Vacance en France

Discussie in 'Diorama's' gestart door GijsbertTw, 13 okt 2020.

  1. GijsbertTw

    GijsbertTw

    Lid geworden:
    12 dec 2016
    Berichten:
    303
    Locatie:
    Klimmen
    Hallo mensen,

    Om een beetje te oefenen voor het maken van een serieus diorama en om mijn nieuwe airbrush in te wijden heb ik een een tafereeltje geknutseld: "Vacance en France".
    Een 2CV (1/24) gebouwd en een picnic plaatsje erbij verzonnen. Losjes geïnspireerd op een eigen dierbare herinnering, dus de motorkap open! Beetje geoefend met het maken van een boompje en struiken met elektriciteitsdraad, maskeerspul, peterselie en rozemarijn. Een setje weathering kleurtjes, zand en grind uit de achtertuin en grassprietjes van een goedkope verfkwast geknipt. Meubilair van roerhoutjes. Best wel aardig geworden...

    upload_2020-10-13_14-8-54.jpeg

    upload_2020-10-13_14-9-29.jpeg

    upload_2020-10-13_14-10-12.jpeg

    upload_2020-10-13_14-10-50.jpeg

    upload_2020-10-13_14-11-45.jpeg

    Wat hebben we toch een heerlijke hobby!

    Groet,
    Gijsbert
     
  2. Prutsertje

    Prutsertje

    Lid geworden:
    2 apr 2019
    Berichten:
    1.190
    Locatie:
    Amstelveen
    Heel erg mooi geworden! Eindelijk een modelbouwer die raamrubbers schildert!
    Dat wordt vaak vergeten en maakt het erg plastic achtig.

    Als je het leuk vind om te proberen laat dan de naden vol lopen met oude verfpeut of verdunde donker grijze verf.
    Wat je er naast knoeit kun je er gewoon weer afvegen. Het geeft een zeer realistisch effect (alsof de deuren open kunnen in de 2CV).
    Ik zal kijken of ik ergens een foto heb van zo'n effect.

    Andere tip is delen die metaal grijs metallic zijn geschilderd op te poetsen met grafietpoeder. Dan is het verschil tussen echt metaal of plastic niet meer te zien.
     
  3. Prutsertje

    Prutsertje

    Lid geworden:
    2 apr 2019
    Berichten:
    1.190
    Locatie:
    Amstelveen
    Hier een paar voorbeelden:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    GijsbertTw vindt dit leuk.
  4. GijsbertTw

    GijsbertTw

    Lid geworden:
    12 dec 2016
    Berichten:
    303
    Locatie:
    Klimmen
    Hi Maarten,

    Leuk dat je het leuk vindt! Ik was nog niet toegekomen aan het weatheren en nog verder detailleren. Het plan was/is om de Eend lekker stoffig te maken en een koppeltje erbij te boetseren, waarvan de een onder de motorkap bezig is om boel weer aan de praat te krijgen en de ander een kleedje heeft uitgespreid op de picnictafel met stokbrood, kaas, worst en wijn. Op de achterbank van de Eend nog allerlei kampeerspullen zoals slaapzakken en een opgerolde tent.
    Het is een leuk diorama'tje om eens iets uit te proberen tussen andere projecten door en je grafiet tip is een goede!

    Groet,
    Gijsbert

    NB: toen mijn huidige vrouw en ik elkaar pas kenden hebben we deze donkerrode Eend te leen gekregen van een (toekomstige) zwager om mee op vakantie te gaan. Wij woonden toen in Maastricht. Maar bij de eerste keer boven de ca 80 km/uur (nog in de stad) schoot het touwtje van de motorkap los en vouwde deze zich over de voorruit tegen het dak aan. Ik voelde me een beetje als een Spitfire piloot die bij de start langs de motor moet kijken, maar ik kreeg hem weer langs de kant en heb me zwaar verwonderd hoe diep een motorkap kan indeuken. Frankrijk hebben wij niet gehaald met die Eend, hahaha...
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2020
    Prutsertje vindt dit leuk.
  5. Prutsertje

    Prutsertje

    Lid geworden:
    2 apr 2019
    Berichten:
    1.190
    Locatie:
    Amstelveen
    Wat een leuke plannen allemaal. Ik vind het ook veel leuker om naar een diorama te kijken dan naar een statisch (nieuw) model.
    Het raakt mijn fantasie veel meer.

    Wat een leuk avontuur haha. Zal schrikken zijn denk ik. De 2 CV blijft een bijzondere auto.
    Heb het ooit zien gebeuren bij een oude Pontiac trans-am die flink in de slip raakte.
     
    GijsbertTw vindt dit leuk.
  6. GijsbertTw

    GijsbertTw

    Lid geworden:
    12 dec 2016
    Berichten:
    303
    Locatie:
    Klimmen
    Zo'n Transam heeft wel wat meer motorkap, dus een groter probleem als dat ik had, haha. Het verbaast me niks dat hij in een slip raakte, je schrikt je een ongeluk, haha
     
  7. GijsbertTw

    GijsbertTw

    Lid geworden:
    12 dec 2016
    Berichten:
    303
    Locatie:
    Klimmen
    Beste mensen,
    Bovenstaande berichten stonden verloren in een topic over de bouw van mijn Japanse tempel.

    Ik heb de moderators verzocht ze te verplaatsen en dat is nu dus gebeurd! Mijn dank is groot voor die werkers achter de schermen!

    Groet,
    Gijsbert
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2020

Deel Deze Pagina