Vallejo airbrush verf

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Willem53, 22 mrt 2020.

  1. Willem53

    Willem53

    Lid geworden:
    22 mrt 2020
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Bunde
    Goede middag,ik ben amateur modelbouwer en geen prof en zal het ook nooit worden{helaas] zoals hier zovelen.Maar wel een probleem, Heb een Koffer met Vallejo Air Brush verf aangeschaft,
    .Volgende doet zich voor. Airbrushen gaat over het algemeen goed, hoewel ik lang niet alle kleuren gebruikt heb.Als ik dan detailleren wil met de penseel.dekken sommige kleuren heel goed en andere zonder problemen Ook een tweede laag helpt niet, blijft streperig en ondergrond schijnt door.Alles geprobeerd Primer,zonder Primer.maar resultaat blijft pover.Wat doe ik fout ?? en is hier een oplossing voor.Graag lees ik de mening van mensen die hier meer verstand van hebben.B.V.D, Will
     
  2. Herby63

    Herby63

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    4.040
    Locatie:
    Brugge
    Dag Willem, precies niet veel reactie op je vraag.

    ik ben nog maar recent overgestapt van enamel op acrylverf.
    Ik gebruik voornamelijk grondverf in spuitbussen van Vallejo en de model air range voor de airbrush.
    Ik kom tot de zelfde vaststelling als jij: die model air verven zijn een plezier om te airbrushen, maar zo goed als waardeloos met een penseel.

    Met mijn beperkte ervaring op dit gebied zie ik maar 3 mogelijke oplossingen voor je probleem:
    1 gelijkaardige verf in het Model-color assortiment;
    of
    2 grondverf in een tint zo dicht mogelijk bij de kleur die je met model air wil penselen;
    3 een hoeveelheid model air verf op een schaaltje aanbrengen en een 10-tal minuten laten uitdampen, zodat het wat indikt, zodat er meer pigment per volume overblijft.

    in elk geval succes met het schilderwerk
     
  3. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Thuis