V933 met Naze32 op een 9X, Kan het?

Na de bouw van mijn tricopter wil ik aan iets nieuws beginnen.

Ik dacht aan een kleine heli met collective pitch voor zowel binnen als buiten. Op internet kwam ik de V933 tegen zonder zender en accu voor een paar tientjes (de WL V933 en de HiSKY FBL80/Heim 100 3D zijn allemaal hetzelfde toch?). Met deze adapter is hij als het goed is ook gewoon te gebruiken op mijn Turnigy 9X.

Nu dacht ik: voor een paar euro meer heb ik een Naze32 (of een andere contoller) en dan heb ik naast een 3-assige gyroscoop ook een versnellingsmeter plus barometer en een kompas. Dan kan ik ook gewoon met mijn 9X receiver vliegen.

Ik was ook al op zoek gegaan naar een kleine receiver als alternatief omdat ik de huidige nogal groot vind voor zo'n kleine heli, maar ik ben nog niets tegen gekomen. Heeft iemand misschien een suggestie?

Gaat dit werken? en is de v933 een beetje geschikt voor de startende cp vlieger?

-Edit-
Ik heb nog Li-ion batterijen van 3,7v en 1,2Ah liggen, maar deze zijn groter (AA formaat) en aanzienlijk zwaarder (6 tegen 32 gram), kan ik daar nog fatsoenlijk mee vliegen?

Laatst bewerkt:
Heb je de v933 ooit in je handen gehad? De accu 1.2ah lipo is ongeveer even zwaar als de totale heli. Dat gaat qua gewicht zowiezo niet werken.
De naze monteren achter de canopy wordt zowiezo een uitdaging. En ik ben zelf niet bekend met met de functionaliteit van de naze voor heligebruik. Hij is volgens mij vooral gericht op multi's dacht ik.

Wil je een kleine cp heli met 6 assige stabilisatie, dan zijn de hisky v2 modellen misschien wel interresant. Goedkoop, goede kwaliteit en vliegeigenschappen en nagenoeg onverwoestbaar. Met een ht8 module ook op de 9x te vliegen.

Ik moet bekennen dat ik nog nooit zo'n kleine heli heb vastgehouden. Het was ook een nogal impulsief idee, voor die 35 euro kon ik het niet laten.

Ik weet ook niet of die 1Ah opweegt tegen ruim 25 gram meer batterijgewicht, en of dat überhaupt vliegbaar is. De batterij is trouwens een UltraFire 14500, Ik heb met deze batterijen een accu gemaakt voor mijn 9x.

Naze32 werkt volgens mij alleen op multicopters, dus ik ga voor MultiWii. Ik heb nog een arduino nano liggen en een 10DOF bordje op ebay is ook niet te duur. Op deze manier is het ook modulair wat handiger is met de ruimtes op het frame. Ook ben ik opvergestapt op een FrSky module met telemetrie, dus ga ik een VD5M ontvanger gebruiken.

Welke esc's ik ga gebruiken weet ik niet, Ik denk dat ik zelf iets ga maken. Ik houd deze heli lekker goedkoop en ga kijken voor een iets grotere met brushless motoren.

Die HFP80 V2's hebben een vaste pitch toch? deze is hetzelfde als de V955, als ik me niet vergis. Ik heb deze ook een moment overwogen, maar ik kocht de V933 omdat deze collectieve pitch heeft. Verder veschillen ze volgens mij nauwelijks.

Back