Van Amstel/De Bitter - Navalmodels 1/350

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Smitae, 22 jul 2020.

  1. Smitae

    Smitae

    Lid geworden:
    3 jun 2020
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Ommen
    Maar even nieuwe post hier gemaakt. Eerste had ik verkeerde onderwerp groep geplaatst.

    Ben druk met de Van Amstel bezig. Zie link;
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/van-amstel-navalmodels-com-paar-vraagjes.272141/

    Nu bezig om de details ook echt goed te krijgen. Wat best tegenvalt op 1/350.
    Bv de twin 40mm Bofors die heb ik nu gehaald bij l’Arsenal. Maar heb ook een setje van Alliance Modelworks die weer iets anders zijn. Beide foto etch. En nu kwam ik op blackcatmodels weer iets andere modellen tegen, in resin. Erg leuk met veel detail.

    Maar nu wilde ik ook de gun directors voor de 40mm Bofors op de Van Amstel gaan bestellen. Iemand hier die weet welk type erop de Van Amstel/Bitter klasse zat? De Mk.51 gun director, maar dan met Mk.14 of Mk.15 gunsight?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Smitae

    Smitae

    Lid geworden:
    3 jun 2020
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Ommen
    Vandaag de 75mm guns compleet gemaakt met foto etch onderdelen en geplaatst.

    Volgende stap de twin Bofors 40mm. Heb 3 soorten; van l’arsenal, blackcatmodels en alliance modelworks. Blackcatmodels is denk ik het mooiste, erg veel detail, volledig resin, dus geen foto etch of in elkaar zetten. Maar dat is voor volgende week.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Smitae

    Smitae

    Lid geworden:
    3 jun 2020
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Ommen
    Vandaag beetje zitten knutselen met de 40 mm twin Bofors. Links is van Alliance Modelworks, rechts ‘l Arsenal.
    Linker lijkt mij toch mooier en ik heb de twee wielen voor bediening van ‘l Arsenal gebruikt op het Alliance Modelworks model.
    Dus uiteindelijk is het een combinatie geworden om een mooie set te maken. Ik zit nodig te wachten een set van Blackcatmodels.
    Maar eens kijken welke ik straks ga gebruiken.

    Alleen moet ik nou nog wel een kleine schijfje 3D printen. 3 a 4 mm doorsnede, 1 mm hoog, om de gun op te monteren, want dat mist dan wel weer bij het Alliance Modelworks model. Anders zit het model denk ik te laag. Zie derde foto.

    Uiteindelijk kosten de 40mm twin Bofors en de twin 20 mm die ik ook nog in elkaar moet zetten meer dan het hele model......
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 26 jul 2020

Deel Deze Pagina