Vage voeding

Hallo mensen,

voor mijn lader heb ik een nieuwe voeding nodig. Dus heb ik er een, 2de hands van markplaats geplukt. Vandaag kwam die binnen, hier een paar foto's.

risenscreens_127.jpg

risenscreens_128.jpg

Ik heb hem al aangesloten en hij werkt. Maar hoe moet ik mijn lader er nu op aansluiten? Want in die 5 zwarte gaatjes, past geen draad of snoer o.i.d.

Ik heb zo het vermoeden dat ik iets verkeerds heb gekocht.

Volgens het schema erboven staat op de 3 linkse contacten 12 volt, op de 2 rechtse 5 volt. Ik zou zeggen, koop van die platte steekcontactjes die veel gebruikt worden in auto Hi-Fi, je kan er vast wel vinden die in de sleuven van de stekkers passen. soldeer hier draden aan vast voor naar je lader, dan met een multimeter op zoek naar de + en de -

of je schroeft de voeding open, en soldeerd die vage stekkers eraf, en vervangt ze door bijvoorbeeld metalen pennen, voor de krokodillen van je lader. Kan natuurlijk ook gewoon goudcontacten aan een (dik) draadje eruit laten bungelen, tis maar wat jij zelf mooi vind, en practisch.

krislaes en Monkey, bedankt voor jullie hulp.

Zelf vind ik de oplossing van Monkey het handigst. Dus heb ik de voeding opengeschroeft, daar kreeg ik dit te zien.

risenscreens_129.jpg

Elk stekkertje zit met 6 van die puntjes (aan de onderkant) op het printplaat geetst. Kan ik dan het hele stekkertje weghalen en aan die 6 puntjes een dik draad solderen?

@ kris_geusens

Dat weet ik, het lukte niet scherper.

Nu ik de voeding nog is goed bekeken heb, is mij nog wat opgevallen. Aan de achterkant zit een schakelaartje. Dit staat er op:

AJN1213
50mA 48V AC/DC
80212V

Weet iemand wat dat schakelaartje doet? Want ik merk geen verschil. Een antwoord op mijn vorige vraag, is ook van harte welkom.

als die 6 contactjes op de print met elkaar in verbinding staan, kun je deze aan elkaar solderen met wat extra tin, en dan een dikke draad erbij leggen, is dit niet zo, even meten wat + en - is en hoeveel volt, dan de 12 volt gebruiken om je draden aan te maken voor je lader.

Even toevoegen op msn en ik kan je sneller helpen...

tim_broeke@hotmail.com

is het een voeding van een computer zo ja dan heeft elk contactje een andere bedoeling dus een + en - zitten er ook tussen dat is bij ale vijf zo dan even meten en je weet het of de print plaat even goed bekijken het wil er ook wel eens op staan wat wat is. bij mij wel in ieder geval.

Inmiddels heb ik al van alles geprobeerd om de voeding aan de praat te krijgen, maar het is nog niet gelukt. Daarom koop ik nieuwe stekkertjes. Via de vorige eigenaar ben ik erachter gekomen, dat ik oehlbach pc133 stekkers moet hebben. Echter kan ik deze op het internet niet vinden.

Dus weet iemand waar je deze kan kopen, of heb je ze toevallig zelf? Ik ga overigens zo snel mogelijk bij een pc winkel langs.

Oehlbach is een leverancier van HIFI kabels!

Dus in een goede HIFI zaak geef ik je meer kans.

Succes.

Niet gelukt om de voeding aan de praat te krijgen??
Je zet er een meter op en je weet gelijk genoeg!

Let wel op, de meeste geschakelde voedingen weigeren te starten als ze niet belast zijn (zoek naar ombouwen computer voeding)

Back