V-Tail

Discussie in 'Multicopters' gestart door Futurist01, 13 jan 2016.

  1. Futurist01

    Futurist01

    Lid geworden:
    26 jan 2015
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Oosterhout
    De kerst is weer voorbij dus weer wat tijd over om aan de hobby te besteden!

    Nu zoek ik een nieuw project om mijn drone voorraad uit te breiden en ik zat te twijfelen om eens een V-Tail quad te bouwen.

    Heeft iemand ervaring met een V-tail quad? Hoe is die ervaring? Wat is nu het grote verschil tussen de V-tail en een gewone quad? Kan een V-Tail meer of juist minder gewicht dragen en welke kan er eigenlijk sneller??

    Iemand die mij kan helpen met dit dilema?
     
  2. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
  3. QuadRon

    QuadRon

    Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Berichten:
    4.325
    Locatie:
    Belgie
    Check openpilot forum, open source V-tail ziet er echt goed uit.
    Dxf files staan daar ook..kan je makkelijk laten frezen.
     
  4. Futurist01

    Futurist01

    Lid geworden:
    26 jan 2015
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Oosterhout
    ja, die Hunter is dan wel mijn favoriet! Mooi frame en goede afwerking las ik. De simple vliegt inderdaad leuk, maar lijkt me minder stevig. Frames zijn ook niet zo heel duur

    Dank je QuadRon voor het open source! Dat heeft wel mijn voorkeur om helemaal zelf alles te maken.

    Ben nog wel benieuwd naar hoe een v-tail zich verhoudt tot een quad als het gaat om vlieg eigenschappen. En is een v-tail ook net zo snel?

    Meer info hierover verneem ik graag!
     
  5. herman-i

    herman-i

    Lid geworden:
    18 mei 2014
    Berichten:
    13
    Heb zelf wel eens een V-tail gebouwd en geprobeerd te vliegen, kreeg de FC echter niet goed ingesteld. Lag misschien aan het ontwerp of de flinke hoek van de motoren (koos voor 45°)..

    Zorg in ieder geval dat je van tevoren een goede keuze maakt, niet elke FC kan een V-tail goed aansturen.
     
  6. Futurist01

    Futurist01

    Lid geworden:
    26 jan 2015
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Oosterhout
    Hoi Herman,

    Goede tip! Ik dacht dat alle FC's zouden werken. Wat voor FC had jij gebruikt?
     

Deel Deze Pagina