidelijk voor me nu :wink: :wink:
greetz

In principe is vtail en delta de zelfde mixer, dat hij op computerzenders wel appart benoemd wordt komt omdat je meerdere mixers kan combineren gerelateert aan de benoeming van de kanalen ..... voorkomt verwarring/lastig programeren....

Op mijn Cockpit MM gebruik ik v-tail mix voor een delta (omdat ik dan een 4 kanaals ontvanger kan gebruiken)...je moet alleen een andere "mode" kiezen om de juiste functie op de juiste stick te krijgen, maar het werkt

Back