van een lamav3 naar een Trex 500

Is er nog iemand met tips over de trex 500?? welke Li-Po's en lader bv,. Beste afstelling van zenders voor beginner met cp?..

Of algemene tips ik hoor ze graag!!

mvg Tjeerd

Ik zou voor 6s 2500 gaan, een Hyperion duo lader (dan kan je 2 accu's tegelijk laden) en de beste zender die je kan betalen.

wel ik vlieg met de 3000mah 6s 30-40C turnigy lipo's, ze kosten +-55€ inclusief verzenden per stuk bij hobbyking.

ik vind deze lipo's zéér goed qua prijs/performance/levensduur en ik kan het onderhand wel weten :mrgreen:

ivm die hyperion duo kan ik alleen meepraten, zéér goede lader voor niet te veel geld én je kan 2 accu's goed hard tegelijk laden als je een goede voeding hebt...

ivm de lipo's die ik gebruik moet ik wel erbij zeggen dat de packs maar net onder de canopy paste en ik dus uit gemakzucht de battery tray een dikke halve cm heb verlaagd.
zo paste de packs een héél stuk beter en zitten ze goed geklemd.

Maxpro(70E,150watt, koop je er 2) ladertjes zijn ook leuk, of die 250+watt lader van hobbycity.

Allemaal stukken goedkoper dan de Hyp en minstens zo goed.

Als je pas begint dan maken die packs niet zoveel uit, zelfs met wat goedkopere rhino's kom je dan goed weg.

Is er nog iemand met tips over de trex 500?? welke Li-Po's en lader bv,. Beste afstelling van zenders voor beginner met cp?..

Of algemene tips ik hoor ze graag!!

mvg Tjeerd

Ik wil alleen maar zeggen, ga ervoor! Zelf ben ik dit jaar van een Lama v4 overgestapt op een TREX 500 ESP. Daarna heb ik nog voor de fun een TREX 450 SE V2 van iemand overgenomen. Moet eerlijk zeggen dat ik met de laatste iets meer vlieg dan z'n broertje :rolleyes:

als ik je goed begrijp vlieg je het liefst met de 450? Mag ik vragen wat de reden is? mvg Tjeerd

Ik wil alleen maar zeggen, ga ervoor! Zelf ben ik dit jaar van een Lama v4 overgestapt op een TREX 500 ESP. Daarna heb ik nog voor de fun een TREX 450 SE V2 van iemand overgenomen. Moet eerlijk zeggen dat ik met de laatste iets meer vlieg dan z'n broertje :rolleyes:

Het is niet zo dat ik een voorkeur heb tussen de twee modellen. De reden dat ik de 450 momenteel meer vlieg is omdat ik een tijd geleden wat schade heb gevlogen met de 500. Daarnaast leent de 450 zich meer om op kleinere veldjes te vliegen, zo heb ik hem bijvoorbeeld een paar weken geleden lekker meegenomen met de herfstvakantie, perfect formaat voor een plekkie in de caravan!

Vanuit mijn eigen ervaring kan kan ik zeggen: Beide modellen (mits goed afgesteld) vliegen uitstekend en lenen zich als vervolg-model op jouw Lama. De 500 is door zijn formaat wat stabieler dan de 450 waardoor hij zeer gemoedelijk vliegt, maar ze hebben beide hun speciale eigenschappen. Heb je het budget ervoor, dan zou ik voor de TREX500 ESP gaan.

Back