van banckert naar A950 Valcke

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Marc w, 18 jan 2022.

1. speedy bob

speedy bob

Lid geworden:
    26 feb 2008
    Hopelijk kan je deze foto's gebruiken.

2. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    Yes, absoluut, bedankt. 3/4 zijn een grote aanwinst waarmee ik zeker wat mee kan.
    op het internet staan wel wat foto's maar meestal kan je niet ver genoeg inzoemen om het juist te zien.

3. JaFa

JaFa

Lid geworden:
    20 jun 2010
    Toffe bouw Mark ik ga je rustig volgen, wie weet worden er nog wel wat leuke uitgewisseld, ik zie dat jij ook niet meer om de 3D printer rond kon, tja het wordt gewoon het nieuwe stanley mes zeker...

Marc w vindt dit leuk.
  4. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    Als je echt detail wil gaan maken bied de 3D printer wel extra mogelijkheden. Al zal ik de basis, bouwen met styreen, messing en al wat maar kan dienen nooit afzweren.
    Het knutselen met de handen was nu eenmaal een van de redenen dat ik met scheepsbouw ben begonnen maar ook om wat minder uren achter het scherm te zitten :)
    En dat laatste neemt nu wel terug toe met al dat tekenen en printen , zo zie je maar dat aan alle goede dingen er ook wel wat negatieve kantjes aan zitten.

5. JaFa

JaFa

Lid geworden:
    20 jun 2010
    Ja Marc dat heb ik ook ondervonden, in mijn geval is ook de beste mix een mooi evenwicht, mijn T22 is een mix en heel leuk om te doen, de T52 is volledig 3d omdt dt zo was afgesproken met iemand, en als ik eerlijk ben is dat minder tof, wat wel een mogelijkheid is in dat geval is dat ik er meteen een Kit zou kunnen maken mocht dat gewenst zijn al zie ik mij dat zelf minder snel doen. Maar net zoals je zegt de cabine, verschansing en alle dek werk is gewoonweg veel beter in styreen te doen. De schermuren dan tja ik zit voor mij job spijtig genoeg dagen en dagen in het buitenland vaak zonder veel omhanden en dan is dat scherm de enige modelbouw mogelijkheid dus op die manier komt het mij dan weer net goed uit... Nu de MIX is duidelijk de beste approach naar mijn gevoel met alles wat moet bewegen ik klassiek messing voor mij althans, Nu verder met je bouw! Het wordt weer een super coole boot!

Marc w vindt dit leuk.
  6. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    En we zijn weeral een stukje verder, ik had het idee om van achter naar voor te werken tot de romp volledig klaar is om aan schilderen te denken.
    In de praktijk moet ik door omstandigheden van voor naar achter springen omdat alles toch een beetje met elkaar verbonden is om te kunnen bouwen.
    Als eerste de achterste sleep bolder, die ik effectief wil gaan gebruiken om te slepen. Daarom onder het dek nog eens 5mm extra styreen gekleefd en de bolder met een boring in het dek geborgd. (onderstaande foto is onderkant dek)
    20220515_110905.jpg
    en zo ziet het er aan de bovenkant uit als ook de bescherming van de machine kamer is geplaatst , de lantaarn zelf staat nog los om het schilderen en het plaatsen van de patrijspoort bescherming straks nog mogelijk te maken.
    20220516_171739.jpg

Je kan op deze foto eveneens de start waarnemen van het plaatsen van de afwaterings gaten.
    Duidelijk is te zien dat de vroegere lijmrand op romp en boeiing te verenigen niet exact op de juiste hoogte zit.
    Deze zal ik dan maar moeten verwijderen , maar eerst maar eens zien hoe het dan allemaal uitkomt met de stootrubbers ter hoogte van het voorplecht en boeg.
    Eerst nog enkele luiken monteren in deze afwateringen.
    20220516_171747.jpg
    20220518_151603.jpg
    20220518_151617.jpg

Ja hoor, voor we verder kunnen eerst maar wat plamuur gesmeerd om enkele incorrect heden te laten verdwijnen.
    tot later, Marc

speedy bob, Gerrit-Jan en Herby63 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina