V912 van WLtoys afwijking naar rechts

Goedemiddag allemaal,

Ik vlieg sinds kort met een v912 van WLtoys (http://www.rchelicoptershop.nl/rc-helicopters/wl-toys-v912-4-kanaals) maar merk nu dat 'ie iets wat afwijkt naar rechts. Dit is niet te trimmen. Ik heb het één en ander gelezen over de swashplate en zie daar verschillende berichten over naar voren komen. De één zegt dat het hoort dat 'ie ietwat naar rechts vliegt en de ander zegt dat het heeft te maken met het levelen van de swashplate. Elke keer als ik de heli aanzet die ik de swashplate al schuin trekken. Is dit normaal gedrag? Hoort dit niet rechts te zijn? En hoe kan ik de level aanpassen/opslaan ?

Ben benieuwd, alvast bedankt.

Hey Stefan.
Bedankt voor het openen van je topic. Ik heb met mijn v912 precies hetzelfde probleem. Ik zou ook graag weten waar dit aan ligt. Naar mijn mening ligt het aan de elektronica (ontvanger) of aan de tail motor. Het valt me nml ook op dat hij niet altijd goed reageerd als je rechtsom om je as wil draaien. Soms gaat ie dan zelfs de andere kant op en dus zwaar onvoorspelbaar en niet mee te vliegen. Ik denk dat ik me spoedig een nieuwe motor aanschaf voor in de staart. En dan maar hopen dat het daaraan ligt. Btw, aan de swashplate zal het niet liggen, die zorgt nml niet voor de beweging om je as.

de topicsstarter zijn heli vliegt rechtstandig naar rechts, jouw heli wijkt af op de staart.
zijn wel 2 problemen, zodoende niet te vergelijken ;-)

Voor de topicstarter:
Deze heli is zelfstabiliserend.
kortweg, knuppels los, en hij gaat ongeveer stil hangen.
zit daar een afwijking in, moet je dat trimmen. Doet hij het dan nog steeds, moet je de swash zelf aanpassen.

Meestal kun je bij heli's de linkjes naar de swash toe indraaien of uitdraaien.
Als hij continu rechts wil, stel je de swash dus een beetje naar links.
dus linker linkje even losmaken, en een volle slag indraaien.
Dan weer proberen. en weer bijstellen, net zo lang tot het goed is.
doet dit trouwens niet buiten, het kleinste zuchtje wind beinvloed de heli...

SOMS, zeker bij de wat goedkopere bijgeleverde zenders, reset de zender de trimpositie als hij aan gaat.
vlieg je dus 1 vlucht, alles netjes uitgetrimt.. Volgende vlucht kun je weer opnieuw beginnen, en dan loop je tegen de uiteinden van de trim aan.
Ik zeg niet dat jouw zender dit doet.. maar er zijn er velen die het wel zo doen.

Probleem 2, de staart.
In deze heli verwacht ik een slippende staartrotor.
Ik ken de heli niet, dus moet een beetje gokken, maar ik denk dat de staartrotor gewoon recht op de motoras is geduwd.
Is dat een beetje te slap/ruim geworden (crash, motoras draait ff door en ruimt het een beetje uit bijvoorbeeld), slipt hij als er vermogen wordt gevraagd.

Dat je heli tegenwoordig steeds vaker de andere kant op draait, wijst ook die kant op.
een slippende staartrotor kan geen vermogen van de motor krijgen, dus remt hij wat af. En draait de heli dus om.
wat jij ook doet...
Hij slipt. dus kan de staart het niet bijbenen.

Hey Student.

Bedankt voor je antwoord. Maar bedoel je nou dat de motor slipt? Want verder is het tandwiel aandrijving en de tandwielen zien er nog goed uit. Ik heb het idee dat de staart motor zijn vermogen niet meer haalt waardoor hij niet snel genoeg meer kan draaien. Maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben.
Ik ga toch een motortje aanschaffen, die kost 8 euro.
Ik vind het een raar probleem, maar het moet ergens aan liggen ;)

O, blijkbaar zit er nog een tandwiel tussen ;-)

Maar, dat tandwiel op de motor zit vaak geklemt.
Kan dus ook slippen op de as van de motor

Ander motortje kan ook.
Die staartmotortjes hebben zeer zeker niet het eeuwige leven..

Back