Aaagh… dah valt wel mee hoor… 
Je ziet hieronder de rode huls voor het vertragingsmotortje. Geboord op 6 mm.
Gekozen om toch een messing huls te verspanen.
Hier past het servolager diameter 10 mm, vrijwel zuigend in. Dat legt zich mooi aan tegen een minimale stootrand bij het boren.
Dat was effe goed mikken.
Ik pas 1x een lager toe. Heb er twee liggen.
Geeft het geen stijfheid, dan maak ik een nieuw langer rondsel over twee, voor de scanner. Zo meer steun tegen kantelen van het rondsel.
Moet het motortje onder de kast wel iets meer uitsteken.
Het vertragingskastje heeft steun aan de inboring, de passing is boven verwachting goed.
Het rondsel wil ik goed klemmend in de binnenring van het lager hebben zitten. Hopende zonder CA.
De 6 kant verhit op het rondsel zetten, hopen dat dat lukt.
Het asje met de spiebaan is geringe overmaat M2 as.
Schuifmaat geeft de orde van grootte aan...

Een close-up van de constructie aansluiting op het rondsel… de gedraaide kunststof motorhouder…
De Mabuchimotor geeft het niet overleeft. De magneetjes aan de stalen kastdeurtjes...
't Was best een puik torretje... maar met dat te hoge rpm van de 3-poler... al jaren geen emplooi voor.
Er is er nog een van over.

Volgende stap… rondsel maken, deksel maken uit messing, dat zeer dun gehecht moet worden aan voor vertind messing.
Dan doorboord op stand.
Tot zovers… want ik heb nog wat bewerkingsgrapjes uit te halen…
Gr Bas
Je ziet hieronder de rode huls voor het vertragingsmotortje. Geboord op 6 mm.
Gekozen om toch een messing huls te verspanen.
Hier past het servolager diameter 10 mm, vrijwel zuigend in. Dat legt zich mooi aan tegen een minimale stootrand bij het boren.
Dat was effe goed mikken.
Ik pas 1x een lager toe. Heb er twee liggen.
Geeft het geen stijfheid, dan maak ik een nieuw langer rondsel over twee, voor de scanner. Zo meer steun tegen kantelen van het rondsel.
Moet het motortje onder de kast wel iets meer uitsteken.
Het vertragingskastje heeft steun aan de inboring, de passing is boven verwachting goed.
Het rondsel wil ik goed klemmend in de binnenring van het lager hebben zitten. Hopende zonder CA.
De 6 kant verhit op het rondsel zetten, hopen dat dat lukt.
Het asje met de spiebaan is geringe overmaat M2 as.
Schuifmaat geeft de orde van grootte aan...

Een close-up van de constructie aansluiting op het rondsel… de gedraaide kunststof motorhouder…
De Mabuchimotor geeft het niet overleeft. De magneetjes aan de stalen kastdeurtjes...
't Was best een puik torretje... maar met dat te hoge rpm van de 3-poler... al jaren geen emplooi voor.
Er is er nog een van over.

Volgende stap… rondsel maken, deksel maken uit messing, dat zeer dun gehecht moet worden aan voor vertind messing.
Dan doorboord op stand.
Tot zovers… want ik heb nog wat bewerkingsgrapjes uit te halen…
Gr Bas
Laatst bewerkt: