[vacuüm trekken] zelfgemaakte jetranger voor T-rex

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door steven., 5 sep 2006.

  1. steven.

    steven. Guest

    Hallo iedereen,
    Een tijdje geleden had ik een mal gemaakt van een jetranger bell 206 voor m'n T-rexSe. Bij gebrek aan 'niet-stinkende plastic' om te gaan vacuüm trekken bleef het project in de kast liggen.
    Onlangs vond ik in een kunstwinkel een erg dunne plastic, ook een soort PVC zoals in een vorig project. Omdat het zo dun was kon ik het toch niet laten eens uit te proberen, de plastic zou dan veel minder lang in de oven moeten opwarmen, dus wat minder lang stank :wink: .

    Hier nog een link naar het vorige project (Hughes kap voor ECO 8 :
    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2...ghlight=&sid=d5e5946610f2aab3c79272305cd412fd

    Het zelfgemaakte 'jetranger' rompje is niet helemaal geworden wat ik ervan gedacht had. Het rompje is eigenlijk niet breedt genoeg waardoor ik de kap moest uitsnijden voor de servo's te laten draaien.
    Ook het spuiten is wat tegengeslagen : De verf dekte niet goed en er onstonden druipende druppels :(

    Maar toch was het weer een leerrijk projectje :wink:
    Trouwens, in de lucht let je daar toch allemaal niet op.

    De vacuüm-bak is geleend van een clublid. Mijn eigen vacuüm-bakje is namelijk te klein voor zo'n grote mallen.

    Hier enkele foto's van het resultaat, uiteraard zal niet iedereen het kapje mooi vinden, vooral dan de 'echte online-kopers' :D maar dat maakt allemaal niet uit, het gaat er bij mij nog steeds om zoveel mogelijk zelf te proberen, het blijft dan ook 'modelbouw'...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Groetjes
    Steven
     
  2. mish

    mish

    Lid geworden:
    22 feb 2005
    Berichten:
    246
    Locatie:
    vinkeveen
    Beste Steven,
    Erg goed gelukt zou ik zeggen. Ben zelf lang bezig geweest om kapjes voor de X-ray m18 te maken. Uiteindelijk ben ik gestaakt, omdat PET-G 1mm dik niet slagvast genoeg was. Helaas kreeg ik polycarbonaat met een 1000 w lamp niet heet genoeg.

    Weet jij toevallig wat voor materiaal jij hebt gebruikt? Ik denk Pet-G, maar dat weet ik dus niet zeker..

    Thnks, Mish
     
  3. steven.

    steven. Guest

    mish schreef :

    Het is in ieder geval geen PetG, er stond wel een naam bij ik weet het niet helemaal zeker meer, het was iets met ...ataat? Ik kan er nu niet opkomen. Maar ik denk toch 'PVC' is want het stonk wel minder, maar de geur was krak hetzelfde als bij het vorige project, dus ik denk voor 99% dat het 'PVC' is.

    Groetjes
    Steven
     
  4. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    He dropgenootje,
    Als je de body langs de binnenkant spuit heb je geen last van druppels.
    Zoals ze met de lexan kappen doen voor auto's
    Eerst spuiten dan helften aan elkaar zetten.

    TM
     
  5. steven.

    steven. Guest

    Mestdaght schreef :
    :p Jep dat klopt, daar dacht ik ook aan toen de kap af was :lol:
    Bij een volgend project ga ik dat zeker doen.
    bedankt voor de tip

    Groetjes
    Steven
     
  6. steven.

    steven. Guest

    Gisteren prachtig vliegweer, hier enkele foto's (met gsm getrokken, dus mindere kwaliteit)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    groeten
    Steven
     
  7. mr-02

    mr-02

    Lid geworden:
    7 sep 2005
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Brugge
    waaw ik vind het mooi :D
     
  8. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    waar zijn die foto's getrokken ? Mooie lokatie.
     
  9. steven.

    steven. Guest

    Op de vliegclub, helaas wel steeds een heel eindje rijden :wink: :?
    groetjes
    Steven
     
  10. Bartvq

    Bartvq

    Lid geworden:
    6 dec 2005
    Berichten:
    55
    Welke club is dat Steven ? En ik vind je kap ook echt goed gelukt hoor, heel mooi..
     

Deel Deze Pagina