Vamp

stef stuntpiloot

Forum veteraan
Hier het begin van mijn beknopte bouwverslag van de vamp van Bormatec.

Het toestel gaat gebruikt worden voor FPV vliegen en afhankelijk van welke het prettigste vliegt word de Vamp of Maja uitgerust met Adrupilot

img0011qv.jpg

ook een gaaf model;) waarom heb je deze beide gekocht? in mijn ogen lijken ze redelijk veel op elkaar...

Ik heb een foutje gemaakt.... Ik was heel leuk en enthousiast bezig met bouwen en foto's maken, Zo heb ik tijdens de bouw van de romp onderandere deze foto's gemaakt:

Bovenkant romp met klep vastgemaakt
img0013vy.jpg

De 2 rompdelen
img0014yb.jpg

En toen was ik wederom lekker bezig en heb ik te laat de camera weer gevonden:
img0017yeh.jpg

img0018jy.jpg

Best een leuk vliegtuig nog! Echter wel veeel minder ruimte in de romp dan zijn broertje de Maja, dus als je er veel FPV en autopilot electronica in wil gooien heeft de Maja (qua ruimte in de romp) de voorkeur)

Door de vorm van het vliegtuig stopt de romp bij de VAMP direct achter de vleugel, en gaat door over 2 stangen via de zijkanten van de propeller welke direct achter de vleugel zit. Bij de Maja loopt de romp in constante dikte door tot aan de horizontale/verticale stabilisator.

Vandaag heeft hij zijn eerste vlucht gehad, Ik heb het opgenomen vanuit het vliegtuig en vanaf de zijkant. Aangezien ik alleen was geen bewegende camera vanaf de zijkant.

Er zitten behoorlijke trillingen in het beeld, dit komt door een slechte propeller. De motor en prop adapter zijn wel recht.

Filmpje van de maiden:

Laatst bewerkt door een moderator:
Back