Van Belt Cp naar Trex450 Pro

Beste helivliegers,
Ik vlieg nu al enkele maanden met de Esky Belt Cp en ik ben nu van plan om deze kit te kopen. Nu wil ik weten of dat wel verstandig is. Ik heb mezelf namelijk leren vliegen en ik ken dus de "kneepjes van het vak" nog niet zo goed. Vliegen zal wel lukken, maar afstellen enz...:hammer:

Alvast bedank voor jullie reacties :!:

Aan die set zal je jezelf niet snel een bult vallen, naar mijn mening.

Enigste waar je naar zou kunnen kijken is een losse BEC, aangezien die van de regelaar op dit type heli een beetje op het randje zit. Maar dit is, zeker als beginner, nog geen vereiste.

En als je bang bent voor het afstellen, kijk nog eens rond op het forum. Hier staan op erg veel plaatsen handleidingen hoe af te stellen. Ook bij clubs weten ze vast wel hoe het moet :cool:

Succes

Begrijp ik het goed dat je nog geen (programeerbare) zender hebt?
Ik zou deze kit niet kopen, omdat de bijgeleverde zender namelijk de functie "subtrim" mist, een hele belangrijke functie als het gaat om afstellen!!

Ik zou aanraden:
Koop een andere kit waar wel een zender bijzit met deze functie, of koop de kit los en de zender los. Dit kost je waarschijnlijk wel meer, maar als je de kit koopt waar nu je oog opvalt, krijg je daar later miss spijt van, wil je toch een andere zender kopen, en ben je uiteindelijk meer geld kwijt.

Ik weet niet wat je vliegers niveau is, maar als je echt een goede koop wil doen, zou ik zeggen: vlieg nog ff door met de Belt CP, leer nog beter vliegen, spaar nog wat geld, en koop dan in een keer wat "goeds" (beetje een vage term)!

Met vriendelijke groet,

Tim de Boer

De 6ex van Futaba mist ook nog eens een timer. Die wil je bij heli vliegen toch ook echt hebben. Je kan beter de Futaba FF7 nemen. Of misschien zelfs de nieuwe 8FG! (mijn vader heeft de laatste nu, in 1 woord: geweldig!). Of anders de 6 of 7 kanaals zenders van Spektrum.

Back