Van die kleine hulpjes...

Misschien bestaat er al een dusdanig topic, graag een kickje die kant op, maar ik kon in snel zoeken het niet vinden.

Soms heb je van die kleine dingen gekocht/gemaakt die toch heel handig blijken te zijn in het dagelijks gebruik. Om te starten heb ik twee van die simpele dingen, waarvan eentje een zelfgemaakte standaard is voor mijn Dremel. Handig om iets even snel te schuren of te polijsten of te borstelen zonder het geheel op tafel te hebben liggen. :rolleyes:
full
full

Ook heb ik nog een houten balkje met daarin vanaf M2 tot M12 alle tappen, met daaronder de juiste voorboordiameters en daaronder de boor voor een gat waar de bout doorheenkomt. Op die manier bespaart het je flink wat zoeken en rommelen in een bakje vol boren en tappen, waar dan weer dubbele inzitten enzovoorts.:p

(foto blijf ik verschuldigd):mad:

Hopelijk hebben jullie nog van die kleine hulpjes op de werkbank rondslingeren welke het werk makkelijker maken en willen jullie die laten zien!:eek:

Mvg,
Japie

Laatst bewerkt door een moderator:
Hierbij nog de verschuldigde foto van mijn tappenblok. In de ene rij de voorboor diameter, hierna de tappen en de boor voor een doorgaand bout-gat.
full

Mvg,
Japie

Hopelijk reageren ook jullie snel met jullie kleine tips en ervaringen

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is zeker handig zo een tappenblok.
Vergt wel discipline om het gereedschap na gebruik terug te zetten.
En wel in het juiste gat, drie en vier verwisseld? :)

Ik heb ook zo een blok, maar boren en tappen in een apart blok. :D

Johannes

Het is altijd even opletten dat je de boortjes goed terugzet, maar het werkt vele malen sneller en het staat ook nog redelijk netjes ook

Back