Valueplanes Nieuport 28 Afbouw

Goedenavond,

Meer dan 5 jaar geleden aan begonnen, en door omstandigheden gestopt. Na mijn operaties had ik de motivatie verloren om er mee verder te gaan. Maar dat is nu helemaal terug.

Valueplanes Nieuport 28 1:3 voor de ‘Flying Only - Builders Class’ compitities in de UK. De aandrijving wordt Dualsky GA8000 op 12S, 28-10 prop. Zelfde setup als mijn MR Bristol M1C.

Gisteren was de eerste competitie afgelast door slecht weer. Dus maar de rib stitching gedaan op een vleugelhelft.

Bijlagen

• IMG_4448.jpeg
    IMG_4448.jpeg
    206,1 KB · Weergaven: 82
  • IMG_4452.jpeg
    IMG_4452.jpeg
    261,3 KB · Weergaven: 76
  • IMG_4453.jpeg
    IMG_4453.jpeg
    209,8 KB · Weergaven: 79
  • IMG_3457.jpeg
    IMG_3457.jpeg
    1 MB · Weergaven: 77
  • IMG_3459.jpeg
    IMG_3459.jpeg
    622,7 KB · Weergaven: 91
Mooi en gelijk maar aanmelden want dit gaat een beauty worden.
Doe je deze niet op RCScalebuilder?
Dank je Ton. Er is een oude thread op RCSB, die ik toendertijd ben mee gestopt om dat het me teveel werdt (wist toen nog niet dat ik al ziek was). Ik dacht er gister over om het draadje op RCSB weer op te starten…..ik zal dat maar doen dan.

Dank je Ton. Er is een oude thread op RCSB, die ik toendertijd ben mee gestopt om dat het me teveel werdt (wist toen nog niet dat ik al ziek was). Ik dacht er gister over om het draadje op RCSB weer op te starten…..ik zal dat maar doen dan.
Onee liever niet want kijk daar eigenlijk nooit, liever hier dan kan ik het volgen.

Was de eerste wedstrijd jullie club wedstrijd en vliegt Danny daar ook mee.
Zou je die gaan vliegen met de DH.
En wanneer wordt een wedstrijd afgelast, want hier wel eens met bijna 5bf gevlogen. (bij 5bf afgelast)
Wat natuurlijk wel te doen is, maar een fatsoenlijk figuur met een WW1 zit er dan niet in.

Was de eerste wedstrijd jullie club wedstrijd en vliegt Danny daar ook mee.
Zou je die gaan vliegen met de DH.
En wanneer wordt een wedstrijd afgelast, want hier wel eens met bijna 5bf gevlogen. (bij 5bf afgelast)
Wat natuurlijk wel te doen is, maar een fatsoenlijk figuur met een WW1 zit er dan niet in.
Ja de eerste wedstrijd elk jaar is bij onze club. 2 clubgenoten en ik waren klaar voor de wedstrijd. 5bf en ‘gusty’ wordt gevlogen hier, ook al kan je geen meter rechtuit vliegen, maar Gisteren dit was onmogelijk. Druids bij Stonehenge is de volgende. Vrouw en ik, als gewoonlijk een lang weekend in Salisbury. Danny doet een aantal comps per jaar. De Apache is bij de world champs lijn besturing.

Kisten voor de competities: Cessna 188 (F/O); Gipsy Moth (F/O); Christen Husky (F/O or F4H); Miles Hawk Major (F/O builder or F4H); Bristol M1C (F4H); Church Midwing (F/O builder or F4H).

Ja de eerste wedstrijd elk jaar is bij onze club. 2 clubgenoten en ik waren klaar voor de wedstrijd. 5bf en ‘gusty’ wordt gevlogen hier, ook al kan je geen meter rechtuit vliegen, maar Gisteren dit was onmogelijk. Druids bij Stonehenge is de volgende. Vrouw en ik, als gewoonlijk een lang weekend in Salisbury. Danny doet een aantal comps per jaar. De Apache is bij de world champs lijn besturing.
Leuk dat de Apache gaat vliegen op de WK wist je dat zijn Apache mijn ontwerp is voor RC die hij later LB heeft gemaakt

Valt wel mee hoor want heb alleen maar getekend, het bouwen en er iets moois van maken heeft Danny gedaan.
Want hij kan echt prachtig bouwen het duurt alleen wat lang, maar het resultaat mag er dan ook zeker wezen.
Leuk dat Danny me toen een CD met Apache stuurde en heb die grijs gedraaid en mijn haar is daarin meegekleurd.

Laatst bewerkt:
De status van de romp en staart waar ik sinds Maart mee bezig ben geweest. Het maken van de schaal details is leuk om te doen, en kan vaak met simpele dingetjes voorelklaar te krijgen.

IMG_4457.jpeg

Bijlagen

• IMG_4444.jpeg
    IMG_4444.jpeg
    323,1 KB · Weergaven: 33
  • IMG_4458.jpeg
    IMG_4458.jpeg
    425,1 KB · Weergaven: 34
  • IMG_4456.jpeg
    IMG_4456.jpeg
    331,2 KB · Weergaven: 33
Dank je Ramses.

Ondertussen weer wat vooruit. Goed weer voor de weekend, Dus oefenen voor de competitie volgend weekend vlak bij Stonehenge. Misschien ook wat tijd om aan Nieuport te werken….zeker vanavond.

IMG_4473.jpeg

Ziet er super uit kan niet anders zeggen dan complimenten
De Valueplanes kits zijn leuk om te bouwen. Niet de lichtste constructie en wijken wat af van schaal zuiverheid. Bijvoorbeeld het origineel had geen vleugelmiddenstuk en was gedeeld in het midden. Maar voor builder class flying only competitions en lekker gewoon vliegen maakt dat niet uit. Met een beetje details erop komt het tot leven. Altijd een stap om aan het afwerken te beginnen, maar to motiverent. Moet ook weer verder met de AVRO……

Back