vaarders Houten en omstreken

Discussie in 'Speedboten' gestart door motorsports, 2 mrt 2014.

  1. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Het adres is Ossenwaard, Tull en 't Waal.

    Als je Ossenwaard op rijdt, is het meteen de plas aan je linkerkant. Via een hek (altijd open) rijdt je het terrein op. Dan heel ver doorrijden, tot je bij de steigers bent. Het zijn er 4 naast elkaar.

    Ik stuur straks nog wel even de GPS coordinaten. Even wachten tot mijn dochter m'n laptop terug wil geven :)
     
  2. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    754
    Locatie:
    Lent
    Top, ben net klaar met alles laden. Morgen nieuw propje proberen onder de hydro, ben heel benieuwd.

    [​IMG]

    Het wordt ook hoog tijd voor een leuk kleurtje!
     
  3. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    dus het wordt morgenavond 8 uur? dan kan ik er ook bij zijn! Pieter, lukt dat ook bij jou dan?
     
  4. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Ja, 20 uur lukt mij ook. Gezellig!

    Stoere boot Lexo! Ziet er gaaf uit!
     
  5. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    jess mooi, en idd mooie boot lex! en we gaan dus aan de kant van de steigers en dan helemaal achteraan?
     
  6. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Ja, laten we maar bij de steigers afspreken. Als er toch teveel golven blijken te zijn, kunnen we altijd nog naar de andere kant.

    @Lexo: de coordinaten zijn: 51.991050, 5.147353
     
  7. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    op weeronline lijkt het vanaf 6 uur dat de wind gaat afnemen tot windkracht 2 tot een uur of 12 en daarna zelfs windkracht 1. moet goed komen met de golven!

    Gr. Sam
     
  8. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Uhm, wel grote kans dat ik tegen een uur of 12 al in mijn bed lig. :D

    Wat ik wel bedenk: zou het niet eens leuk zijn om in het donker te varen, met led verlichting op de boot? Ik ken meerdere filmpjes waarbij heli's in het donker vliegen met verlichting. Speedboten met verlichting heb ik nog nooit gezien.

    Eens even googelen...
     
  9. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    Nouja echt in het donker vind ik wat te riskant voor als je verlichting bijv ineens uitvalt, maar in de schemering/ bijna donker zou ik wel aan durven. Er is een topic op t forum waar iemand dat al heeft gedaan op z'n speedboot en ziet er erg leuk uit! Op hobbyking hebben ze een heel mooi lichtsetje voor zo'n 8 euro volgensmij, zal straks wel even een link doorsturen.

    Gr. Sam

    EDIT: dit setje is eigenlijk voor in een vliegtuig, maar is denk ik makkelijk waterdicht te maken.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2014
  10. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Batterijen geladen / check
    Batterijen ingepakt / check
    Zender geladen en ingepakt /check
    Laarzen gepakt /check
    Boot vaarklaar /check
    Tape /check
    Mwah gaat wel lukken straks

     
  11. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    754
    Locatie:
    Lent
    Bedankt!
    Tot straks!
     
  12. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Yep, bij mij ook alles klaar! Nog ff eten.

    Waait nog wel stevig hier. Hopelijk straks iets minder...

    Anders vaar ik wel weer gewoon half gas. Kan iemand dan filmen hoe m'n boot voor de tweede keer in rook op gaat?
     
  13. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Het was weer gezellig mannen!

    Ik ga toch maar eens op zoek naar ander plakband. Voor de tweede keer de kap eraf na een crash, maar wel gigantisch veel geluk gehad: kap bleef op zijn kop drijven, en boot kwam perfect recht terecht na de buiteling.

    Hier een filmpje van de boot van Lexo:



    Indrukwekkende boot!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. Roy Van De Sande

    Roy Van De Sande

    Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Kampenhout(Belgiƫ)
    Pieter,

    Op de website van MHZ zie ik precies dat die kap geen lip heeft? Ik zou van de gamma of van HOR of nog iets anders een ijzeren staafje halen M3 formaat. Je boort een gaatje langs de voorzijde van je kap en lijmt het staafje daar in met verdikte epoxy. Daarna ook een gaatje in de romp boren op de juiste plaats en je bent klaar. Op die manier vliegt je kap er nooit meer af omdat hij een extra zekering heeft. Met plakband alleen is vrij risicovol.

    Gr,

    Roy
     
  15. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Ha Roy,

    Goed idee! Ik was zelf alleen in oplossingen van beter plakband aan het denken, maar hier had ik helemaal niet aan gedacht. Ga ik zeker doen!

    Bedankt voor de tip!
     
  16. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    754
    Locatie:
    Lent
    Het was gezellig gister, leuk om weer eens wat andere boten te zien en hun eigenaren.

    Ik zou pennen afraden en voor lippen van een plaatje epoxy of carbon gaan. Bij pennen zie je vaak snel schade aan de romp omdat alle kracht op 1 punt komt te staan, bij een lip verdeel je ze.
     
  17. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Bij de Proboat boten zit dat ook, (impulse 31) , circa 15mm lengte , maar bij een flip, klapt die er ook vanaf , daarbij komt er schade bij het bevestigingspunt .

    dus garantie is het zeker niet ...
     
  18. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Bedankt allemaal voor het meedenken!

    Wat ik zelf nog bedacht: ik kan ook de echte afdichting maken met een vlakke plaat en die vasttapen. Daarboven op zet ik dan de huidige kap, anders is het geen gezicht. Die wordt dan nog net zo makkelijk losgetrokken, maar daaronder zit dan tenminste nog de echte afdichting. Eigenlijk zoiets zoals Lexo het nu ook heeft, toch?

    Alleen moet ik dan 2x tapen, de plaat en de echte kap...
     
  19. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    754
    Locatie:
    Lent
    Zo heb ik het ook inderdaad, maar ik mijn (buiten) kap zit vast met magneten en een goudcontact en meestal plak ik 2 kleine stukjes plakband op de voor en achterkant voor de zekerheid.
     
  20. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Dat is leuk Pieter van die twee kappen, maar gaat er om dat de huidige kap niet goed blijft zitten met een flip , dat je daarna een plexiglas plaatje erin legt is leuk als de boot op zijn kop ligt en de huidige deksel is weg , maar misschien kan je ook een ander soort tape proberen ?.
    Gezien de klappen en de krachten op de tape is de huidige tape niet goed, misschien de tape van Lexo proberen ? .
    Kijk wel uit dat je niet langer aan het plakken bent dan varen :wink: :D

    Btw herinner je noch mijn proboat flip ? , daarbij was de topdeksel met pin los alsmede de seal binnen in ..
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2014

Deel Deze Pagina