van 2209 naar schwitzer 316954

De voor bereidingen zijn in volle gang voor de nieuwe turbine.
Ik heb na vraag gedaan bij ulrich en bij jacques wat betreft diff.
De diff ut 160 is niet te gebruiken voor de 2209 compressor volgens ulrich.
De diff van alfred kittelberger zou er voor ontwikkeld zijn.
Volgens jacques zou de diff van de kj 66 goed werken.
Ik heb beide tekeningen vergeleken en er zit 0.5 graden verschil in wiggen.
IK ga de kittelberger aan houden hij heeft 12 wiggen.
de compressor is 71 mm.
De NGV 70 mm.
 
Laatst bewerkt:
De voor bereidingen zijn in volle gang voor de nieuwe turbine.
Ik heb na vraag gedaan bij ulrich en bij jacques wat betreft diff.
De diff ut 160 is niet te gebruiken voor de 2209 compressor volgens ulrich.
De diff van alfred kittelberger zou er voor ontwikkeld zijn.
Volgens jacques zou de diff van de kj 66 goed werken.
Ik heb beide tekeningen vergeleken en er zit 0.5 graden verschil in wiggen.
IK ga de kittelberger aan houden hij heeft 12 wiggen.
de compressor is 71 mm.
De NGV 70 mm.

zal me benieuwen gerritjan hoe het komende weken gaat met de fiberlaser , ik hoop volgende week de eerste branderkamers te laseren.
zit ook voor jou turbo een stel extra bij ,kun jij daar ook weer mee verder.
0.4mm en 0.6 mm 316ti plaat heb ik .
Groejes rene
 
diffussor

full


Dit gaat hem worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
salamander

En het motortje gaat hier in komen.
Ben met de bouw begonnen.
full


Heinkel-He162 tekening Kriz 1:5
wing span 1440
lengte 1850.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
spanten salamander en compressor

Zo de spanten voor de salamander zijn gelazerd en de compressor is binnen.
De compressor heb ik al bewerkt, de afstand ring is nu niet nodig, en de magneet komt hier in ook te zitten in plaats van in de moer.
binnen kort foto spanten salamander.
gr Gerrit Jan
 
Ik heb deze ook ooit wille bouwen en ga dat misschien nog wel eens doen, de tekening heb ik ook en kwam me bekent voor.
Ik wil wel eens weten hoe die zal gaan vliegen en wat jou bevindingen zijn.
Ik blijf het volgen.
 
voort gang turbine

full


al druk bezig geweest . de magneet zit in de compressor, en de compressor is iets ingekort om de spinner niet te ver van het lager te hebben .
volgende keer weer meer. gr Gerrit jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
2209

voortgang turbine.
full


de asjes zijn voor gedraaid de draad is er op de draaibank op gesneden het meenemertje staat er ook op.
de asjes worden na gedraaid in 1 op spanning dus het asje wordt er niet uit gehaald pas wanneer hij op maat is.
Dan worden de einden er af gehaald en de draad nagesneden met een snij ring. de spinner is ook gedraaid
 
Laatst bewerkt door een moderator:
salamander

de spanten zijn gelazerd.


full


ze zijn getekend in autocat dwg van bestaande tekening .


Wil er nog iemand iets uit gelazerd hebben voor niet al te hoge kosten ik heb een goed adres.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
voortgang turbine

De brander kamer is inmiddels voor zien van stiks inconell.
Bedankt ik heb ze gekregen.
De inspuit ring is gebogen geboord met een hand rem kabel ben ik er een paar keer door geweest om de bramen binnen kant zicht baar te maken of weg te halen .
Met een loep elk gaatje bekeken en voor zichtig ont braamd ,door gespoten en de uit einden aan elkaar gesoldeerd met zilver soldeer.
Ik heb een mal gemaakt om de naalden tot de helft in het buisje te laten zakken.
3 busjes met M4 heb ik aan de boven kant gelast zo dat ik hem straks aan de NGV kan schroeven.
Aan de achter kant komen 3 busjes met M3 draad daar ga ik de inspuit ring mee vast zetten. zit dat ook eens lekker.
Verder ben ik zo links en rechts aan het zoeken naar aluminium gaat lukken beetje geduld.
De NGV lazerd Rene ik heb inconell schoepjes klaar liggen.
Ik maak hem precies zo als alblisser mocht hij niet voldoen gaat er een alblisser in.
het wieltje gaat een giet stuk worden de boor en hard metaal ruimer liggen klaar .
Binnen kort weer meer en dan met foto,s gr Gerrit jan
 
inspuit ring

Morgen ga ik de naalden met zilver soldeer solderen.
Ik heb een mal gemaakt om de naalden 2 mm in het buisje te kunnen laten zakken.
Zo kun je alle aandacht bij het solderen houden.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top