A
Aaalie
Guest
Hallo iedereen,
voorop gesteld, de oorzaak is gevonden. Ik vond dit euvel zo merkwaardig dat het m.i. de moeite waard was om even te delen met geïnteresseerden. Betreft een Logo 600. Niet dat het voor dit euvel van belang is, echter even ter extra info!
De klacht die ik had was dat geregeld om de paar vluchten weer een vreemd trillinkje ontstond. Ook vaak moest er bladspoor gesteld worden... wat opzich natuurlijk ook zeer vreemd is. Alles had ik reeds bekeken, lagers gecontroleerd, servo-tandwielen, swashplate, nog eens lagers van de hevels, dempingrubbers enz. enz.
Uiteindelijk maar meer toeren, de heli had power plenty, maar hij reageerde gewoon trager als de Logo 500 met aanzienlijk minder toeren op de kop.
Vandaag weer eens gevlogen, intussen was ik hem een beetje beu, en werd steeds vaker de 500 gebruikt. Toch nog een keer proberen.
Weer bladspoor stellen... vliegen... en PERFECT! Heerlijk, hij vliegt beter. Niet als dat hij vloog met mijn vertrouwde MS composite bladen, maar toch. Weer een akku en.... trillen, schudden, zoveel bladspoor dat het gewoon niet vertrouwd was..???
Goed kijken, toen zagen we het. De bladen stonden toch wat vreemd aan de bladhouders. Na demonteren... (zie foto).
Op de eerste foto niets raars te zien:
Op deze foto is het duidelijk:
Greetz van Aldert
voorop gesteld, de oorzaak is gevonden. Ik vond dit euvel zo merkwaardig dat het m.i. de moeite waard was om even te delen met geïnteresseerden. Betreft een Logo 600. Niet dat het voor dit euvel van belang is, echter even ter extra info!
De klacht die ik had was dat geregeld om de paar vluchten weer een vreemd trillinkje ontstond. Ook vaak moest er bladspoor gesteld worden... wat opzich natuurlijk ook zeer vreemd is. Alles had ik reeds bekeken, lagers gecontroleerd, servo-tandwielen, swashplate, nog eens lagers van de hevels, dempingrubbers enz. enz.
Uiteindelijk maar meer toeren, de heli had power plenty, maar hij reageerde gewoon trager als de Logo 500 met aanzienlijk minder toeren op de kop.
Vandaag weer eens gevlogen, intussen was ik hem een beetje beu, en werd steeds vaker de 500 gebruikt. Toch nog een keer proberen.
Weer bladspoor stellen... vliegen... en PERFECT! Heerlijk, hij vliegt beter. Niet als dat hij vloog met mijn vertrouwde MS composite bladen, maar toch. Weer een akku en.... trillen, schudden, zoveel bladspoor dat het gewoon niet vertrouwd was..???
Goed kijken, toen zagen we het. De bladen stonden toch wat vreemd aan de bladhouders. Na demonteren... (zie foto).
Op de eerste foto niets raars te zien:

Op deze foto is het duidelijk:

Greetz van Aldert